AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Er jo dette som er samfunnsnormen, det riktige. Nettopp skilt meg etter 8år som gift, 2 barn. Fulltidsjobb i tillegg, samtidig skal man fungere sammen i et romantisk forhold med sex og alle andre plikter iht til barna. For et mareritt! Dette var idyllen jeg ble servert for 8år siden av mine venninner.....fy f*en. De maste og maste..... Heldigvis fått meg en egen leilighet nå, vi deler barna annenhver uke. Men er åpent for de heletiden utenom dette såklart. Nå har jeg tid til å LEVE! Etter arbeidsdagen er over har jeg faktisk et liv. Noe av det beste jeg har gjort i livet var å ta den avgjørelsen, skjedde veldig raskt når det startet. Startet å ha sex igjen også, siste årene hadde jeg knapt energi til det. Nå kan jeg nyte sexen og tiden som brukes på det Så en fast sexpartner og evt kjæreste er nok tingen i dag, en ting som aldri skal skje igjen er samboer!!! Tror mange sliter i forhold, men holder ut pga barna og fasaden. Samt pga det økonomiske, de klarer seg ikke alene med sin egen inntekt. Spesielt kvinnen dessverre. Jeg bare sier: Du lever kun EN gang!! Befri deg selv som menneske!! Anonymkode: 804f6...82e 2 3
Gjest Kanino Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo dette som er samfunnsnormen, det riktige. Nettopp skilt meg etter 8år som gift, 2 barn. Fulltidsjobb i tillegg, samtidig skal man fungere sammen i et romantisk forhold med sex og alle andre plikter iht til barna. For et mareritt! Dette var idyllen jeg ble servert for 8år siden av mine venninner.....fy f*en. De maste og maste..... Heldigvis fått meg en egen leilighet nå, vi deler barna annenhver uke. Men er åpent for de heletiden utenom dette såklart. Nå har jeg tid til å LEVE! Etter arbeidsdagen er over har jeg faktisk et liv. Noe av det beste jeg har gjort i livet var å ta den avgjørelsen, skjedde veldig raskt når det startet. Startet å ha sex igjen også, siste årene hadde jeg knapt energi til det. Nå kan jeg nyte sexen og tiden som brukes på det Så en fast sexpartner og evt kjæreste er nok tingen i dag, en ting som aldri skal skje igjen er samboer!!! Tror mange sliter i forhold, men holder ut pga barna og fasaden. Samt pga det økonomiske, de klarer seg ikke alene med sin egen inntekt. Spesielt kvinnen dessverre. Jeg bare sier: Du lever kun EN gang!! Befri deg selv som menneske!! Anonymkode: 804f6...82e Mye handler nok om ditt syn og innstilling til familielivet. Du sier du lever nå ? Men jeg tenker at livet er sammen med mann og barn
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo dette som er samfunnsnormen, det riktige. Nettopp skilt meg etter 8år som gift, 2 barn. Fulltidsjobb i tillegg, samtidig skal man fungere sammen i et romantisk forhold med sex og alle andre plikter iht til barna. For et mareritt! Dette var idyllen jeg ble servert for 8år siden av mine venninner.....fy f*en. De maste og maste..... Heldigvis fått meg en egen leilighet nå, vi deler barna annenhver uke. Men er åpent for de heletiden utenom dette såklart. Nå har jeg tid til å LEVE! Etter arbeidsdagen er over har jeg faktisk et liv. Noe av det beste jeg har gjort i livet var å ta den avgjørelsen, skjedde veldig raskt når det startet. Startet å ha sex igjen også, siste årene hadde jeg knapt energi til det. Nå kan jeg nyte sexen og tiden som brukes på det Så en fast sexpartner og evt kjæreste er nok tingen i dag, en ting som aldri skal skje igjen er samboer!!! Tror mange sliter i forhold, men holder ut pga barna og fasaden. Samt pga det økonomiske, de klarer seg ikke alene med sin egen inntekt. Spesielt kvinnen dessverre. Jeg bare sier: Du lever kun EN gang!! Befri deg selv som menneske!! Anonymkode: 804f6...82e Man har ulike behov. Ulike preferanser. Ulike ønsker. Ulike liv. Jeg lever kun én gang, og jeg vil gjerne leve med min fantastiske mann, barna våre, og det som for andre er et typisk A4 liv fra utsiden. Det er befriende. Hverdagen er befriende. Jeg elsker hverdagene våre mer enn ferie. Jeg har et liv etter jobb; det er også hva man gjør det til og samarbeidet man har. Din nye norm er ingen fasit for andre. Du har ikke oppdaget sannheten for mennesker flest. Når det er sagt, man burde være mer oppmerksom på partneren man velger, kravene man stiller og ikke minst, å gjør noe med det om det ikke fungerer. Anonymkode: 624af...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Veldig fint at det går så bra for deg. Samtidig skinner det gjennom at du skriver i en slags nyfrelst rus. Tenker det alltid er greit å få ting litt på avstand, et annet perspektiv, før man skriker høyt om hvor bra eller dårlig noe er. Anonymkode: b7173...93c 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Gift 12 år her, 3 barn (4-10 år), fulltidsjobb i et ikke altfor givende yrke. Enebolig og diverse verv og kjæledyr på toppen. For MEG er høydepunktet i hverdagen å holde rundt mannen min eller være med barna. Tilfeldig sex eller å "finne meg selv" har aldri føltes det spor tiltrekkende. Så ja, jeg ville definitivt anbefalt A4-livet til alle rundt meg, og valgt det igjen (og valgt mannen min igjen) om jeg fikk velge. Anonymkode: 81843...d7d 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er jo dette som er samfunnsnormen, det riktige. Nettopp skilt meg etter 8år som gift, 2 barn. Fulltidsjobb i tillegg, samtidig skal man fungere sammen i et romantisk forhold med sex og alle andre plikter iht til barna. For et mareritt! Dette var idyllen jeg ble servert for 8år siden av mine venninner.....fy f*en. De maste og maste..... Heldigvis fått meg en egen leilighet nå, vi deler barna annenhver uke. Men er åpent for de heletiden utenom dette såklart. Nå har jeg tid til å LEVE! Etter arbeidsdagen er over har jeg faktisk et liv. Noe av det beste jeg har gjort i livet var å ta den avgjørelsen, skjedde veldig raskt når det startet. Startet å ha sex igjen også, siste årene hadde jeg knapt energi til det. Nå kan jeg nyte sexen og tiden som brukes på det Så en fast sexpartner og evt kjæreste er nok tingen i dag, en ting som aldri skal skje igjen er samboer!!! Tror mange sliter i forhold, men holder ut pga barna og fasaden. Samt pga det økonomiske, de klarer seg ikke alene med sin egen inntekt. Spesielt kvinnen dessverre. Jeg bare sier: Du lever kun EN gang!! Befri deg selv som menneske!! Anonymkode: 804f6...82e Det er fint at du er fornøyd med livet ditt nå. Men dette må jo være opp til alle og enhver selv å bestemme og å føle på. Like lite som du likte å bli fortalt hva venninne dine sa, like lite vil andre ikke sette pris på at du mener noe annet. Jeg syns livet mitt er fint med mann og barn. Dette med lite sex og at man er sliten og til tider lite energi er bare en periode. Så er det også litt hva man gjør det til. Jeg syns det er fint og koselig å ha barn og mann. Jeg ser hvor fin far mannen min er. Jeg ser hvor fine barna er. Jeg ville ikke bytte det ut mot noe annet. Men det er en selvfølge for meg å gå den dagen ting blir så ille at det ikke er sunt å være i et forhold. Men jeg vil aldri se ned på noen andre som velger å gjøre annet enn det jeg selv gjør. Blir man mer lykkelig av det? Anonymkode: 7ff24...413
umAxa Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo dette som er samfunnsnormen, det riktige. Nettopp skilt meg etter 8år som gift, 2 barn. Fulltidsjobb i tillegg, samtidig skal man fungere sammen i et romantisk forhold med sex og alle andre plikter iht til barna. For et mareritt! Dette var idyllen jeg ble servert for 8år siden av mine venninner.....fy f*en. De maste og maste..... Heldigvis fått meg en egen leilighet nå, vi deler barna annenhver uke. Men er åpent for de heletiden utenom dette såklart. Nå har jeg tid til å LEVE! Etter arbeidsdagen er over har jeg faktisk et liv. Noe av det beste jeg har gjort i livet var å ta den avgjørelsen, skjedde veldig raskt når det startet. Startet å ha sex igjen også, siste årene hadde jeg knapt energi til det. Nå kan jeg nyte sexen og tiden som brukes på det Så en fast sexpartner og evt kjæreste er nok tingen i dag, en ting som aldri skal skje igjen er samboer!!! Tror mange sliter i forhold, men holder ut pga barna og fasaden. Samt pga det økonomiske, de klarer seg ikke alene med sin egen inntekt. Spesielt kvinnen dessverre. Jeg bare sier: Du lever kun EN gang!! Befri deg selv som menneske!! Anonymkode: 804f6...82e Selv om det er en fin tanke at man skal være fri som et menneske, finne seg selv og alt det der, så hyller du også en spesifikk livssituasjon som for mange oppleves som et mareritt. I din personlige situasjon var det nok kanskje riktig for deg å forlate forholdet, men å appellere til at du har funnet nøkkelen til det gode livet og oppfordre andre til det samme. Vel... høres egentlig bare mer skadelig ut 🤷♂️ Anbefaler at du lytter på erfaring fra andre, spesielt på begge sider av saken. Tror fleste som går gjennom skilsmisse med barn som kasteball mellom mor og far synes at det var langt mindre glamorøst som du fremstiller det som. Endret 29. desember 2023 av umAxa 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gift 12 år her, 3 barn (4-10 år), fulltidsjobb i et ikke altfor givende yrke. Enebolig og diverse verv og kjæledyr på toppen. For MEG er høydepunktet i hverdagen å holde rundt mannen min eller være med barna. Tilfeldig sex eller å "finne meg selv" har aldri føltes det spor tiltrekkende. Så ja, jeg ville definitivt anbefalt A4-livet til alle rundt meg, og valgt det igjen (og valgt mannen min igjen) om jeg fikk velge. Anonymkode: 81843...d7d Det som er så fint å tenke på, syns jeg, er at man velger hverandre igjen og igjen, hver dag Anonymkode: 624af...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er jo dette som er samfunnsnormen, det riktige. Nettopp skilt meg etter 8år som gift, 2 barn. Fulltidsjobb i tillegg, samtidig skal man fungere sammen i et romantisk forhold med sex og alle andre plikter iht til barna. For et mareritt! Dette var idyllen jeg ble servert for 8år siden av mine venninner.....fy f*en. De maste og maste..... Heldigvis fått meg en egen leilighet nå, vi deler barna annenhver uke. Men er åpent for de heletiden utenom dette såklart. Nå har jeg tid til å LEVE! Etter arbeidsdagen er over har jeg faktisk et liv. Noe av det beste jeg har gjort i livet var å ta den avgjørelsen, skjedde veldig raskt når det startet. Startet å ha sex igjen også, siste årene hadde jeg knapt energi til det. Nå kan jeg nyte sexen og tiden som brukes på det Så en fast sexpartner og evt kjæreste er nok tingen i dag, en ting som aldri skal skje igjen er samboer!!! Tror mange sliter i forhold, men holder ut pga barna og fasaden. Samt pga det økonomiske, de klarer seg ikke alene med sin egen inntekt. Spesielt kvinnen dessverre. Jeg bare sier: Du lever kun EN gang!! Befri deg selv som menneske!! Anonymkode: 804f6...82e Kanskje du har en avoidant attachment stil, da vil man jo bare vekk jo mer seriøst og bindende det blir. Eller kanskje mannen du valgte som følge av mas fra venninner en drittsekk. Ja mange sliter i forhold men mange sliter alene og. Anonymkode: 2d81f...343
Arkana Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 Dette handler jo ikke om at det er noe galt med ekteskap/samboerskap eller A4-livet i seg selv, men om at det ikke fungerer for deg. Og det er supert at du innså det og har valg noe som du har det bedre med, men det er ikke det samme som at alle andre ikke har sett lyset og bare holder ut i dårlige ekteskap fordi det er forventet. Vi er mange som er lykkelige i A4-livet og har gode liv med mann og barn og kunne aldri tenke oss noe som helst annet. Hver og en må finne sin egen lykke. Jeg har min og du har din. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 Tenker det samme som deg. Ingenting som frister med A4-livet. Ønsker en partner men vil være særboer. Ingenting som frister mindre enn fellesøkønomi og felles lån. Noe så uromantisk. Kjæreste høres fint ut, samboer og GIFT er ikke noe som frister. Anonymkode: 14a63...7ef 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 Vi har fem barn og jeg var hjemme til den yngste begynte på skolen. Vi bor også med familie rundt oss og har et godt forhold oss i mellom. Dette har vært ideelt for oss og jeg er blant de som ikke hadde orket full jobb med små barn. Vi har hatt god økonomi og har både gitt og fått mye hjelp og støtte i storfamilien med praktiske ting som f eks barnevakt og det å alltid ha noen å snakke med. Det er mange ulike måter å leve på, alle får prøve å leve slik det passer best for dem. Anonymkode: a89a2...7d9
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 Jeg er skapt for A4 livet, vårt eldste barn er nå fire år og vi har hatt en fantastisk jul. Det å opplevde den enorme gleden til barnet ved å vente på nissen og hygge seg hjemme i romjula. Dra ut å ake og se på tegnefilmer Den gleden jeg har opplevde nå i jula er det sikkert 20 år siden jeg kjente på sist Anonymkode: 854d5...ab1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 Dette er 100% avhengig av partneren din. Jeg hadde samme innstilling som deg. Mannen var i praksis ekstraarbeid, og det var bare belastende å forvente partnerskap uten å få det. Jeg gikk, og hadde det fantastisk alene. Skulle aldri ha mann igjen. Så møtte jeg plutselig drømmemannen. Det er et helt annet liv. Du husker som barn, at du hadde hytteturer og overnattinger med bestevennen din? Sånn er hverdagen min nå. Selv etter mange år sammen. Vi kan ligge og skravle hele natta hvis vi glemmer oss bort. Jeg gleder meg til å komme hjem hver dag. Selv om ungene ikke er hans, tar han mer ansvar og har bedre connection med dem enn faren deres. Hvis han av en eller annen grunn forsvinner ut av livet mitt, skal jeg leve alene. Dette jeg har nå, finner jeg ikke igjen. Og det er mye bedre å være alene enn i et forhold som ikke gjør livet bedre. Anonymkode: ebcbb...9c7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 Jeg er helt enig med deg ts. Jeg bor alene med barna, for meg var det en befrielse å bli kvitt mannen. NÅ lever lever jeg også, det gjorde jeg ikke med han. Anonymkode: b6e1f...827
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 Du kunne også ha kutta ned på forbruk og jobbing, og prioritert familie og barn. Anonymkode: 47de1...fbd
Gjest Tom Peng Pung Skrevet 29. desember 2023 #17 Skrevet 29. desember 2023 Helt enig med ts, å gifte seg eller bli samboer kan fort bli en felle og man er mye mer sårbar den dagen det tar slutt (statistisk sett så tar de jo det). Jeg hater den regla som folk slår om seg med, da er man jo 2 å dele gleden med, javel, men det kan også fungere slik at den andre trekker deg ned på dårlige dager, misery loves company.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 1 minutt siden, Tom Peng Pung said: Helt enig med ts, å gifte seg eller bli samboer kan fort bli en felle og man er mye mer sårbar den dagen det tar slutt (statistisk sett så tar de jo det). Jeg hater den regla som folk slår om seg med, da er man jo 2 å dele gleden med, javel, men det kan også fungere slik at den andre trekker deg ned på dårlige dager, misery loves company. Hvorfor er man mer sårbar når det tar slutt? Anonymkode: 624af...5d8
Gjest Tom Peng Pung Skrevet 29. desember 2023 #19 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er man mer sårbar når det tar slutt? Anonymkode: 624af...5d8 Økonomisk, man går fra å dele på utgiftene til å bære hele byrden alene, tror det kommer som en overraskelse på mange.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Skrevet 29. desember 2023 Ja tror folk er forskjellige. Noen folk har jo veldig a4 personlighet også, og tenker ikke så mye utenfor boksen. Mangel på fantasi og ja, kansje det å kunne trives i eget selskap og se hvor utrolig mye tid man har til å pleie kun seg selv. Krever litt fantasi? Jeg er sånn. Jeg orker ikke mann og barn. Menn blir som regel mer en byrde i lengden, enn noe annet. Nei takk😊 jeg klarer meg selv. Og gud bedre meg hvor mange forhold rundt meg som er dysfunksjonelle. Det er klaging på det ene og andre. Men å være aleine? Neiii det er livsfarlig. Anonymkode: 5a112...ea0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå