Gå til innhold

Være oppe hele nyttårsaften alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor store var barna deres når de fikk være oppe hele kvelden å se på nyttårsraketter? 

Har alltid vekt mine litt før 12 så de har sett. Samtidig har vi fyrt opp noe tidligere på kvelden. 

Anonymkode: 8858f...e0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra to år

Anonymkode: 7cf4b...289

Skrevet

Min eldste begynte vel med det fra syv års alder. Før det så var han for trøtt og hadde null glede av å bli vekt for å se rakettene, så han fikk sove. Yngste er fem, pappaen skal prøve å vekke henne for å se rakettene i år. Men hun kommer til å bli lagt før det. 

Anonymkode: c0dde...07c

Skrevet

Har aldri vekket, men de har fått stå opp og se hvis de har våknet av bråket. Fra skolealder får de bestemme selv hvor lenge de vil være oppe på nyttårsaften. Jeg gidder ikke alltid holde meg våken selv, legger meg til vanlig tid og våkner sjelden av rakettene. Har ikke fyrverkeri selv.

Anonymkode: 90f78...968

• Liker 2
Skrevet

Vanlig leggetid som på helg, dvs litt lengre enn på hverdagene.

Anonymkode: dafb4...f71

• Liker 2
Skrevet

Første klasse☺️

Anonymkode: d8b5c...8b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har aldri vekket, men de har fått stå opp og se hvis de har våknet av bråket. Fra skolealder får de bestemme selv hvor lenge de vil være oppe på nyttårsaften. Jeg gidder ikke alltid holde meg våken selv, legger meg til vanlig tid og våkner sjelden av rakettene. Har ikke fyrverkeri selv.

Feirer dere ikke nyttårsaften?

• Liker 1
Skrevet

Fra de orket og ville selv. Det har variert fra 3 år til 7 år. 

Skrevet

Når de orker å holde seg våken. Har alltid fått velge selv 

Skrevet

Min var tre år første gang han var våken helt til midnatt. Vært det hvert år etter det er 12 år nå. 

Anonymkode: 04904...f01

Skrevet

Ungen klarte å holde seg våken fra hun begynte på skolen. Ikke vekket henne tidligere for fyrverkeriet. Hun fikk lov til å være våken så lenge hun ville før det på nyttårsaften.

Anonymkode: 20e2c...4e4

Skrevet

De sover ekstra lang hvil på ettermiddagen så vekkes de 23-23:30 for fyrverkeriet

(Mine har ettermiddags hvil hver enda dag, men senere oppetid enn normale norske barn)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette...vi har en på 5 år og 11 år...vi feirer vel ikke nyttår slikt som andre ..vi spiser god mat og dessert..så har vi lagt barna og om de våkner..våkner de..om ikke sover vi alle igjennom nyttår 😂😂 jeg å mannen min legger oss gjerne rundt 23.30..kysser vi hverandre og sier godt nytt år ha ha...

Begge barna sover igjennom lyder etc... innimellom er de med bestemor etter middag så sover de over der..og der tror jeg de er lenger oppe.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg husker jeg vekket ene barnet. Husker ikke helt hvor gammel. 3-4 år. hun bare. Hvorfor vekker du meg? For å se på rakettene vel. Du ville jo det. Nei jeg vil sov jeg. Hehe. Etter det tenkte jeg ja dere skal få bestemme selv. Mine har ikke vært noe glad i raketter da. Vi måtte dra på hytta på fjellet noen år. 

Anonymkode: 781e8...374

Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Fra de orket og ville selv. Det har variert fra 3 år til 7 år. 

Hos meg har det også alltid vært så lenge de orker selv. De har fått bestemme selv på nyttårsaften ☺️

Skrevet

Eldste liker ikke raketter og har først nå som 12-åring begynt å være oppe. Minste elsker raketter, hun sovna gjerne på sofaen fram til 7-8 årsalder og har vært våken hele kvelden siden.

Anonymkode: 1a340...acb

Skrevet

Jeg vekket min eldste for første gang i fjor, for å se rakettene. Da var hun 5 og det var suksess.

gjentar suksessen i år på eldste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Feirer dere ikke nyttårsaften?

Har som regel god middag og dessert/kake.

Noen av oss må på jobb selv om det er røde dager på kalenderen, så noe fest/alkohol blir det ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Mine er bare 2 og 5 år, og har blitt lagt til vanlig tid. Om de våkner får de nok se litt på fyrverkeriet men gidder ikke holde de våkne i timesvis etter vanlig leggetid bare for det. Ikke alltid vi voksne holder oss våkne til midnatt heller. 

• Liker 1
Skrevet

Fra skolestart til de bikka 35.

Anonymkode: 2de83...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...