Gå til innhold

Det er så mange sure, nebbete og negative personer i dette forum.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De kan umulig ha det bra m/seg selv. De ser alt på negativ måte, helt utrolig.  Sier man noe som de fleste anser som bra, positivt mm. snur de det helt på hodet. Da er argumenter som  sykdom, økonomi mm. grunnene for at det som foreslås blir stemt nord og ned. Blir helt sikkert halshugget av denne påstanden men det er et faktum. Man bør for all del kke være (for) glad, positiv, fremoverlent og løsningsorientert……c’’)

Endret av Rødstrupa
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør heller ikke ta til deg alt eller ta alt alvorlig på et forum.

Anonymkode: 879eb...4d7

• Nyttig 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (1 minutt siden):

De kan umulig ha det bra m/seg selv. De ser alt på negativ måte, helt utrolig.  Sier man noe som de fleste anser som bra, positivt mm. snur de det helt på hodet. Da er argumenter som  sykdom, økonomi mm. grunnene for at det som foreslås blir nedstemt nord og ned. Blir helt sikkert halshugget av denne påstanden men det er et faktum. Man bør for all del kke være (for) glad, positiv, fremoverlent og løsningsorientert……c’’)

Ja, det har jeg også merket! Og spesielt nå i jula merker jeg. Folk svarer frekt, er ute etter å ta ts uansett og oppfører seg kvalmt og ufint. Hva kan grunnen være, alt kan vel ikke forklares med diagnoser? Er det Julenissen som ikke har vært raus nok, pms eller noe sånt?

De som holder på sånn kan iafall se til helvete å ta seg sammen, og heller ta seg en tur ut! Evt et kurs i folkeskikk, med hjelp av psykolog. 

Anonymkode: b1e52...e93

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis folk ikke har det bra med seg selv, så er ikke det en grunn til at de ikke skal kunne piste på KG. 

Anonymkode: f601d...e49

• Nyttig 3
Skrevet
Rødstrupa skrev (7 minutter siden):

De kan umulig ha det bra m/seg selv. De ser alt på negativ måte, helt utrolig.  Sier man noe som de fleste anser som bra, positivt mm. snur de det helt på hodet. Da er argumenter som  sykdom, økonomi mm. grunnene for at det som foreslås blir nedstemt nord og ned. Blir helt sikkert halshugget av denne påstanden men det er et faktum. Man bør for all del kke være (for) glad, positiv, fremoverlent og løsningsorientert……c’’)

Tror noen er frustrerte og bare vil krangle litt og få litt ut aggresjon her inne. 
Mens andre vil trolle?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis folk ikke har det bra med seg selv, så er ikke det en grunn til at de ikke skal kunne piste på KG. 

Anonymkode: f601d...e49

For all del, forumet er for alle, men man kan jo oppføre seg ordentlig likevel. Og ikke svare som en sur fitte og være frekk. I en tråd ble jeg anklaget for å være muslim, patetisk hersketeknikk.. Er lei av alt dette også, "du er garantert muslim, pell deg ut av landet vårt". "Du elsker garantert analsex og er garantert vid der bak!". Altså, jeg er hverken muslim eller tilhenger av analsex. Så det er bare patetisk med denne gaslightingen. Det MÅ jo være en diagnose involvert der folk svarer sånn..? For det er ikke normalt å oppføre seg sånn. Skulle tatt seg ut! 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Rent biologisk så er vi interessert i å overleve og ha det bra.

Så det kommer med flott bagasje slik som:

• Vi er mer sensitive og reagerer emosjonelt til dårlige nyheter - slik at vi kan respondere hurtigere.
  • En god nyhet fra andre kan også viser til din egne mangler. Du blir mer glad av se dine nærmeste komme til "ditt nivå" enn at andre reise fra deg.

Videre er fleste mennesker har noe sårt i seg som må fikses, og KG er blitt norges vannhull for å samles med sine skuffelser og kalde fronter.

Det du synes er sur, nebbete og negativ er kanskje bare et realistisk snapshot av hvordan vi som mennesker egentlig har det: Vi alle spør og svarer på "Lenge siden sist! Hvordan går det!" - men ikke kan snakke åpent om våre virkelige følelser fordi fasaden betyr mye i Norge.

På nettet kan man være anonym og legge fasaden til side.

Endret av umAxa
  • Nyttig 2
Skrevet

Enig. Altfor mange homofobe tranfobe rasister uførehetsere kvinnehatere og vekthetsere

Anonymkode: 82b22...6d4

Skrevet

ganske merkelig i så fall, dersom flertallet av disse faktisk samler seg akkurat her på Kvinneguiden. 

jeg legger i alle fall sjeldent merke til sånn oppførsel på for eksempel Diskusjon.no eller andre nettsteder. 

Anonymkode: e3127...8cc

• Liker 1
Skrevet

Livet i Hardanger kan vera tøft.

Anonymkode: b94e1...b4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Livet i Hardanger kan vera tøft.

Anonymkode: b94e1...b4d

Eller på Sørlandet, det er vel den landsdelen i Norge der det er mest mobbing. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, det har jeg også merket! Og spesielt nå i jula merker jeg. Folk svarer frekt, er ute etter å ta ts uansett og oppfører seg kvalmt og ufint. Hva kan grunnen være, alt kan vel ikke forklares med diagnoser? Er det Julenissen som ikke har vært raus nok, pms eller noe sånt?

De som holder på sånn kan iafall se til helvete å ta seg sammen, og heller ta seg en tur ut! Evt et kurs i folkeskikk, med hjelp av psykolog. 

Jula har jo vært ekstrem her inne. 
Uansett hva folk har spurt om, så blir de sablet ned….

Anonymkode: 98e46...a89

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Rødstrupa skrev (10 timer siden):

De kan umulig ha det bra m/seg selv. De ser alt på negativ måte, helt utrolig.  Sier man noe som de fleste anser som bra, positivt mm. snur de det helt på hodet. Da er argumenter som  sykdom, økonomi mm. grunnene for at det som foreslås blir stemt nord og ned. Blir helt sikkert halshugget av denne påstanden men det er et faktum. Man bør for all del kke være (for) glad, positiv, fremoverlent og løsningsorientert……c’’)

Mange er bare kritiske (meg inkludert) og det må nesten tåles om man ber om andre sin mening. Du vil alltid treffe på noen som er enig, uenig og nøytral.

Tror det kan være bra at noen stiller de spørsmålene andre ikke gjør da det kan sette et annet perspektiv på sakene og at folk gjerne får en «aha» opplevelse. 

Endret av Kanino
Skrevet
Kanino skrev (3 minutter siden):

Mange er bare kritiske (meg inkludert) og det må nesten tåles om man ber om andre sin mening. Du vil alltid treffe på noen som er enig, uenig og nøytral.

Tror det kan være bra at noen stiller de spørsmålene andre ikke gjør da det kan sette et annet perspektiv på sakene og at folk gjerne får en «aha» opplevelse. 

Ja, det er klart. Man må være mottagelig for innspill, andre synspunkter og kritikk. Men ikke bare ‘’sure oppstøt’’ når det ikke er grunn for det.

• Liker 1
Skrevet
Rødstrupa skrev (Akkurat nå):

Ja, det er klart. Man må være mottagelig for innspill, andre synspunkter og kritikk. Men ikke bare ‘’sure oppstøt’’ når det ikke er grunn for det.

Ja kritikken bør jo vær saklig og begrunnet. Enig med deg i det

Skrevet
Rødstrupa skrev (10 timer siden):

Fellestrekk: ensomme, dårlig økonomi, lite sex

Anonymkode: 543e1...ab8

Skrevet
Kanino skrev (Akkurat nå):

Ja kritikken bør jo vær saklig og begrunnet. Enig med deg i det

Og gaslighting er ikke ok, ref. at jeg ble beskyldt for å like analsex! Av alle ting liksom, herregud! Patetiske hersketeknikker i jula. 

Skrevet

Jeg leser en trådstart, vurderer om jeg kan bidra med noe, så svarer jeg mest sannsynlig frekt og ufint OG anonymt. Fordi jeg vil og kan. Jeg trenger å blåse ut. Dessuten er det likevel så utrolig mange idiotiske tråder og temaer som åpenbart er bare tull uansett. = fortjener ikke annet. 

Anonymkode: 3ee8e...1cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og gaslighting er ikke ok, ref. at jeg ble beskyldt for å like analsex! Av alle ting liksom, herregud! Patetiske hersketeknikker i jula. 

Der var du igjen ja 🤣

Anonymkode: 3ee8e...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...