AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Jeg bor hos kjæresten annenhver uke og merker at formen er synkende hos han. Jeg driver med løping, men på slutten av uka hos han er jeg nesten ikke i form til å løpe (er på halvmaraton-nivå til vanlig). Han er også kronisk forkjølt (6 mnd nå). Jeg mistenker enten mugg i ventilasjonsanlegget eller i en vegg. Han er tiltaksløs når jeg tar opp dette og lite positiv til å utføre tiltak. Noen som har innspill her? Kan det danne seg mugg i ventilasjonsanlegget? Jeg selv bor i ett eldre hus uten ventilasjon, men er påpasselig med lufting og føler meg bra hjemme Anonymkode: 1c52c...4c1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 mange tetter alle luker ,ventiler og lufter lite. Spess om vintern er det viktig å ha ventiler åpne osv Anonymkode: 36917...b5c 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #3 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Eier han boligen, eller leier? Å avdekke omfang av muggsopp kan være både enkelt og vanskelig. Hvis han f.eks bor i en bolig med ventilasjonsanlegg (balansert ventilasjon), så er første bud å bytte filter og få utført grundig profesjonell rengjøring av ventilasjonskanalene. Det anbefales at dette utføres annethvert år. I tillegg kan slike nye og tette bygg få veldig tørr luft som man kan reagere på. Jeg kjøpte luftrenser og merket stor forskjell. Hvis det er balansert ventilasjon og friskluftsventiler, så er det viktig at disse er stilt inn riktig. For min del så blir jeg syk av trekken fra disse ventilene, for de er ofte så ustrategisk plassert at de blåser rett på når du sover/sitter i sofaen. Utover dette må det taes inneklimaprøver for å avdekke muggsopp/hvor muggsoppen befinner seg. Anonymkode: 284b3...dd8 Jeg svarte dette i den andre tråden du har ⬆️ Anonymkode: eff1b...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå