AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Jeg bare lurer jeg føler vi aldri får noe informasjon om hva som egentlig foregår. Mamma er tafatt og spør aldri .. bare later som ingenting og fortsetter med sitt. Jeg har det tungt selv og har følt på at jeg ikke har noe mer energi å ta av for å ta vare på søstra mi og. Jeg har tatt over økonomi styringa til mamma etter pappa døde. Da hun ikke kan epost og nettbank. Ellers står jeg alene i det jeg sjøl strir med. Men kunne tenkt meg og høre hva som egentlig skjer. Jeg sendte en epost til bofellesskapet hun bor i for å høre. Er det innafor? Hu har forskjellige psykiske plager etter å ha vært alkoholiker i yngre dager og nå dratt på seg en del psykiskse diagnoser. Hun burde fått en psykolog men det får hun ikke. I stedet dyttes det innpå med mer medisin som er avhengighetsskapende. Om det er det beste vet jeg ikke. Hu er litt over 50 år. Slitt hele livet med psyken. Prøvde å sende en mld på messenger men hun har ikke vært aktiv på 19 t... Litt trasig i jula. Jeg er sånn redd at plutselig en dag får vi bare melding om at hun er død av ett eller annet. Andre som har vært i lignende situasjon? Fikk dere noen informasjon ? Er ikke mor og søsken regnet som pårørende lengre? Jeg er usikker på hvordan alt det systemet der fungerer egentlig. Fortsatt god jul. Anonymkode: 91924...8a9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Det er litt komplisert dette. Hun som voksen samtykkekompetent menneske må gi lov til at de deler informasjon. Jeg ville spurt din søster om du kunne kommet på besøk og foreslått et møte med hennes behandlere Anonymkode: 6b2a8...7e1 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Du får ingen info uten at søsteren din vil det selv. Anonymkode: 66704...0e9 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du får ingen info uten at søsteren din vil det selv. Anonymkode: 66704...0e9 Ok da skal jeg ikke bry meg mer med mindre hun sier noe selv . Ts Anonymkode: 91924...8a9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg bare lurer jeg føler vi aldri får noe informasjon om hva som egentlig foregår. Mamma er tafatt og spør aldri .. bare later som ingenting og fortsetter med sitt. Jeg har det tungt selv og har følt på at jeg ikke har noe mer energi å ta av for å ta vare på søstra mi og. Jeg har tatt over økonomi styringa til mamma etter pappa døde. Da hun ikke kan epost og nettbank. Ellers står jeg alene i det jeg sjøl strir med. Men kunne tenkt meg og høre hva som egentlig skjer. Jeg sendte en epost til bofellesskapet hun bor i for å høre. Er det innafor? Hu har forskjellige psykiske plager etter å ha vært alkoholiker i yngre dager og nå dratt på seg en del psykiskse diagnoser. Hun burde fått en psykolog men det får hun ikke. I stedet dyttes det innpå med mer medisin som er avhengighetsskapende. Om det er det beste vet jeg ikke. Hu er litt over 50 år. Slitt hele livet med psyken. Prøvde å sende en mld på messenger men hun har ikke vært aktiv på 19 t... Litt trasig i jula. Jeg er sånn redd at plutselig en dag får vi bare melding om at hun er død av ett eller annet. Andre som har vært i lignende situasjon? Fikk dere noen informasjon ? Er ikke mor og søsken regnet som pårørende lengre? Jeg er usikker på hvordan alt det systemet der fungerer egentlig. Fortsatt god jul. Anonymkode: 91924...8a9 Kun den som er påført som nærmeste pårørende (en person) kan få informasjon. Anonymkode: 4f818...ff9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Prøv å bli nærmeste pårørende. Anonymkode: 135d5...2fc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ok da skal jeg ikke bry meg mer med mindre hun sier noe selv . Ts Anonymkode: 91924...8a9 Du kan jo selvfølgelig spørre likevel? Er ikke det litt fint å vise at man bryr seg da, selv om man kanskje ikke får svar på alt man lurte på? Anonymkode: 9368c...b96 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Dette er det din søster som bestemmer helt og holdent over- og slik bør det også være. Du har ikke engang krav å vite om og hvor din søster er innlagt med mindre du er hennes pårørende og selv da er det ganske strenge regler på hva en institusjon og sykehus har lov til å dele. Heldigvis. Tenker det er slik det må fungere her i landet for oss alle, vi har krav på taushetsplikt søle som en og at helse informasjon ikke blir delt selv om en er familie. Det sagt så betyr ikke det st ikke du kan bry deg men du har ikke noe krav på informasjon Anonymkode: 7924d...64a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå