Gå til innhold

Hvorfor gjør menn dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor koser menn med one night standen hele natten hvis ikke de vil møtes igjen? Opplevd at jeg har hatt sex med noen og vi ligger og spooner hele natten og på morningen og at han holder rundt meg og kysser meg i nakken osv.

Tenker jo at hvis de hadde syntes at sexen var dårlig og de ikke vil møtes igjen, at de heller ikke vil ligge å kose.

Jeg hadde aldri klart å kose med noen etterpå om jeg følte jeg hadde dårlig sex med noen/ikke var tiltrukket. Men kan menn gjøre det og samtidig aldri ville møte personen igjen?

Skjønner at det selvfølgelig er individuelt. Forventer ikke at det skal bli noe mellom oss bare fordi man koser. Men kan menn gjøre dette og samtidig etterpå tenke at de ikke vil møte noen igjen? 

Anonymkode: abc36...40d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hatt ons. Er kjærestedame. 

Anonymkode: 00fe4...ec0

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Det kan jo godt hende de syns sexen var god selv om de ikke vil møtes igjen, fordi det krever mer en seksuell kjemi for noe mer, men også fordi de kanskje vet de kan ha god sex med fler eller de er redd for å bli for knyttet av ulike grunner, eller de liker den de koser med men for en eller annen grunn passer det ikke for mer, selv om det i et annet liv kunne ha gjort det?

De har kanskje et behov for kos også? Det er jo egentlig lavere terskel å spoone med noen enn å ha sex med dem. 

Men syns også at det er forvirrende å oppleve positiv kontakt fra noen, når de ikke egentlig føler de positive følelsene som ofte tilhører den type kontakt. 

Om du syns det er trist å oppleve, kanskje du burde vurdere om det passer for deg å dele sånne øyeblikk før dere er emosjonellt nære? 

Anonymkode: cffd1...878

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor koser menn med one night standen hele natten hvis ikke de vil møtes igjen? Opplevd at jeg har hatt sex med noen og vi ligger og spooner hele natten og på morningen og at han holder rundt meg og kysser meg i nakken osv.

Tenker jo at hvis de hadde syntes at sexen var dårlig og de ikke vil møtes igjen, at de heller ikke vil ligge å kose.

Jeg hadde aldri klart å kose med noen etterpå om jeg følte jeg hadde dårlig sex med noen/ikke var tiltrukket. Men kan menn gjøre det og samtidig aldri ville møte personen igjen?

Skjønner at det selvfølgelig er individuelt. Forventer ikke at det skal bli noe mellom oss bare fordi man koser. Men kan menn gjøre dette og samtidig etterpå tenke at de ikke vil møte noen igjen? 

Hvorfor antar du at disse mennene syntes sexen var dårlig? 

Skrevet

Men er som katten når den blir lei av å leke med byttet sitt.

Anonymkode: a38a0...d52

Skrevet
Topper og daler skrev (12 minutter siden):

???

Skrevet

Jeg er kvinne da, men sånne kjønnstereotypiske folk som deg påstår jeg er som en mann når det kommer til sex, så... 

Jeg koser etter one night stand, fordi jeg elsker å kose, det er kos rett og slett. Deilig med kroppskontakt, det utløser endorfiner det også. Noen søndager kunne jeg nesten tenkt meg litt uforpliktende kos, at en mann bare kunne kommet og bare ligget oppå meg og gitt meg noe kroppskontakt 😅 

Om sexen var bra eller ei trenger ikke ha så mye med den saken å gjøre, da kan man da i det minste få en god kos ut av det. Og om man vil møte dem igjen har jo i all ikke noe betydning. Den samtalen eller forståelsen har man jo uansett og skjer uavhengig av hva som skjer i senga. Man har jo hatt sex liksom.. så skal det plutselig være sykt betydningsfullt å spoone?

Folk er forskjellige da, men altså.. dere har nettopp pult, vært nakne og så intime sammen som man kan bli, men så er det kysset i nakken som liksom er too much. Nei, det er ikke det. Kosing er mindre betydningsfullt enn sex, jeg kan pjuske på og ha kroppskontakt med platoniske venner.

Anonymkode: a3dd8...c07

• Liker 4
Skrevet
Topper og daler skrev (46 minutter siden):

Mente ikke at jeg tror det, ble litt feil formulert. Men mener at det at de vil kose etterpå må jo være et godt tegn, og at de syns det var bra. Og da syns jeg det er rart om de ikke vil ligge igjen, men nå vet jeg ikke om det er tilfellet heller. Bare tenker at hvis de kun er ute etter sex den ene gangen er det jo litt rart å kose såpass mye etterpå også, men folk er jo forskjellige. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Mente ikke at jeg tror det, ble litt feil formulert. Men mener at det at de vil kose etterpå må jo være et godt tegn, og at de syns det var bra. Og da syns jeg det er rart om de ikke vil ligge igjen, men nå vet jeg ikke om det er tilfellet heller. Bare tenker at hvis de kun er ute etter sex den ene gangen er det jo litt rart å kose såpass mye etterpå også, men folk er jo forskjellige. 

Jeg tror de vil ligge igjen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger vel nærhet og aftercare de og. Men det slår hardere tilbake for damer fordi kos slipper hormoner som gjør at vi blir mer knyttet til mannen. Skjer ikke hos menn så er lettere for dem

Anonymkode: 89bf1...a96

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Trenger vel nærhet og aftercare de og. Men det slår hardere tilbake for damer fordi kos slipper hormoner som gjør at vi blir mer knyttet til mannen. Skjer ikke hos menn så er lettere for dem

Anonymkode: 89bf1...a96

Ja det er sant at menn ikke blir like knyttet så er nok pga det

Skrevet

Å ha god sex med noen eller å like noen betyr ikke at man er ute etter forhold, at man er forelsket eller at du betyr noe for ham. Det betyr bare at han koser seg der og da, og om han ikke vil ha forhold så er det dumt å møtes igjen; da vekkes følelser i den andre, og de blir såret og det oppstår dramatikk når man trekker seg unna.

Ts går ut fra at menn egentlig ønsker seg forhold når de møter noen for sex, og det er feil.
Det kan også være feil om du har møtt ham for sex i et tiår. Ikke lag deg falske forestillinger om andres motiver.

Skrevet
Andro skrev (17 minutter siden):

Å ha god sex med noen eller å like noen betyr ikke at man er ute etter forhold, at man er forelsket eller at du betyr noe for ham. Det betyr bare at han koser seg der og da, og om han ikke vil ha forhold så er det dumt å møtes igjen; da vekkes følelser i den andre, og de blir såret og det oppstår dramatikk når man trekker seg unna.

Ts går ut fra at menn egentlig ønsker seg forhold når de møter noen for sex, og det er feil.
Det kan også være feil om du har møtt ham for sex i et tiår. Ikke lag deg falske forestillinger om andres motiver.

Nei, går ikke ut ifra at alle ønsker seg et forhold, men sier bare at jeg personlig syns det er rart om man aldri vil møte noen igjen enten det er sex eller noe mer. Men skjønner jo den delen med at man ikke vil at den andre skal bli knyttet.

Hvis jeg ligger med noen og vi har dårlig kjemi i senga/han er «dårlig» i senga får jeg jo ikke lyst til å fortsette å kose etterpå, og hvis det er motsatt kan jeg få lyst til det. Og hvis sexen er bra vil jeg jo gjerne møte han igjen uten at det betyr at jeg forventer at det skal bli noe mer

Skrevet

Det heter jo One Night Stand ... ikke One Hour Stand lizzom...

En ONS eller annen tilfeldig sex handler ikke nødvendigvis bare om å knulle, orgasme og få tømt seg. Det handler om å ha ukomplisert sex for en kveld eller natt og så kunne gå hvert til sitt. Menn kan også sette pris på kos og nærhet etter sex ... ser ikke på det som noe unormalt. Man vil ha "hele opplevelsen", men ikke noe av forpliktelsene i dagene, ukene, månedene, årene etterpå.

Om det bare handlet om å få tømt seg ville det vært langt mindre komplisert å ta seg en runk eller to liksom. Joa, en runk er ikke like tilfredsstillende som sex med en partner, men det -er- langt mindre komplisert og tidkrevende å få til.

• Liker 1
Skrevet

Er ikke selve definisjonen på ONS at man ikke skal møtes igjen da?

Anonymkode: 17882...01b

Skrevet

Fordi de liker følelsen av kvinnehud,  fordi de liker fysisk nærhet, fordi de liker den boosten av oxytocin og dopamin som hjernen slipper ut av fysisk nærhet. 

Mange menn bruker og utnytter kvinnekroppen som en ressurs, uten å menneskeliggjøre eller knytte seg til den kvinnen som er inni kroppen. 

Anonymkode: 84da0...e2e

• Liker 2
Skrevet

Slutt å skrive DETTE i overskriften! 

Anonymkode: 61070...930

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis jeg ligger med noen og vi har dårlig kjemi i senga/han er «dårlig» i senga får jeg jo ikke lyst til å fortsette å kose etterpå

Ja men det er anderledes for menn siden de får orgasme uansett og sånn sett et suksessfullt og bra ligg uansett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja men det er anderledes for menn siden de får orgasme uansett og sånn sett et suksessfullt og bra ligg uansett.

Så mange feilaktige påstander i samme setning. 

Anonymkode: 05f52...a0d

• Nyttig 5
Skrevet

Fordi det er koselig og godt.

Anonymkode: 5e645...677

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...