Gå til innhold

Mannen på tverke igjen. Og jeg føler at jeg drar hele lasset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mann med 4-4 turnus, som kom hjem 2 dager før jul. Da var huset vasket og det aller meste handlet inn og på plass. Jeg har selv en meget hektisk jobb, og var ganske sliten før jul.

Jeg har laget middag alle dager i julen. Og har prøvd å stille med frokost, og gjøre det hyggelig. Snakket med han i forkant, om at jeg forventet at han kunne samarbeide i den hektiske fasen der middagen skulle på bordet julaften, men måtte likevel mase om hver enkelt ting. Og fikk en sur kommentar om at jeg hadde stekt ribben feil. Gjorde ikke noe ut av dette, men følte meg litt mislykket som serverte dårlig ribbe til 4 besøkende + mann og barn.

I går kveld prøvde jeg å si at jeg trengte litt støtte, siden jeg har hatt en tøff høst. Og at jeg skulle ønske at han kunne gi meg litt bekreftelse. (Vi har også et kronisk sykt barn, som jeg hele tiden har dårlig samvittighet for). Derpå mannen blir skikkelig sur. Jeg var nok ikke positiv tilbake, men kjenner bare at jeg er så lei av å stille opp for alle andre. Og jeg orker rett og slett ikke å ta tak i dette også.

I natt sov han i kjellerleiligheten. I dag ble han sittende lenge i kjelleren og se på noe, før han bare forlot huset. Uten å si noe til noen. Jeg vet han kan fortsette på denne måten, og har null problem med at det er ugreit mellom oss. Problemet nå er bare at ikke jeg heller ønsker å legge en kalori i å ordne opp. 

Men går det bare utover meg å ikke ordne opp? Siden han uansett lett kan leve med dette?

Anonymkode: 3738a...c58

• Hjerte 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en mann med 4-4 turnus, som kom hjem 2 dager før jul. Da var huset vasket og det aller meste handlet inn og på plass. Jeg har selv en meget hektisk jobb, og var ganske sliten før jul.

Jeg har laget middag alle dager i julen. Og har prøvd å stille med frokost, og gjøre det hyggelig. Snakket med han i forkant, om at jeg forventet at han kunne samarbeide i den hektiske fasen der middagen skulle på bordet julaften, men måtte likevel mase om hver enkelt ting. Og fikk en sur kommentar om at jeg hadde stekt ribben feil. Gjorde ikke noe ut av dette, men følte meg litt mislykket som serverte dårlig ribbe til 4 besøkende + mann og barn.

I går kveld prøvde jeg å si at jeg trengte litt støtte, siden jeg har hatt en tøff høst. Og at jeg skulle ønske at han kunne gi meg litt bekreftelse. (Vi har også et kronisk sykt barn, som jeg hele tiden har dårlig samvittighet for). Derpå mannen blir skikkelig sur. Jeg var nok ikke positiv tilbake, men kjenner bare at jeg er så lei av å stille opp for alle andre. Og jeg orker rett og slett ikke å ta tak i dette også.

I natt sov han i kjellerleiligheten. I dag ble han sittende lenge i kjelleren og se på noe, før han bare forlot huset. Uten å si noe til noen. Jeg vet han kan fortsette på denne måten, og har null problem med at det er ugreit mellom oss. Problemet nå er bare at ikke jeg heller ønsker å legge en kalori i å ordne opp. 

Men går det bare utover meg å ikke ordne opp? Siden han uansett lett kan leve med dette?

Har bare et eneste råd til deg. Ikke bare vær opptatt av dine følelser og dine behov.

Skrevet

Høyrest ut som om det er mannen din som skal lage nyttårs-middagen, ja

Anonymkode: a47d7...ea8

• Liker 22
  • Nyttig 5
Skrevet

Nei. Du kan jo vare bare fortsette som før med p gjøre alt, så kan han flytte ned i kjelleren. Få ungene til p hjelpe deg med å bære ned klærne hans. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvor lenge tror du at han blir sittende der nede i kjelleren hvis du ikke sier noe?

Jeg tenker vel at dette ikke er greit. Jeg hadde blitt skikkelig sint. Dere har et sykt barn, og det krever jo mye, og du kan jo ikke ha det slik! Jeg hadde i alle fall sørget for at han tok ribbestekinga neste år, og gjerne middagen i x antall dager hvis han skulle finne på å dukke opp fra kjelleren. Nyttårsaften; Vel- han bør briljere. 

Så kan du stikke ned i kjelleren etterpå, og ta med deg en flaske vin og kos deg! 

Anonymkode: 34d63...6c3

• Liker 11
  • Hjerte 5
Skrevet

La han klare seg selv heretter. Han høres veldig utakknemlig ut. 

Anonymkode: ee631...92d

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde gått i streik om det var meg. Ikke lag middag til ham, ikke vask klærne hans, få ham til å ta akkurat like mange levering/henting i barnehagen. Ikke bidra til noe på hans side av familien. Ikke vær redd for å fortelle hvorfor.

Ikke vær en selvutslettende dørmatte, TS. Ble ribben dårlig og han kommenterer? «Da lager du julemiddagen neste gang», og så setter du deg ned, går en tur eller annet og så kan han ordne resten. 

Anonymkode: c3cad...a5c

Dette.

Anonymkode: 263ed...4b7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Først får han alle måltider servert på jobb, også tror han at det er hotellferie når han kommer hjem, der man kommer og går som man vil, og man kan klage på maten? 

Anonymkode: 1436d...dc7

• Liker 23
  • Nyttig 7
Skrevet

Trist å høre enda en historie om en tafatt mann. Surmuler, silent treatment er så barnslig. Bodde med en sånn i mange år, nå er jeg singel på eget initiativ .

Anonymkode: 5ed0a...ed7

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Send melding: Det med kjelleren var en god idé slik vi har det nå. Tenker du at vi tar annenhver dag?

Anonymkode: 4bec6...f69

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg har også bodd med en slik mann. Jeg bor med han enda, men har oppdratt han. Det var en lang og tung prosess, men jeg tenker at du med fordel kan korte ned hele prosessen med å være steinhard. Du går IKKE ned i den kjelleren utenom for å kjefte han grundig opp. Og da mener jeg grundig! Så pass at han rømmer fra kjelleren også. Få fart rundt føttene til jævelskapen slik at han forstår at det brenner i løa! 

Gud hjelpe meg så irritert jeg blir på å lese slikt. Vi skulle hatt en egen KG-mobb som kunne ta disse mennene. "&¤#Q!/&/"/

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Aaaah. Det deilige 3 skiftet. 

Han forventer vel samtidig at du er kåt og klar når han vil ha sex også regner jeg med..

Anonymkode: b5a19...e8b

• Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Send melding: Det med kjelleren var en god idé slik vi har det nå. Tenker du at vi tar annenhver dag?

Anonymkode: 4bec6...f69

Ok, denne! ❤️

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
KraKriAm skrev (6 minutter siden):

Din klovn. 
Ts tar alt ansvar på hjemmebane og har alt klart til jul, samt fikser middager og frokost til gjester og familie hele julen. Mannen jobbet 4 uker ute der han kun kan tenke jobb og seg selv/fritid mens ts er hjemne med krevende jobb, barn, sykt barn og alt ansvar. Når da mannen kommer hjem på 4 ukers friperiode så skal man ikke forvente at han avlaster, tar mer enn nok ansvar og klarer å hjelpe til med julemiddagen når de BEGGE to har gjester UTEN å klage på ribba? Og deretter ikke ta til seg meldinger fra kona om at hun er sliten og ønsker hjelp? Seriøst. 

Så etter 4 uker på jobb så kan han ikke forvente og få slappet litt av ? Hvorfor teller TS sine behov mer enn hans ?

Skrevet

Når jeg leser slike tråder så er jeg enda mer takknemlig for min bedre halvdel. 

Anonymkode: 1ee32...e68

• Liker 2
Skrevet
Kanino skrev (2 minutter siden):

Så etter 4 uker på jobb så kan han ikke forvente og få slappet litt av ? Hvorfor teller TS sine behov mer enn hans ?

Er det det du leser ut av hovedinnlegget? Det er jo Ts som gjør alt i ferien. Juleferien er også hennes ferie.

• Liker 33
  • Nyttig 6
Skrevet
Kanino skrev (1 minutt siden):

Det høres jo ut som hun også har jobb, og i tillegg et sykt barn! 

Det er jul! Hun har vasket, handlet og gjort klart til jul. Hun er sliten og stressa. Da tar du ribba! Du setter deg ikke ned og klager over at den er dårlig stekt, og surer når hun ber om litt hjelp. Og prøv deg ikke; jeg har selv jobbet offshore, og har hatt en mann som har styrt hjemme med barna. Det er ikke slik at jeg midt i juletiden kunne komme hjem og slenge føttene på bordet! Du jobber, sover, driter og har egentlig ikke så mye annet å gjøre offshore. Det er tungt, og du er sliten; men det er også den som er hjemme. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Kanino skrev (2 minutter siden):

Så TS skal på jobb, styre med sykt barn, lage mat, vaske, klappe på mannen, køyre, hente, ta alt annet i heimen fordi mannen har fri i en periode? Absolutt ikke. Kvinner jobber allerede 100%, ikke faen om det skal forventes at kvinner tar 100% hjemme også. TS fortjener fri, men hun får aldri fri fordi hun må alltid ordne opp alene når hun kommer hjem fra sitt også. Skam deg.

Anonymkode: e076a...39b

• Liker 22
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...