AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 En venninne spurte meg en dag om jeg kunne kjøre henne og samboeren da de skulle ut en kveld. Vi avtalte at jeg skulle hente de rundt kl 23. Jeg skulle ingenting annet, så det gjorde meg jo ikke så mye sånn sett, men jeg må jo fortsatt på en måte sitte klar å vente hele kvelden. Da det nærmet seg at jeg skulle dra dro jeg først innom en butikk og deretter fylte jeg litt bensin. Plutselig ser jeg at hun har ringt og da viser det seg at en annen person på besøk der allikevel kunne ordne skyss så da trengte ikke jeg å kjøre.. Jeg er ikke sånn som blir sur, men kjenner jo at det irriterer meg litt. Jeg hadde jo bare droppa butikken og fylt bensin en annen dag om jeg hadde visst dette før. Og jeg hadde klart å kose meg mer hjemme om jeg ikke skulle noe. Samtidig så spurte venninnen min meg i telefonen om vi ikke skulle finne på noe neste dag eller dagen etter.. Og dette irriterer meg også. Akkurat som at jeg ikke har andre planer og kan komme akkurat når det passer henne. Men når samboeren hennes reiser bort og hun er hjemme alene da har hun liksom tid til meg.. Samme med en annen venninne. Hun sender stort sett melding rundt kl 17-18 og spør om jeg vil komme på besøk samme kveld. Jeg syns dette er en uting. Jeg har jo gjerne da planlagt kvelden min og forberedt meg på at jeg skal være hjemme.. Jeg har i tillegg sagt flere ganger at det er best at de sier ifra vertfall dagen før. For da er jo kanskje ikke jeg midt i middagen eller at jeg har hatt på meg pysjamasen og er klar for sofaen liksom. Jeg er rett og slett ganske drittlei. For dette er sånn som skjer ganske ofte. Føler rett og slett at folk bare er jævla egoistiske og ikke har noe respekt for andre sin tid. Den første venninnen kjøpte jeg også julegave til. Hun spurte meg en god stund før jul hva jeg ønska meg.. Men når alt kom til alt så ble det ikke til at hun ordna noe til meg. Det hadde vært greit om det var et engangstilfelle, men det har skjedd flere ganger. Hun spør hva jeg ønsker meg, men så hører jeg aldri noe mer om det.. Er rett og slett så drittlei av folk.. Måtte bare få det ut 😅😅 Får liksom bare lyst til å slutte å si ja til noe når min tid er verdt så lite.. Anonymkode: 623dc...827 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Når sa de at noen andre kunne kjøre? At hun spør deg spontant om å komme over, det forstår jeg ikke at du kan reagere på engang. Anonymkode: 5e4f6...6fc 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Du er litt hårsår og svært rigid Anonymkode: e276a...3dd 11 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når sa de at noen andre kunne kjøre? At hun spør deg spontant om å komme over, det forstår jeg ikke at du kan reagere på engang. Anonymkode: 5e4f6...6fc De sa ifra idet jeg skulle til å kjøre. Hadde akkurat fylt bensin. Det er såklart ikke noe problem at folk spør, men når jeg gang på gang må si nei så må hun jo skjønne at det må planlegges litt? I tillegg blir hun sykt skuffa når jeg sier nei. "Åh, neivel.. En annen dag da kanskje.." Anonymkode: 623dc...827 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er litt hårsår og svært rigid Anonymkode: e276a...3dd Jeg skjønner jo at det høres sånn ut når jeg skriver bare det jeg gjør her. Det er jo såklart mye annet også som har gjort at dette irriterer meg så mye, men jeg orker ikke å skrive en roman her inne om det. Anonymkode: 623dc...827 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Det virker som de venninne er mer impulsive enn hva du er. Du fortrekker litt planlegging. Da blir det fort en krasj. Anonymkode: 9f752...0df 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner jo at det høres sånn ut når jeg skriver bare det jeg gjør her. Det er jo såklart mye annet også som har gjort at dette irriterer meg så mye, men jeg orker ikke å skrive en roman her inne om det. Anonymkode: 623dc...827 Du trenger en pause fra sosialisering. En god porsjon av det å være ute blant mennesker er å gi og ta og tilpassr seg andres rytmer. Om ALLE andre irriterer deg er det på tide å ta seg en banan og sove litt. Henger meg på den andre anonymen her. Du høres litt for rigid ut. Ikke si ja til å hjelpe folk hvis fu bare skal irritere deg Anonymkode: 11591...001 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: De sa ifra idet jeg skulle til å kjøre. Hadde akkurat fylt bensin. Det er såklart ikke noe problem at folk spør, men når jeg gang på gang må si nei så må hun jo skjønne at det må planlegges litt? I tillegg blir hun sykt skuffa når jeg sier nei. "Åh, neivel.. En annen dag da kanskje.." Anonymkode: 623dc...827 Da var klokka rett før 23 når dere hadde avtalt? De tenkte vel siden det var noen som kunne der de var, at du skulle få slippe å kjøre og slippe stresse med det. Du skulle jo bare være hjemme og hadde ingen andre planer? Synd de ikke traff på å si ifra før du dro, men javel. For det andre - du er rigid. Hvis du mener du alltid sier nei, fordi du har planer om å se tv eller sitter i pysjen, skjønner jeg ikke hun gidder spørre deg mer for å være ærlig. Hun har lyst å være med deg, du sier konsekvent nei og må ha det på dine premisser. Anonymkode: 5e4f6...6fc 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det virker som de venninne er mer impulsive enn hva du er. Du fortrekker litt planlegging. Da blir det fort en krasj. Anonymkode: 9f752...0df Ja, det er helt sant. Men det er jo irriterende når jeg må varme opp og tine bilen og fylle bensin OGSÅ får jeg beskjed om at jeg ikke trenger å kjøre.. Anonymkode: 623dc...827 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, det er helt sant. Men det er jo irriterende når jeg må varme opp og tine bilen og fylle bensin OGSÅ får jeg beskjed om at jeg ikke trenger å kjøre.. Anonymkode: 623dc...827 Ja, det er kjedelig du måtte gå ut, varme opp og tine bilen (de minuttene det tar), men du sa jo ja med visshet om at du ikke hadde bensin og måtte fylle. Skal du klandre det på dem også? Det er en liten hendelse du kan bare avskrive med «jaja». Du virker å prøve finne all slags grunner til å være irritert på vennene dine. Ikke si ja neste gang så slipper du bli så sur. Anonymkode: 5e4f6...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 Jeg foretrekker også å planlegge littegranne😄Og hvis jeg er på vei til noe(n) og får avlysning blir jeg også irritert. Denne forventningen om at jeg alltid er tilgjengelig på kort varsel får meg til å føle meg som et sistevalg…🙃 Anonymkode: 658ed...23a 4 1
Tobias001 Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: En venninne spurte meg en dag om jeg kunne kjøre henne og samboeren da de skulle ut en kveld. Vi avtalte at jeg skulle hente de rundt kl 23. Jeg skulle ingenting annet, så det gjorde meg jo ikke så mye sånn sett, men jeg må jo fortsatt på en måte sitte klar å vente hele kvelden. Da det nærmet seg at jeg skulle dra dro jeg først innom en butikk og deretter fylte jeg litt bensin. Plutselig ser jeg at hun har ringt og da viser det seg at en annen person på besøk der allikevel kunne ordne skyss så da trengte ikke jeg å kjøre.. Jeg er ikke sånn som blir sur, men kjenner jo at det irriterer meg litt. Jeg hadde jo bare droppa butikken og fylt bensin en annen dag om jeg hadde visst dette før. Og jeg hadde klart å kose meg mer hjemme om jeg ikke skulle noe. Samtidig så spurte venninnen min meg i telefonen om vi ikke skulle finne på noe neste dag eller dagen etter.. Og dette irriterer meg også. Akkurat som at jeg ikke har andre planer og kan komme akkurat når det passer henne. Men når samboeren hennes reiser bort og hun er hjemme alene da har hun liksom tid til meg.. Samme med en annen venninne. Hun sender stort sett melding rundt kl 17-18 og spør om jeg vil komme på besøk samme kveld. Jeg syns dette er en uting. Jeg har jo gjerne da planlagt kvelden min og forberedt meg på at jeg skal være hjemme.. Jeg har i tillegg sagt flere ganger at det er best at de sier ifra vertfall dagen før. For da er jo kanskje ikke jeg midt i middagen eller at jeg har hatt på meg pysjamasen og er klar for sofaen liksom. Jeg er rett og slett ganske drittlei. For dette er sånn som skjer ganske ofte. Føler rett og slett at folk bare er jævla egoistiske og ikke har noe respekt for andre sin tid. Den første venninnen kjøpte jeg også julegave til. Hun spurte meg en god stund før jul hva jeg ønska meg.. Men når alt kom til alt så ble det ikke til at hun ordna noe til meg. Det hadde vært greit om det var et engangstilfelle, men det har skjedd flere ganger. Hun spør hva jeg ønsker meg, men så hører jeg aldri noe mer om det.. Er rett og slett så drittlei av folk.. Måtte bare få det ut 😅😅 Får liksom bare lyst til å slutte å si ja til noe når min tid er verdt så lite.. Anonymkode: 623dc...827 Jeg tror nok du må jobbe med deg selv. Anbefaler at du tar kontakt med en psykolog for å få hjelp 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da var klokka rett før 23 når dere hadde avtalt? De tenkte vel siden det var noen som kunne der de var, at du skulle få slippe å kjøre og slippe stresse med det. Du skulle jo bare være hjemme og hadde ingen andre planer? Synd de ikke traff på å si ifra før du dro, men javel. For det andre - du er rigid. Hvis du mener du alltid sier nei, fordi du har planer om å se tv eller sitter i pysjen, skjønner jeg ikke hun gidder spørre deg mer for å være ærlig. Hun har lyst å være med deg, du sier konsekvent nei og må ha det på dine premisser. Anonymkode: 5e4f6...6fc Det var ingen andre der som kunne kjøre. Men en annen som var der holdt på å avtale med noen andre. Ikke vet jeg hvorfor det var bedre å lage en ny avtale med noen andre.. Det var jo plass til alle i min bil og jeg var allerede på vei. Men de var jo dritings, så virket ikke som om de hadde snøring på noe. Det er jo ikke bare at jeg vil sitte hjemme i pysjen å se på tv. Det kan være at jeg har handlet inn til middag eller holder på å lage. Det kan være at jeg holder på med klesvask. Det kan være at jeg faktisk ikke er hjemme. En gang sa jeg at jeg var på besøk hos familie. Da spurte hun når jeg skulle hjem. Sa at jeg ikke visste, men mest sannsynlig rundt kl 21. Da skrev hun bare " Kan du ikke bare si at du må dra nå?".. Da gadd jeg faktisk ikke å svare en gang. Anonymkode: 623dc...827 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 Tobias001 skrev (4 minutter siden): Jeg tror nok du må jobbe med deg selv. Anbefaler at du tar kontakt med en psykolog for å få hjelp Haha, jeg tror nok jeg skal spare den plassen til noen som virkelig trenger det. Anonymkode: 623dc...827 5 1
Raven.Writingdesk Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner jo at det høres sånn ut når jeg skriver bare det jeg gjør her. Det er jo såklart mye annet også som har gjort at dette irriterer meg så mye, men jeg orker ikke å skrive en roman her inne om det. Anonymkode: 623dc...827 Du er IKKE «hårsår» og «rigid», for en ting å si! De færreste gidder å kjøre noen klokka 23.00. Så du er veldig snill, kanskje så snill at du blir utnyttet? At du nå kjenner på en følelse av at dette ikke er greit: er sundt og bra! Sett grenser for deg selv. Neste gang sier du nei, og du kan si at du er skuffet over venninna di som ikke klarte å hoste opp en julegave en gang.. Og vennskap har også behov for å pleies når kjæresten til venninna di er hjemme, ikke bare når hun føler seg ensom fordi han er borte, og du blir en slags trøstepremie. Jeg antar dere er i en fase hvor kanskje dere er unge voksne; noen etablerer seg med kjærester og kanskje etterhvert også barn. Så at man prioriterer en partner mer og venner mindre er normalt, også at man kanskje forslår ting spontant, men si ifra om hva dine behov er på en ikke angripende måte. Du kan si at du savner å føle deg viktig, og at det med julegaven ikke er så farlig men det blir en slags bekreftelse på din følelse av at du er tatt litt for gitt. Du kan også si at grunnen til at du sier det er fordi du er glad i vennen din og vil gjerne at vennskapet skal føles bra, og da er det bedre å si ting direkte på en grei måte og håpe at det hjelper. Hva ønsker du ? Jeg antar du ønsker å føle at du blir inkludert i ting, at avtaler holdes, at du blir satt pris på. Det er virkelig ikke for mye å be om. Hvis dette ikke blir tatt på alvor hadde jeg tenkt at de er kanskje ikke så gode venner likevel… 8
Raven.Writingdesk Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Jeg tror nok du må jobbe med deg selv. Anbefaler at du tar kontakt med en psykolog for å få hjelp Herregud 🤦🏼♀️ du er vel typen som går til psykolog fordi julebrusen selges i butikken for tidlig?! 3
Raven.Writingdesk Skrevet 29. desember 2023 #17 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg foretrekker også å planlegge littegranne😄Og hvis jeg er på vei til noe(n) og får avlysning blir jeg også irritert. Denne forventningen om at jeg alltid er tilgjengelig på kort varsel får meg til å føle meg som et sistevalg…🙃 Anonymkode: 658ed...23a Dette var faktisk veldig godt sagt! 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 Det eneste jeg reagerer på er at venninna di driver og spør hva du ønsker deg og aldri kjøper noe til deg. Det er tegn på dårlig venn. Jeg ville ha tenkt at det var bra om jeg ikke måtte ha kjørt likevel seint på kvelden, vlle ha satt pris på å bli invitert på sparket, og hatt forståelse for at det ble mere tid til meg når samboer er bortreist. Når det er sagt så gir du uttrykk for, og har sagt fra om, at det er viktig for deg å avtale ting litt i forkant og at avtaler som er gjort blir holdt. De burde ta hensyn til dette. Jeg tror de glemmer at du har behov for å forberede deg. Anonymkode: 52210...768 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #19 Skrevet 29. desember 2023 Full Ugle skrev (1 minutt siden): Dette var faktisk veldig godt sagt! Ja, det er akkurat dette jeg mener. At ting kan skjære seg en gang i blant det skjer såklart, men det er så mange ganger. Og til sammen har det gått så sykt mange timer på at jeg bare har ventet på noe som ikke skjer..Og ikke faen om noen kan gjøre meg en liten tjeneste tilbake heller. Anonymkode: 623dc...827 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Skrevet 29. desember 2023 Hvis du ikke har en eller annen form for diagnose, er det meget spesielt at du er så rigid og ikke klarer å ta ting på sparket. Du kunne jo ha tatt på deg pysjbukse, og gjort eksakt det som var planen din. Så kunne du ha byttet bukse, og fylt på bensin - rett før du hentet de. Det er faktisk så enkelt. Du trenger ikke flere timer på å planlegge en kjøretur. Da er det noe rimelig galt i topplokket. Anonymkode: 2079e...5bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå