Gå til innhold

Innafor å bli skuffa over julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en hyggelig jul, og jula handler i hovedsak ikke om gavene selvsagt, men sitter likevel her og føler meg littegrann skuffa...

Jeg liker å legge litt sjel i julegavene jeg gir, det trenger ikke være dyrt og flott, men jeg liker det godt når jeg finner noe jeg tenker virkelig passer til en person, som de vil bli glade for. Veldig fornøyd med et par av julegavene i år, som jeg tror mottagerne vil like! (og om ikke så er det mulig å bytte). I hvert fall den ene vet jeg ønsker seg det vedkommende får, siden jeg har gjort litt research.

I retur fikk jeg av den ene personen et klesplagg som var alt for lite, og ikke mulig å bytte for det var kjøpt på salg for lenge siden. Av den andre personen en eske konfekt av et billigmerke hvor sjokoladen overhodet ikke er noe god, så den får jeg ingen glede av... (personen det er snakk om har slett ikke dårlig råd).

Jeg skjønner at jeg nok legger litt mer i dette med julegaver enn disse personene, og må nedjustere meg til neste år. Men nå føler jeg meg liksom litt nedprioritert? Det føles ikke som om det er noe tanke eller innsats bak disse gavene. Jeg har brukt en god del tid og penger på fine gaver, og sitter liksom igjen med ingen ting...

Det viktigste for meg er egentlig at jeg gjør vennene mine glade og at de føler seg verdsatt, så det er ikke noen stor greie i det lange løp. Likevel har jeg nå denne ekle skuffa følelsen, selv om jeg prøver å si til meg selv at det ikke er så nøye. 
Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, bare en liten utblåsning  😅

Anonymkode: cdae5...342

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS, jeg har ikke fått en eneste julegave. Null. Nada. Feiret også alene. 

Du bør se ting litt sånn i perspektiv...

Anonymkode: 88b52...a24

Skrevet

Skjønner det føles ikke «gjennomtenkt» i mangel på bedre beskrivelse, men godt mulig de som gir faktisk har tenkt, men de tenker ikke likt som deg. 

Jeg har selv (visst nok) fått en svær konfekteske. Ørten i familien har fått samme. Noen i familien skal få åpnet gaven for å sjekke om det er samme jeg har fått, fordi jeg tåler ikke melk, og da ingen vits å bruke masse penger på å sende meg en konfekteske full i melk. Tidligere har jeg fått utgåtte konsertbilletter av samme fordi vedkommende ikke fikk sendt de i tide. Så for så vidt bedre med konfekt jeg ikke tåler som andre kan spise, men det føles ikke så gjennomtenkt. 

Jeg velger likevel å hipste litt på skuldrene, og ikke bruke så mye energi på det. Jeg gir ikke gaver for å få gaver igjen, men fordi jeg ønsker å gi. Om folk ikke legger det samme i det i retur kan selvsagt være litt sårt, men så minner jeg meg selv på at det Jan være mange grunner til det er sånn og det er helt greit. 

Jeg forstår deg altså, men det kan være grunner bak som du ikke vet, eller de føler det er mer gjennomtenkt enn du som mottaker føler det er. 

Skrevet

Du er sikkert litt som meg, og gaver er ett av mine kjærlighetsspråk. Jeg tenker mye over hva jeg skal kjøpe, og er alltid nervøs for om den som får gaven liker den. Har opplevd flere ganger å få gaver som jeg ser på som lite gjennomtenkt, da får jeg følelsen av at man har kjøpt noe bare for å bli ferdig med det, og det er ikke så hyggelig.. Men: jeg kjenner jo de jeg får gaver av, og de gjør andre ting og har andre egenskaper som viser at de bryr seg om meg :)

Anonymkode: 8c4a9...52f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...