AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Vurderer å binde sparepengene i et år hos Bluestep bank til 5,3% rente siden de har best rente ifølge finansportalen. Men så kjenner jeg ikke til den banken og vil gjerne høre hva andres erfaringer med den banken er før jeg bestemmer meg. Et spørsmål til tror dere det er lurt å binde nå og for såpass lang tid? Er så i tvil så greit å lufte det litt med andre. Et halvt års binding i Santander har også vært vurdert men må si at 5,3 % frister veldig. Hva tenker andre? Anonymkode: 79170...f70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Del Skrevet 29. desember 2023 Hadde sparepenger i Bluestep i 3 år før jeg kjøpte bolig. Var ingen problem det. Anonymkode: d6e95...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest5656 Skrevet 29. desember 2023 #3 Del Skrevet 29. desember 2023 (endret) Jeg har anbefalt Bluestep tidligere fordi de ga det beste fastrentetilbudet hvis du binder pengene i 1 år. Bluestep Bank AB, filial Oslo er en norsk filial av en utenlandsk bank og Bluestep er et filialmedlem i Bankenes Sikringsfond. Sikringsfondet har en obligatorisk innskuddsgaranti for alle banker med norsk bankkonsesjon som garanterer for innskuddet ditt opp til to millioner kroner. Det at Bluestep er svensk betyr i praksis at du har en innskuddsgaranti i Sverige gjennom Riksgalden og for alle EU/EØS-land er denne garantien satt til 100 000 euro. Men den norske innskuddsgarantien dekker så differansen mellom denne summen opp til to millioner kroner. Så hvis banken i verste tenkelige tilfelle skulle gå konkurs er innskuddet ditt fremdeles garantert opp til to millioner kroner akkurat som i alle andre norske banker og du tar ingen risiko med å plassere pengene dine i Bluestep Bank med mindre du plasserer over 2 millioner kroner hos dem. Endret 29. desember 2023 av Gjest5656 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #4 Del Skrevet 27. januar 2024 Jeg bandt nylig sparepengene mine i Bluestep til 5,3 % rente, men nå ser jeg at de faktisk har satt ned renten igjen til 4,50! Men de tilbyr fortsatt 5,25 hvis du binder dem i 6 mnd. Jeg har hatt konto hos Bluestep i et par år nå, har ikke opplevd noen problemer med dem. Anonymkode: bed8a...206 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå