AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Jeg er en dame på 47 som møtte en mann på 50 via en datingapp. Veldig hyggelig å skrive med, og etter en uke møttes vi for en kaffe. Deretter ble det en helg sammen, som var fin, men intens fordi han var så på. Denne mannen ble veldig tett på etter første treff, mente det var oss to fra da av. Alt var likt mellom oss to, mente han, noe som jeg også var ganske enig i, for det var mye som stemte. Men han ble fryktelig intens på kontakten, sendte 10-15 snapper hver dag fra tidlig til sent av seg selv og utallige hjerter. Svarte jeg ikke på snap, begynte han å sende meldinger på andre kanaler. Når vi møttes ville han sitte tett inntil meg, han ville se på meg og holde hender hele tiden, og helst kysse på meg i ett sett. Fortalte hvor vakker jeg var. Han ville planlegge ALT for fremtiden vår, snakket hele tiden om alt det koselige jeg og han skulle gjøre sammen. Han gikk i detaljer på mye som er utenkelig å gjøre på dette tidspunktet, også som innbefattet barna våre. Penger har han i fleng, så det sto ikke på mangel av muligheter, og jeg skulle få et magisk liv sammen med han, aldri mer mangle noe, sa han… Jeg forsøkte å stoppe han, sa fra at det ble alt for mye og intenst, både av snapper og prat om oss og fremtiden. Vi hadde kjent hverandre i to uker, og det føltes som om fremtiden min ble tatt ut av mine hender. Men han forsto ikke dette, mente at det var naturlig å bedyre sin kjærlighet til meg flere ganger om dagen, når han og meg var så fantastiske sammen. At vi var så heldige som har funnet hverandre med så full klaff. Julekvelden kom han med et diamantsmykke som jeg måtte ta imot, et smykke han fortalte kostet nesten 20.000,-. Jeg sa jeg ikke ville ha det, men han nektet å ta det med seg igjen. Og utover julekvelden og dagene etter respekterte han ikke mitt ønske om å få være i fred og la meg få fri fra dette kontaktkjøret fra han for at jeg kunne ha fokus på familien min. Til slutt eksploderte jeg og sa fra om at jeg ikke orket mer press og mas om kjæresteri, penger og fantastisk fremtid. Da ble han kjempefornærmet og kuttet all kontakt med meg med en gang. Jeg ble så letta, for heller singel enn å være sammen med en slik manipulerende mann. Jeg har aldri opplevd noe slikt før, jeg ble fullstendig overkjørt og utslitt. Det var mye mer som skjedde som jeg ikke kan skrive her, det blir for mye. Men hva i all verden var dette? Er dette vanlig blant voksne velholdte menn? Setter de seg selv så høyt at de mener og tror at undersåttene, dvs damene, de møter kan kjøpes for penger og settes på en pidestall? Eller var han bare overbegeistret og forelsket? Men uansett, dette var forferdelig slitsomt å forholde seg til. Dette tok litt motet fra meg. Jeg kan hvertfall ikke kjøpes for penger😂 Anonymkode: 3d7b8...a03 1 4
BobbySocks Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Herregud, godt du eksploderte! Jeg tror ikke det er vanlig, han er forhåpentligvis one of a kind. 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Du gjorde det rette ved å kutte ham ut. Denne oppførselen er et stort rødt flagg. Eksen min oppførte seg på ganske lik måte i starten (men jeg var ung og ble dessverre sjarmert) og det ble starten på et årelangt mareritt. Anonymkode: da240...f94 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Akkuratt sånn var eksen min også. Det er typisk oppførsel på menn som vil ha raskt makt over kvinner, få det emosjonelle overtaket. For da kan nedbrytningen sakte men sikkert begynne, også kommer volden... Gutta i Exit er basert på sanne historier. Velholdte menn med makt og penger som smigrer damer og når hun er fanget blir de voldelig mot hun. Makt makt makt Bra du klarte å komme deg unna. Ingen normale menn oppfører seg sånn! Anonymkode: 28503...e7a 4 1
Andro Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Du møtte en mann med narsissistiske trekk, som utsatte deg for lovebombing. I lovebombingfasen er de så intense at du ikke skal får sjansen til å tenke stort, gjøre egne valg eller få tid til andre; du skal bare gi deg over. Det handler, som du helt riktig skriver, om manipulering. Det er helt klassisk fra en narsissist å speile deg, din væremåte og dine interesser, så du skal føle at du har møtt en sjelevenn. Det er et rent skuespill, og de skifter "personlighet" etter hvem de er sammen med. Deres egen persona er svak og fleksibel. Det er også veldig typisk å drive med future faking, der han maler et bilde av en felles framtid, som han skal forme, og du dilte etter inn i, og være blendet av hans (påståtte) penger, forelskelse og dyrking av deg. Ingen slike løfter blir oppfylt om du faller for bløffen. Sannsynligvis har han heller ikke de pengene. Du betyr ingenting for ham, ut over den bekreftelsen du kan gi, og det at han da føler seg viktig. Han respekterer ikke grensene dine, og vil dermed ikke ditt beste. Narsissister blir veldig provosert av andres grenser, og tar det som et personangrep. Det vil si at de også blir hissige om noen blir syk eller tar seg av familien sin, da dette stjeler fokus fra dem selv. Samtykke er et konsept de rett og slett ikke fatter. Du er sterk og klok som gjennomskuet dette. Han er farlig, og du skal være glad for at du kom deg unna. Han kommer til å prøve seg igjen. Tenk gjennom hvordan du skal svare, uten å bli fanget. Å ikke svare er også en mulighet. Han oppførte seg helt klassisk etter en narsissists "playbook". Adferdsmønstrene deres er veldig like. 5 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Kan signere på alt Andro skriver her! I begynnelsen virker de stormforelsket, og man blir smigret fordi man ikke har opplevd det så fort og så intenst før. Man er gjerne forelsket selv også og ser ikke at det er røde flagg, kansnke til og med tror at dette må være sin sjelevenn. Men det er en del av spillet deres, lovebombingen. Og når de etter en stund har gjort deg avhengig og hengiven til de, da viser de sitt sanne jeg. Da kommer monsteret ut. Man hadde aldri trodd det om dem, de som var så gode og snille. De er kalkulerte og gode skuespillere. Og de fortsetter med lovebombingen om man prøver å bryte kontakt eller de merker at man trekker seg unna. Ikke fall for det! Anonymkode: 28503...e7a 2 1
Blåjojo Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 Om ikke hans sosiale antenner er borte, så vet ikke jeg....😅 Hadde fått panikk om daten min oppførte seg sånn etter så kort tid. Om man skal planlegge en fremtid sammen,så bør vel begge ha like mye å si. Godt du eksploderte og ble kvitt han! 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Åguud ble sliten bare å høre om han! Godt du kom deg vekk! Anonymkode: 9aebe...861 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Takk alle for gode svar, spesielt du @Andro som igjen har utrolig god kunnskap om det mellommenneskelige og hvordan vi som individer blir påvirket av andre og forskjellige ting. Det er helt merkelig å ha opplevd dette for første gang mitt liv, at tilsynelatende oppegående og voksne mennesker kan oppføre seg som dette er for meg ufattelig. Og hans intense pågangsmot, stirrende og fastholdende blikk, og et verbalt tempo med påstander og innsigelser om «oss» fra dag 1, fremstår spesielt nå på avstand som helt irrasjonelt. Fra starten var han ekstremt på at «dette er så bra, vi to stemmer så godt sammen, vi kommer helt sikkert til å finne feil på hverandre - men dette er så bra at vi kan ikke gi opp av den grunn!». Gjentatt til det kjedsommelige! Det var egentlig det første som ga meg en dårlig magefølelse. Og når jeg da satte ned foten, så var hans reaksjoner at jeg ga opp noe som ville være min redning for livet, jeg ville fått alt jeg ønsket meg og en økonomisk sikret fremtid - og så var han mannen med stor M i tillegg. Jeg må også tilføye at han påsto han var en Gud i senga, noe som han absolutt IKKE var, der var det mekanisk inn-ut og G-punktet hadde han aldri hørt om. Say no more… Og til slutt må jeg bare nevne at han påpekte at han er på skattelistetoppen i kommunen her, så penger har han. Om enn en ulykkelig og nok ensom rik, innpåsliten og needy mann. Forøvrig blokkert fra alle kanaler, sikret at han aldri når meg mer. TS Anonymkode: 3d7b8...a03 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): . Forøvrig blokkert fra alle kanaler, sikret at han aldri når meg mer. TS Anonymkode: 3d7b8...a03 Veldig veldig bra! Du gjorde det beste for deg selv og er i tillegg et godt og viktig forbilde for andre kvinner som leser tråden din som kan ha problemer med sunn grensesetting og får en viktig dytt av deg ❤️ Anonymkode: 28503...e7a 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #11 Skrevet 30. desember 2023 Æsj , så ekkelt. Han lovebombet deg og var fullstendig blottet for sosiale antenner . Det er mye rart der ute. Men su er tolmodig da for jeg hadde klikket lenge før det du gjorde 🤣 Anonymkode: 7fd6a...0ed 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er en dame på 47 som møtte en mann på 50 via en datingapp. Veldig hyggelig å skrive med, og etter en uke møttes vi for en kaffe. Deretter ble det en helg sammen, som var fin, men intens fordi han var så på. Denne mannen ble veldig tett på etter første treff, mente det var oss to fra da av. Alt var likt mellom oss to, mente han, noe som jeg også var ganske enig i, for det var mye som stemte. Men han ble fryktelig intens på kontakten, sendte 10-15 snapper hver dag fra tidlig til sent av seg selv og utallige hjerter. Svarte jeg ikke på snap, begynte han å sende meldinger på andre kanaler. Når vi møttes ville han sitte tett inntil meg, han ville se på meg og holde hender hele tiden, og helst kysse på meg i ett sett. Fortalte hvor vakker jeg var. Han ville planlegge ALT for fremtiden vår, snakket hele tiden om alt det koselige jeg og han skulle gjøre sammen. Han gikk i detaljer på mye som er utenkelig å gjøre på dette tidspunktet, også som innbefattet barna våre. Penger har han i fleng, så det sto ikke på mangel av muligheter, og jeg skulle få et magisk liv sammen med han, aldri mer mangle noe, sa han… Jeg forsøkte å stoppe han, sa fra at det ble alt for mye og intenst, både av snapper og prat om oss og fremtiden. Vi hadde kjent hverandre i to uker, og det føltes som om fremtiden min ble tatt ut av mine hender. Men han forsto ikke dette, mente at det var naturlig å bedyre sin kjærlighet til meg flere ganger om dagen, når han og meg var så fantastiske sammen. At vi var så heldige som har funnet hverandre med så full klaff. Julekvelden kom han med et diamantsmykke som jeg måtte ta imot, et smykke han fortalte kostet nesten 20.000,-. Jeg sa jeg ikke ville ha det, men han nektet å ta det med seg igjen. Og utover julekvelden og dagene etter respekterte han ikke mitt ønske om å få være i fred og la meg få fri fra dette kontaktkjøret fra han for at jeg kunne ha fokus på familien min. Til slutt eksploderte jeg og sa fra om at jeg ikke orket mer press og mas om kjæresteri, penger og fantastisk fremtid. Da ble han kjempefornærmet og kuttet all kontakt med meg med en gang. Jeg ble så letta, for heller singel enn å være sammen med en slik manipulerende mann. Jeg har aldri opplevd noe slikt før, jeg ble fullstendig overkjørt og utslitt. Det var mye mer som skjedde som jeg ikke kan skrive her, det blir for mye. Men hva i all verden var dette? Er dette vanlig blant voksne velholdte menn? Setter de seg selv så høyt at de mener og tror at undersåttene, dvs damene, de møter kan kjøpes for penger og settes på en pidestall? Eller var han bare overbegeistret og forelsket? Men uansett, dette var forferdelig slitsomt å forholde seg til. Dette tok litt motet fra meg. Jeg kan hvertfall ikke kjøpes for penger😂 Anonymkode: 3d7b8...a03 Bra du sa i fra! Dette hadde bare blitt verre! Anonymkode: 3a12e...c8f 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #13 Skrevet 30. desember 2023 Psycho eller taper... Bra du kom deg unna Anonymkode: f3f3a...aba 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Skrevet 30. desember 2023 Hurra for deg. Godt du sa fra såpass tidlig og kom deg unna. Har vært utsatt for en liknende, men dessverre for meg var det i småskala så jeg skjønte det ikke før jeg satt i klisteret - dvs. var forelsket. Det varte ikke i lengden, og jeg fikk en tung tid da forholdet røk. Hadde det vært litt mer voldsomt i starten hadde jeg forhåpentlig gjennomskuet det slik du var smart nok til å gjøre. Anonymkode: d18d8...51d 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Skrevet 30. desember 2023 Lurer litt på diamantsmykket, tok han det med seg eller har du det enda? Forøvrig enig med de andre,godt du kom deg unna 🥰 Anonymkode: c6b95...6f3
Artmo3 Skrevet 30. desember 2023 #16 Skrevet 30. desember 2023 Folk viser kjærlighet forskjellig, og der matcher dere åpenbart ikke Mitt forhold til dama startet veldig likt, forskjellen var at vi begge var sånn, og vi begge var ivrig på meldinger og kjærlighetserklæringer. Men er det kun en som viser kjærlighet på den måten, så blir det total krasj
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #17 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): AnonymBruker skrev (1 time siden): Lurer litt på diamantsmykket, tok han det med seg eller har du det enda? Forøvrig enig med de andre,godt du kom deg unna 🥰 Anonymkode: c6b95...6f3 Jeg sa jeg ikke ville ha det, men han nektet å ta det med seg igjen. Så smykket har jeg fortsatt, et smykke jeg ikke ser noen som helst verdi i. Hadde vært noe annet hvis det hadde vært en gave i et reelt kjærlighetsforhold, gitt av kjærlighet og ikke av manipulasjon. Anonymkode: 3d7b8...a03
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Skrevet 30. desember 2023 Artmo3 skrev (1 time siden): Folk viser kjærlighet forskjellig, og der matcher dere åpenbart ikke Mitt forhold til dama startet veldig likt, forskjellen var at vi begge var sånn, og vi begge var ivrig på meldinger og kjærlighetserklæringer. Men er det kun en som viser kjærlighet på den måten, så blir det total krasj Jeg har også opplevd en enorm gjensidig match med en tidligere kjæreste, der vi var pålogget hverandre begge to med kontakt. Da føltes det veldig riktig, fordi vi var to om det. Denne gangen var det kun fra hans side, jeg fikk ikke mulighet til å prosessere, føle og etterspørre han. Men jeg har aldri tidligere opplevd lignende når det kommer til et ekstremt gave- og oppmerksomhetsrush. Har selvsagt opplevd menn med å gi som kjærlighetsspråk, er det selv også, men dette var voldsomt og kunstig. Ts Anonymkode: 3d7b8...a03
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Skrevet 30. desember 2023 Bra du kom deg unna, sånt er ikke bra. Han sier nok det samme til alle. Bare det at han fortalte deg prisen på gaven hans til deg sier jo sitt, en mann med respekt for seg selv sier ikke slikt. Opplevd å få dyre gaver fra rike menn jeg også, men ikke ett ord om hvor mye det kostet. De flashet heller ikke rikdommen sin. Tvert imot, de var opptatt av å være diskret og "gli inn i mengden" og leve som en gjennomsnittlig. Nei æsj, vær glad det er over. Han er nok allerede i gang med ei annen. Den "heldige" som ender opp med han der er ei som bruker opp pengene hans og er minst like overfladisk som han, OG det er full "forelskelse" fra første sekund. Hvis han har disse pengene i det hele tatt da. Anonymkode: 750b1...75c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 Bra du kom deg unna såpass tidlig! Jeg har vært borti noen slike menn selv. Husker en gang det var en som så meg dypt inn i øynene mens han sa at slike blå øyne som jeg hadde var det vakreste han visste. Det viste seg senere at han hadde sjekket opp ei venninne av meg og sagt akkurat det samme, bare at hun hadde brune øyne. Og gjett hvilken øyefarge som var favoritten hans da?🤣 Anonymkode: 96dba...9e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå