Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
min kjæreste er her nesten 100 % av tiden, men vi er ennå ikke samboere (skal skje i januar). 

Nå i julen handlet jeg inn alt av mat, drikke, gaver og det som følger med til alle sammen.

Alle ble mette og fornøyde med det! 

problemet synes jeg er at han ikke har bidratt noe økonomisk. Vi var 10 stk samlet som stort sett var min familie, å det er jo fear at jeg da tar det meste av regninga.. Men nå i helga er det bare oss to, å det er fortsatt jeg som ordne med mat og drikke, mens han ikke engasjerer seg eller tilbyr seg å handle inn overhodet. 

Selv om han har vært hos meg i snart et år, å skal snart flytte inn på ekte, har han aldri bistått med å betale husleie/strøm/faste utgifter. Hva mener dere er rett? Skal jeg sette ned foten. 

Anonymkode: e265f...e37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du latt dette gå sånn i et år??? Selvfølgelig skal han være med å betale mat etc. 

Anonymkode: 1a996...352

• Liker 8
Skrevet

Du må i alle fall avklare nokre retningslinjer før han flytter inn!! Det er litt vanskelig når du inviterer, og han kan rekne seg som gjest. Men der hadde vore normal folkeskikk å betale delar av utgiftene.

Er du sikker på at dette er ein mann du vil ha der permanent?? Eg hadde nok vurdert det som ein fyr som lett kunne få fyken.

• Liker 2
Skrevet

Nyforelska sikkert. Men nå i jula går det jo ekstra mye penger å jeg kjenner at det har begynt å irritere meg at han ikke bidrar. 

• Liker 1
Skrevet

Dere må ikke bli samboere før dere har gjort skikkelige avtaler om økonomi!!

Anonymkode: b630f...e41

• Liker 1
Skrevet

Ja, bør nok ta en prat @Fjaselina. Er nok greit å ha noen retningslinjer!

• Liker 1
Skrevet

Han må selvsagt bidra. Du har ikke ansvar for å forsørge ham, han er et voksent menneske.

Ikke flytt sammen før dere har klare avtaler på det økonomiske som begge er litt misfornøyde med (da er de ofte fair).

Anonymkode: 773e7...faa

Skrevet

Det som provoserer meg mest er at han gikk å handlet seg en ny båt og IPhone før jul…😂🙈

Skrevet

Dump. 

Anonymkode: 43cf6...ea4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 
min kjæreste er her nesten 100 % av tiden, men vi er ennå ikke samboere (skal skje i januar). 

Nå i julen handlet jeg inn alt av mat, drikke, gaver og det som følger med til alle sammen.

problemet synes jeg er at han ikke har bidratt noe økonomisk. Vi var 10 stk samlet som stort sett var min familie, å det er jo fear at jeg da tar det meste av regninga.. Men nå i helga er det bare oss to, å det er fortsatt jeg som ordne med mat og drikke, mens han ikke engasjerer seg eller tilbyr seg å handle inn overhodet. 

Selv om han har vært hos meg i snart et år, å skal snart flytte inn på ekte, har han aldri bistått med å betale husleie/strøm/faste utgifter. Hva mener dere er rett? Skal jeg sette ned foten. 

Hadde vært svært forsiktig med å bli samboer med han der.

Anonymkode: 8bdee...d44

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. 

Synes at det første du bør gjør er og diskutere dette med han. 

Skrevet

Hei. Jeg vil gjerne bli kjæresten din. Fint hvis jeg slipper å betale, liker at damer er litt rause så kan jeg heller bistå litt ekstra under "kosen"😁

Skrevet

Hva er avtalen dere har gjort om betaling når han flytter inn? Siden han flytter inn om noen uker, så har dere vel avklart helt hvordan utgifter skal fordeles? Altså internett, strøm, forsikring, tv, leie og slikt? Har han vært helt enig i å dele alle utgiftene likt?

Hvordan har dere snakket om andre utgifter i forbindelse med at dere blir samboere? Skal dere ha en felles matkonto?

Anonymkode: de57c...9bf

Skrevet

Men, går du bare å venter på at han skal tilby seg å hjelpe? Be ham om det da, vel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...