Gå til innhold

Hvor mye nok med seg selv kan man ha det, før man ikke orker å bry seg med hvordan andre har det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen bryr seg ikke med hvordan andre har det, fordi de føler de har nok med seg selv på grunn av store alvorlige ting i livet sitt, eller små bagateller.

Hvor ille kan man ha det selv før man bryr seg om hvordan andre har det?

Anonymkode: 1767e...6d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen bryr seg ikke med hvordan andre har det, fordi de føler de har nok med seg selv på grunn av store alvorlige ting i livet sitt, eller små bagateller.

Hvor ille kan man ha det selv før man bryr seg om hvordan andre har det?

Anonymkode: 1767e...6d5

Man skal alltid bry seg om andre
men man kan ikke sitte og ta alt innpå seg

og særlig ikke dersom man har svekket psykisk helse
eller dersom man står i særlig tyngende omsorgsoppgaver

eller har kroniske sykdommer som eksploderer av stress av indre og ytre faktor. 

F.eks endel autoimmune sykdommer forverres ekstremt av indre&ytre stress.

Anonymkode: ef537...476

• Liker 1
Skrevet

Du kan ikke påstå at noen ikke bryr seg, selv om de har mye selv. Det kan hende at de ikke har overskudd til å gi noe til andre på grunn av sin egen situasjon eller sine lidelser. 

Anonymkode: e427b...085

Skrevet

Jeg bryr meg om andre, men pga sykdom har jeg ikke mye kapasitet til å stille opp for andre. Har en veninne(kanskje heller bekjent), som kun er opptatt av seg selv pga sykdom. Forståelig, men likevel mangler hun grunnleggende folkeskikk. Hele tiden klager hun på at ingen bryr seg eller besøker henne. Men når jeg vil besøke henne, til tross for nærmere 3 t tur-retur og en syk kropp, så gidder hun ikke svare. Bare ignorere meg. Planen var å være sammen julaften men hun dro bort uten å si et ord…Fikk mld fra henne i går. Nå har jeg fått nok og dropper henne. Syk eller ikke syk, et snev av folkeskikk er fullt mulig å ha. Jeg ble også svært overrasket over hennes reise som var 20 timer(!), da hun aldri ofrer 15 minutt på reisetiden det tar når jeg er på behandling nærme hjemmet hennes, men klarer ikke jobb, behandling+å dra hjem til henne. Det blir 12-14 timers dag hvilket er for mye. Jeg får næring IV og må spare krefter. Selv om det går opp og ned, må jeg økonomisere. Hun er et av de mest ego menneskene jeg kjenner og nå har jeg blokkert henne😥

Anonymkode: dd495...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...