Gå til innhold

Takk til dere som allerede fyrer opp fyrverkeri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hunden min står nå og rister av skrekk. Det kommer den til å gjøre helt til første nyttårsdag på grunn av de idiotiske rakettene. 

For ikke å snakke om fugler, katter, hester og andre små og store dyr.

Men det er klart, dere må jo gjøre som dere vil. 

Anonymkode: 2179c...fb3

• Liker 9
  • Hjerte 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og dette er en mange gode grunner til at det bør forbys og at det overlates til kommunen

Anonymkode: 9370b...c8e

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Noen begynte allerede for 2 dager siden, midt på natta! 

Det er ikke bare kjæledyr, men også noen mennesker (jeg) som blir skremt av det. 

Anonymkode: c1f23...d18

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området er det noen som skyter fyrverkeri rett i blokka vår hvert eneste år og skader vinduene. Hvorfor er det ingen konsekvenser for sånne tullinger? 

Anonymkode: c1f23...d18

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enn å være så nedsnødd at man mener hundens behov skal overgå andres hygge.

Anonymkode: 110bb...2dd

Hunden, andre mennesker, fugler, katter, hester, sauer, kuer...

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner bare ikke logikken bak at en vanlig mann i gaten skal få kjøpe og bruke fyrverkeri når det gjør så mye skade hvert eneste år. Tenker ikke bare på dyr (og folk…) som blir livredde, men på fysiske skader som følge av bruk av fyrverkeri. Det er galskap at dette ikke er stoppet for lenge siden. 

Anonymkode: dee6d...7f4

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Verre å være så nedsnødd at en sender opp fyrverkeri flere dager før nyttårsaften.

Anonymkode: c54ce...529

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner bare ikke logikken bak at en vanlig mann i gaten skal få kjøpe og bruke fyrverkeri når det gjør så mye skade hvert eneste år. Tenker ikke bare på dyr (og folk…) som blir livredde, men på fysiske skader som følge av bruk av fyrverkeri. Det er galskap at dette ikke er stoppet for lenge siden. 

Anonymkode: dee6d...7f4

I min familie er fyrverkeri like viktig som julepynten. Vi bor langt unna kyr og hester. Folk med hunder og katter som bor sentralt vet hva det innebærer, så ingen grunn til å sutre hvert år...

Anonymkode: 8861d...f6b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I min familie er fyrverkeri like viktig som julepynten. Vi bor langt unna kyr og hester. Folk med hunder og katter som bor sentralt vet hva det innebærer, så ingen grunn til å sutre hvert år...

Har du sagt ifra til fuglene, kaninene og andre dyr at de får ta hensyn også? 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva med at det faktisk ikke er lov å hygge seg med raketter i hele romjula? 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Regner med dere respekterer reglene om når man kan fyre opp også da? 

Anonymkode: a2948...e42

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du sagt ifra til fuglene, kaninene og andre dyr at de får ta hensyn også? 

Kaniner? Så vidt jeg vet er det vel bare ei øy i Oslofjorden hvor det finnes "ville" kaniner. Litt typisk kunnskapseksempel fra dyrevernsfronten, lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Dere kritikere. Her klager dere over hvor forferdelig det er med nyttårsraketter. Uskyldigt fyrverkeri tross alt.

Om det var noen som burde få lov til å klage så måtte det bli ukrainerne som hver dag hele året gjennom oppplever livsfarlige russiske raketter som dreper og lemlester mennesker for fote.

Men her hjemme går man altså rundt i sin lille boble og klager sin nød over noen små uskydlige smell som varer noen få timer i året. Går det an å bli mer naiv? På tide å lære seg å sette ting i PERSPEKTIV. Hold munn og vær glad vi fortsatt bor i et fredelig land !

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her smalt det jevnt mellom 8 og til midnatt i går. Var nær på å ringe politiet, kom meg ikke ut med hunden. Møkka folk!

Langturer har blitt flyttet til før sola går ned nå, normalt er langturen kveldsturen. Det kan smelle på dagtid også, men holder meg nært hjemmet.

Min hund var ikke redd raketter, 4 år uten uhell. Reagerte ikke, kom å satt seg ved siden av meg da det sto på som verst ved midnatt. Men ingen skjelving eller lyd. Én tosk med batteri flere dager etter nyttårsaften var alt som skulle til, skremt for livet. Håper privat oppskyting blir forbudt snart!

Anonymkode: 7a996...964

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ThereGoesBob skrev (1 minutt siden):

Altså. Dere kritikere. Her klager dere over hvor forferdelig det er med nyttårsraketter. Uskyldigt fyrverkeri tross alt.

Om det var noen som burde få lov til å klage så måtte det bli ukrainerne som hver dag hele året gjennom oppplever livsfarlige russiske raketter som dreper og lemlester mennesker for fote.

Men her hjemme går man altså rundt i sin lille boble og klager sin nød over noen små uskydlige smell som varer noen få timer i året. Går det an å bli mer naiv? På tide å lære seg å sette ting i PERSPEKTIV. Hold munn og vær glad vi fortsatt bor i et fredelig land !

👎

Anonymkode: 7a996...964

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

For mange er det viktig, men forhold dere til loven. Kun lov til å skyte opp frem til 02:00 1 januar. Ikke flere dager før nyttårsaften

Anonymkode: 6fa9f...c30

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kaniner? Så vidt jeg vet er det vel bare ei øy i Oslofjorden hvor det finnes "ville" kaniner. Litt typisk kunnskapseksempel fra dyrevernsfronten, lol

Alle bor ikke i Oslo. Hvem snakker om kunnskap?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (3 minutter siden):

Det er faktisk mulig å være opptatt av mer en en sak. Dette må være dagens dummeste innlegg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...