AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Hei! Noen som har erfaringer med å gå fra mørkebrunt til lysebrunt med avfarging også faeging? Håret måtte avfarges hos frisør igår da jeg prøver å komme nærmere min naturlige hårfarge som er lysebrunt for å slippe ettervekst. Dessverre ble håret ganske oransj aktig men ble dempet med en brun minicolor og skal tilbake om 2 uker for å avfarge runde nr 2 også farge det over lysebrunt. Noen som har lignende erfaring og hvordan satt den lysebrune fargen etter avfarging? Måtte du bruke mange runder med avfarging? Kjedelig å gå med oransje/brunt hår i 2 uker men får bare bite tennene sammen😇 heldigvis ble håret ikke slitt av avfargingen. Med det samme lurer jeg på om dere vet om noen gode produkter etter en slik behandling? Anonymkode: 58781...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
98erjente Skrevet 29. desember 2023 #2 Del Skrevet 29. desember 2023 Er det også vanlig at man må avfarge flere runder for å få lysebrunt hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Del Skrevet 30. desember 2023 Du vil ikke kunne avfarge det direkte til lysebrunt. Håret vil være oransje/gult under, slik det blir av bleking. Det må tones til ønsket farge når det er lyst nok. Hvor mørkt/lyst er det nå, altså hvor langt mot rødt/gult? Lysebrunt har som regel oransje bunnfarge, dvs. tilsvarer oransje dybde på fargeskalaen, så jeg stusser litt på at frisøren sier du må avfarge mer. Det er absolutt ikke nødvendig å lysne til gult for å få håret lysebrunt, da må de oransje pigmentene tilføres tilbake og det blir unødvendig tidsbruk og slitasje på håret. Har gjort dette hjemme og jeg gikk fra sterk oransje til en farge lik min naturlige, dvs lys brun/mørk blond, kun med toner når håret først var blitt oransje. Legger ved et bilde som forhåpentligvis forklarer hva jeg mener Er målet ditt å slutte å farge håret forresten? I så fall, vær obs på at fargen vil falme med tid, og det er vanskelig å farge kun det håret som alt er farget. Altså blir du stuck i en uendelig runddans med hårfarging. Frisører er etter min erfaring ofte uforsiktige her, siden de tjener mer penger på at du må komme tilbake for å farge flere ganger. Anbefaler fargebalsam som ikke vil påvirke din naturlige hårfarge, kun det fargede. Eventuelt vær streng med frisøren så de skjønner at de ikke skal endre på det naturlige håret ditt (og ja, tonerene de bruker lysner grunntonene i naturlig hår selv om de påstår at de er for milde for det - been there, done that!) Anonymkode: 8663c...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #4 Del Skrevet 30. desember 2023 Hei! Har en brun toner over så er litt vanskelig å se men er mye oransje skjær i håret nå, toneren er i mellombrun. Noen oransje/gule flekker.. Kjedelig å gå sånn i 2 uker😂 Avfargingen slapp ikke pigmentene i håret godt nok derfor må jeg tilbake og gjennomføre ny avfaring mente frisøren for å så ta en lysebrun farge over.. Målet er å slippe å farge håret flere ganger i året men regner med jeg må en runde til med å farge det over brunt etter neste runde. Får ganske lys ettervekst nå med mørkebrunt hår. Jeg skal mot en 6'er/7'er i fargeskala 😊 Anonymkode: 58781...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå