vanskapning Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Jeg har stort behov for en ferie med strandliv og avslapning, men har ingen å reise sammen med. Har dere noen tips til bra steder å reise alene? Det frister med Hellas, men må vel kanskje vente til uti april/mai før det er varmt nok for strandliv der. . Og hvilke nettsider bør jeg bruke for å finne gode tilbud? Og har dere tips til hvor jeg kan få kjøpt en bra vanntett rumpetaske eller lignende til å ha verdisaker i på stranden? Eventuelt andre gode tips til å reise alene?
IchLiebeDichOder? Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Tror de fleste strender er bra når det kommer til strandliv. Spørs litt hvor du har budsjettet. Kroatia, Spania, Portugal osv. er billigere enn lang reise til Thailand f. eks. Gran Canaria er jo flott siden det er veldig varmt der hele året og det er ikke så langt og ofte fine billettpriser. Du kan bruke restplasser.no eller Finn.no f. eks for å finne tilbud på billetter og noen som selger kjøpte billetter. Se også flyreiser.no og ta filteret på billigst så du kan se når det er billig å dra. Vanntett rumpetaske derimot... 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Denne tiden av året er det gran canaria, malta og madeira som er aktuelt i europa. Anbefaler madeira og malta. Anonymkode: 5025f...ff4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Costa Rica uten tvil! Varmt (30-35 grader), god mat, uteliv, nydelige strender og trygt nok for en kvinne som reiser alene. Anbefales! Går masse fly til Guanacaste regionen. Anonymkode: 1bd82...40f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Denne tiden av året er det gran canaria, malta og madeira som er aktuelt i europa. Anbefaler madeira og malta. Anonymkode: 5025f...ff4 Ville ikke valgt Madeira om jeg ville ha strandliv…. Det er vel en liten strand der, som er laget til, men ingen naturlige strender der. Porto Santo, som ligger ganske nært, har fin strand. Litt for ustabilt vær der på vinteren, med en del overskyet. Malta er vel heller ikke noen stranddestinasjon på vinteren, litt i kaldeste laget for det. Anonymkode: e436a...ac9 2
vanskapning Skrevet 29. desember 2023 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2023 Takk for svar glemte å nevne at jeg måååå ikke reise nå på vinteren, tror det er større sjans for å være heldig med været til våren. Har iallefall dratt på vinter/ sen høst tidligere til steder som skulle være varme men måtte kjøpe meg varme klær der 😅 1
Natta1980 Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 (endret) du nevner hellas. de begynner å reise i april, men det er for kaldt å bade i havet da og ustabilt vær ut mai. men hellas er fint, og det er mange greske øyer som ikke har masseturisme hvis du vil ha total avslapning votsalakia på samos (reiste m apollo) likte jeg med godt, veldig stille og rolig plass med lang sandstrand. og der var det ingen på stranda nesten, så jeg la tingene mine på solsengen og badet mens jeg holdt øye med tingene mine. men skjønner at du vil ha sånn vanntett taske, det får du sikkert kjøpt på ebay. en sånn dings rundt halsen der man kan ha nøkler og penger er også fin å bruke. Endret 29. desember 2023 av Natta1980 1 1
Johan uten land Skrevet 31. desember 2023 #8 Skrevet 31. desember 2023 Reiser stort sett alene. Velger alltid byer/storbyer med strand, for da er de litt å gjøre på dager man ikke vil på stranden og om kvelden også. Min favoritt er Malaga, der jeg har vært flere ganger i midten-slutten av mai. Fin stor strand i kort gåavstand til sentrum, der de er folkeliv (også vanlig spansk folkeliv, ikke bare turiser) og masse serveringssteder med bra mat. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #9 Skrevet 31. desember 2023 Hva med Vietnam feks ? Det er mange fine kystbyer ned langs sør-øst kysten av landet og vietnameserne er ett folkeslag det er lett å bli kjent med, flyreisen koster litt men du henter det fort inn igjen på hotell og mat som er veldig billig der nede. Anonymkode: 896bf...488
Johan uten land Skrevet 31. desember 2023 #10 Skrevet 31. desember 2023 (endret) Men er det noen "strandliv" i Vietnam å snakke om? Det er strender der, men vietnameserne bruker vel ikke stranden i vesentlig grad, vil jeg tro.. Kommer bare med spørsmålet fordi jeg ble skuffe da jeg besøkte Colombia og byen Cartagena, som i utgangspunktet har en bra (nok) strand - men det var skuffende med "strandliv" der - det var mest turister som benyttet seg av stranden til det vi Europa forbinder med "strandliv" - altså folk i badetøy, bikinier - bading etc. De lokale satt der i stor grad fullt påkledd, mer eller mindre, gjerne i klynger under "telt" der de spiste, drakk og hadde familieselskaper. Synes dette var ganske ødeleggende for atmosfæren - jeg hadde sett for meg bikinidamer og en slags hendonisitsk og avslappet atmosfære. Har vært på Copacabana i Rio, og der er jo det "strandliv" i ordets rette forstand, i Colombia eksiserte dette ikke på samme måte. Vurderte Øst-Afrika i fjor og fant ut litt av det samme, etter sjekk på YouTube og lignende - det var noen enslige hvite turister på strendene. Afrikanerne var bare i store klyniger og duppet seg i havet med klær. Men nå er jeg jo da litt ekstra opptatt av å forsøke å menge meg med lokalbefokningen når jeg er på tur - jeg synes det er mer spennende enn å bare være der som veldig "turist". Endret 31. desember 2023 av Johan uten land
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #11 Skrevet 31. desember 2023 Kanariøyene er fine om vinteren. Varmt klima. Problemet i forhold til strandliv er at sjøtemperatur er litt kald om vinteren og det verste er større bølger og farlige undervannsstrømmer. Et overvekt av drukningsulykker på Kanariøyene skjer om vinteren. Anonymkode: 63d1c...35d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #12 Skrevet 31. desember 2023 Johan uten land skrev (44 minutter siden): Men er det noen "strandliv" i Vietnam å snakke om? Det er strender der, men vietnameserne bruker vel ikke stranden i vesentlig grad, vil jeg tro.. Kommer bare med spørsmålet fordi jeg ble skuffe da jeg besøkte Colombia og byen Cartagena, som i utgangspunktet har en bra (nok) strand - men det var skuffende med "strandliv" der - det var mest turister som benyttet seg av stranden til det vi Europa forbinder med "strandliv" - altså folk i badetøy, bikinier - bading etc. De lokale satt der i stor grad fullt påkledd, mer eller mindre, gjerne i klynger under "telt" der de spiste, drakk og hadde familieselskaper. Synes dette var ganske ødeleggende for atmosfæren - jeg hadde sett for meg bikinidamer og en slags hendonisitsk og avslappet atmosfære. Har vært på Copacabana i Rio, og der er jo det "strandliv" i ordets rette forstand, i Colombia eksiserte dette ikke på samme måte. Vurderte Øst-Afrika i fjor og fant ut litt av det samme, etter sjekk på YouTube og lignende - det var noen enslige hvite turister på strendene. Afrikanerne var bare i store klyniger og duppet seg i havet med klær. Men nå er jeg jo da litt ekstra opptatt av å forsøke å menge meg med lokalbefokningen når jeg er på tur - jeg synes det er mer spennende enn å bare være der som veldig "turist". Det er massevis av strandliv i Vietnam, men vietnameserne pleier ikke å bade før på ettermiddagen siden sola er så sterk, kvinner dekker seg fra topp til tå når de er ute på dagtid, det asiatiske skjønnhetsidealet er motsatt av det vestlige når det kommer til foretrukken hudfarge. Anonymkode: 896bf...488
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #13 Skrevet 31. desember 2023 Sri Lanka er glimrende om du vil reise på vinteren i alle fall. Ikke for langt, billig, varmt og hyggelige mennesker. Bruker alltid Google Flights for å finne de beste prisene, og booker deretter alltid direkte hos flyselskapet. Hotell kan du booke nesten hvor som helst. Anonymkode: 743a0...51c
Pawn Hearts Skrevet 1. januar 2024 #14 Skrevet 1. januar 2024 En annen mulighet er Paleokhora på sørsiden av Kreta. Veldig trivelig landsby på en halvøy med rullesteinsstrand på vestsiden og sandstrand på østsiden. Det kryr av hyggelige kafeer og tavernaer, og prisene er langt lavere enn f.eks. i Khania. De første charterturene går i slutten av mars, men jeg ville nok ventet til mai for å være trygg på vær og badetemperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå