Gå til innhold

Tyggebein til voksen hund og valp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På jakt etter tyggebein som varer en stund, og som ikke er veldig usunt. Gjerne også noe som ikke koster så ekstremt mye. Har kjøpt tyggebein fra Rauh tidligere, men disse koster jo over 200 kr for ett bein… 

Har en voksen hund på 30 kilo ca og får snart valp som kommer til å bli samme størrelse. Tips til bein som passer? Kan valpen spise samme bein som den voksne?

Anonymkode: d4b30...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til min hund på 15 kg gir jeg tørkede naturbein, da de som har mest mulig "guffe" på som hunden kan spise. 

F.eks kjøper jeg ofte disse:

AlphaSpirit Ham Bone  Maxi

Tørket okseknoke

I utgangspunktet kan valpen få samme type tyggebein. Men bør være obs på at valpemager kan være litt mer sarte enn voksne hunder, samt at man ikke gir så harde tyggebein at valpen ødelegger tennene på dem (det gjelder forøvrig for voksne hunder også).

De beina over kaster jeg så fort hunden min har gnaget i seg alt fettet og kjøttet som ligger rundt. Han får ikke ligge og gnage lenge på bare beinet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at valp ikke tåler det samme som voksen hund og at det er mange bein som valper ikke bør ha. Vi har en på 5 mnd og det tåler ikke mange bein for han får diare. Spør i en zoo butikk hva du kan gi valpen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...