AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Del Skrevet 29. desember 2023 Skal lage kalkun på nyttårsaften, slik som mange her sikkert🥰 hva er din beste oppskrift/tilbehør? Noe som smaker skikkelig godt! Del gjerne 🤩 Anonymkode: 013d8...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 29. desember 2023 #2 Del Skrevet 29. desember 2023 Rosenkål 😋 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Del Skrevet 29. desember 2023 C8H10N4O2 skrev (Akkurat nå): Rosenkål 😋 Absolutt, men hvordan lager man det? Syns d smaker litt rart alene 😅 Anonymkode: 013d8...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 29. desember 2023 #4 Del Skrevet 29. desember 2023 Karamelliserte rosenkål ala dette: https://meny.no/oppskrifter/Gronnsaker/karamelliserte-rosenkal/ Ellers er det vel waldorfsalat som er det store, gjerne med både druer, og hermetiske mandariner (avrent, men ta vare på litt laken for å kunne spe ved behov). Jeg er glad i gulrøtter til. Gir fin farge og veldig godt. Vanlig dampet er godt, men om en ikke går for karamelliserte rosenkål, eller lager en blanding av gulrot og rosenkål, så er det i hvertfall godt med bakt og karamellisert gulrot. Gulrot kan du også legge i ovnen sammen med kalkunen for å gjøre det lettere. Altså bake den med naturell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Del Skrevet 29. desember 2023 Stuffing av ris, løk chili og epler, krydret med karri, salt og pepper. Vi trenger egentlig ikke kalkunen lenger, bare vi får stuffingen og saus😁 Anonymkode: 632a1...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost little girl Skrevet 29. desember 2023 #6 Del Skrevet 29. desember 2023 Waldorfsalat. Jeg har brukt denne oppskriftenhttps://trinesmatblogg.no/recipe/waldorfsalat/ Er ikke så glad i ananas, så droppet det. Hadde heller litt mer druer oppi. Ble godt, det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Del Skrevet 29. desember 2023 Til kalkun har vi potet, rosenkål, rødkål og waldorfsalat som tilbehør + en god saus. Til dessert har vi riskrem og multekrem m/ krumkaker. Anonymkode: bd37e...d12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg er ikke TS, men har noen oppskrift på stuffing da? Som ikke skal være inni kalkunen, men ved siden av Anonymkode: d8d7d...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 29. desember 2023 #9 Del Skrevet 29. desember 2023 Vi har surkål hjemme laget, waldorf, rosenkål og mandelpotet og fløtesaus til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 29. desember 2023 #10 Del Skrevet 29. desember 2023 Mandelpoteter, bearnaisesaus og ovnsbakte rosenkål. Håper det blir bra. Vet ikke, for det er første gang jeg tilbereder kalkun, men det er derfor også mitt beste 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg serverer soppstuing til. Med bacon. Fordi det er det beste jeg vet 🤭 Anonymkode: 18e5d...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Del Skrevet 29. desember 2023 Waldorfsalat. Anonymkode: bde44...f6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Del Skrevet 29. desember 2023 fløtegratinerte poteter Anonymkode: c648b...0b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Del Skrevet 30. desember 2023 Waldorfsalat er et must, men jeg tar like gjerne lettvint-varianten drue- og purresalat. Og så må det være en syndig god fløtesaus til! Anonymkode: 05fb7...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 30. desember 2023 #15 Del Skrevet 30. desember 2023 WALDORF salat. Er jo beste med hele middagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 30. desember 2023 #16 Del Skrevet 30. desember 2023 Tyttebærsyltetøy😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå