Gå til innhold

Hva må en ha av sminke som basis ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva må en ha av sminke som basis ?

Jeg spør for jeg holder på å rydde opp i sminke-haugen min. Det er mye der som er eldre enn 24 mnd. Så jeg går ut i fra mye av det må kastes.... eneste er neglelakk i noen farger som kan tas vare på....

Anonymkode: 41aae...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det 'grunnleggende'som jeg alltid har i sminkepungen min:

•Bronzer

•Concealer(kan også brukes i hele ansiktet som foundation)

•Mascara

•Eyeliner(jeg foretrekker blyant-vannfast)

•Lipbalm/lipgloss med elr uten farge

•Settingspray!(elsker urban decay,originale)

Endret av flusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Primer, foundation, concealer, pudder, øyeskygge, eyeliner, maskara, bronzer, blush, lipliner, leppestift, lip gloss, setting spray...

Anonymkode: 7f485...e21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du bruker selv. 

Jeg har fire toalettmapper stappfull av greier jeg ikke bruker, mange forskjellige flytende foundations, mange forskjellige pudder foundations, mange forskjellige bronzere og blushes,  mange forskjellige øyeskygge kits, forskjellige bryns produkter , haugetall av forskjellige primere og settingpuddere og settingsprayer osv.

Må ta en opprydding jeg også. Burde kastet alt gammelt jeg ikke brukte før jeg kjøpte nytt men har hatt en visjon om å prøve et og et produkt for å gå gjennom å se om jeg skal spare eller kaste. 

Nå har jeg kommet til det punktet i livet at jeg har innsett at huden er finere uten hudsminke enn med, at tykke lag med foundation syns tydeligere enn litt røde kviser her og der. Så jeg bruker egentlig bare mascara, blush og en brynspenn nå. 

Finn ut hva slags sminke du faktisk trenger og kvitt deg med resten. Legg det ut som gis bort på finn eller del ut til narkomane kvinner så kan du glede andre :)

Anonymkode: 213e8...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den viktigste sminken for meg: 

Mascara, eyeliner, brynskygge (eller annen type farge til bryna), leppestift, palett med øyenskygger og primer til øyenskygge.

Bruker sjeldent hudsminke, så det vil jeg ikke regne som basis for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bb cream, farget ansiktskrem, øyenskygge og mascara, og en gammel blush.

For meg er absolutt alt annet bortkastet penger, og blir bare skapfyll som går ut på dato.

Hva man trenger som basic kommer an på hva man bruker selv. Kast alt du ikke har brukt siden sommeren. Hvis du ikke har brukt ett sminkeprodukt på over ett halvt år, så er sjansen ganske liten for at det er ett produkt du har behov for.

Anonymkode: d9b06...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kommer an på preferanse, men jeg har alltid følgende:

-enten bb krem (gjerne på sommeren) eller foundation med spf. Brukte ID bare minerals pudder i mange år og er fornøyd med den også men har gått over til flytende :) 

-mascara

-lipgloss med litt farge

-brynsmascara

Hvis jeg skal pynte meg ekstra slenger jeg på litt blush, lip liner og kanskje litt solpudder😄 for meg er det viktig å ha gode hudpleieprodukter, da føler jeg ikke at jeg slipper unna å bruke primer og setting spray, samt at jeg kun trenger litt dekkevne :) brukte mye mer produkter da jeg var tenåring og hadde kviser og slurvet med hudpleien😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smak og behag og behov og vaner og sånt... Min sminkebeholdning har økt med alderen, da jeg bare brukte eyeliner, leppestift og øyeskyggei 20åra.

Mens nå må jeg ha tilgjengelig mye mer; color corrector, concealer, foundation, blush, brynspenn, eyeliner, øyeskygge, blush, setting powder/-spray og lipliner/-gloss. 

Anonymkode: 7cf86...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ha mascara, lipgloss og enten en cc-krem eller et lett pudder å legge over dagkremen. (Dagkremen regner jeg ikke som sminke.) 

Jeg foretrekker i tillegg en øyeskyggepalett med ganske nøytrale farger, en eyeliner og en blush eller et solpudder.  

Alt annet er i kategorien "kjekt å ha", og ikke en del av basisutvalget.

Jeg  er for øvrig helt uenig med den som sier at man burde kaste alt som ikke er brukt på et halvt år. Sminke har mye lenger holdbarhet enn det. Hvis farge, lukt og konsistens er normal, OG du ikke har hatt øyekatarr eller noe annet smittsomt som kan forurense sminken, er det sløseri å kaste ting. Har du plass i skapene er det ingen grunn til å kaste det. 

Anonymkode: 766d7...3d8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på hva du selv liker. 

Jeg bruker concealer, foundation, brynspenn, maskara og en sjelden gang eyeliner. 

Anonymkode: 85b00...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker:

Bb cream eller lignende, concealer, bronzer, blush, highlighter, browgel, mascara, kohl. Det er hverdags, unntatt bb cream. Så er det nok noe ekstra man kan ha!

Anonymkode: 6a96c...85e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker:

Bb cream eller lignende, concealer, bronzer, blush, highlighter, browgel, mascara, kohl. Det er hverdags, unntatt bb cream. Så er det nok noe ekstra man kan ha!

Glemte lipgloss og lipliner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker

BB/CC-krem, pudder, rouge (eller blush som det også heter), leppestift, øyebrynsfarge, leppestift (eller leppefarge av noe slag), concealer, kajal, mascara, øyeskygge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ganske lite sminke, så det som er must have for meg er en fuktighetskrem, en CC krem, maskara, brun eyeliner pen og en god lipgloss.

Anonymkode: 98b68...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg bruker ganske lite sminke, så det som er must have for meg er en fuktighetskrem, en CC krem, maskara, brun eyeliner pen og en god lipgloss.

Anonymkode: 98b68...63b

Ganske lite sminke er fire produkter? 🤭 

Anonymkode: 26a28...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2023 den 12.47):

Ganske lite sminke er fire produkter? 🤭 

Anonymkode: 26a28...d2b

Ja, fire produkter er ganske lite, og med disse fire trenger man absolutt ikke se veldig sminket ut. 

Anonymkode: 484fe...c8d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...