AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #1 Skrevet 29. desember 2023 Har to barn, en i første klasse og en i andre klasse. Når er det på tide at de kan være hjemme alene en times tid? Problemet for vår del er at de krangler og et fysiske mot hverandre, derfor tør jeg ikke la de være alene. Har også tenkt det skulle gå fint om de var alene, at de da var bedre venner. Men når jeg har vært ute 5 min så har det vært krangling. 2. Klassingen har vært alene hjemme en halvtimes tid her og der, det har ikke vært noe problem. Når har deres barn med søsken nær i alder vært alene hjemme? De går forøvrig rundt i borettslaget alene i flere timer.. Anonymkode: bf5ef...2be
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #2 Skrevet 29. desember 2023 Her må du jo bare få dem til å slutte å være fysiske når de er uenige. De er for store til å drive sånn. Ekstremt tydelige beskjeder og konsekvenser, og samtaler i fredstid om alternative reaksjonsmåter. Og terpe, terpe, terpe. Sånn kan dere jo ikke ha det, at de styrer hele familien fordi de ikke klarer å la hverandre være. Her er jo ikke problemet at de ikke kan være alene hjemme hver for seg, men at de ikke kan være sammen. Her har barna vært alene hjemme sammen fra yngste gikk siste året i barnehagen. Ikke i timesvis i starten da, men en tur på butikken for eksempel. Anonymkode: e5a8f...89f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Skrevet 29. desember 2023 Ungene har fått være litt alene fra skolestart hvis de har ønsket det selv. Han som nå er 5. klassing ønsket det mye fra han var 6-7, mens hun som er 2. klassing nå har sjelden vært alene. Hun er alene med søsken da. Da går det greit. Vi har også en femåring som får velge å være alene med søsken hvis jeg skal handle på butikken. Mine barn sloss ikke da. Jeg ville kanskje sett an litt da. Kommer litt an på hvor voldsomt det kan bli tenker jeg. Anonymkode: d1ff5...255
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Her må du jo bare få dem til å slutte å være fysiske når de er uenige. De er for store til å drive sånn. Ekstremt tydelige beskjeder og konsekvenser, og samtaler i fredstid om alternative reaksjonsmåter. Og terpe, terpe, terpe. Sånn kan dere jo ikke ha det, at de styrer hele familien fordi de ikke klarer å la hverandre være. Her er jo ikke problemet at de ikke kan være alene hjemme hver for seg, men at de ikke kan være sammen. Her har barna vært alene hjemme sammen fra yngste gikk siste året i barnehagen. Ikke i timesvis i starten da, men en tur på butikken for eksempel. Anonymkode: e5a8f...89f Jo takk.. Du tenker vi vil ha det sånn og ikke jobber med det? Selvsagt jobber vi med det og gjør vårt beste. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ungene har fått være litt alene fra skolestart hvis de har ønsket det selv. Han som nå er 5. klassing ønsket det mye fra han var 6-7, mens hun som er 2. klassing nå har sjelden vært alene. Hun er alene med søsken da. Da går det greit. Vi har også en femåring som får velge å være alene med søsken hvis jeg skal handle på butikken. Mine barn sloss ikke da. Jeg ville kanskje sett an litt da. Kommer litt an på hvor voldsomt det kan bli tenker jeg. Anonymkode: d1ff5...255 Takk for svar! Vi ser an, men vanskelig å vite. Er jo selvsagt gode perioder også, så må bare treffe riktig tidspunkt kanskje. Anonymkode: bf5ef...2be
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Har 2 barn, i 2 og 4 klasse. De er selvstendige og har klart lenge å være alene..men sammen har vært og er en utfordring. De krangler ikke fysisk, men krangler mye muntlig, og det synes 2 klassingen er vrient å takle når de er alene. Anonymkode: fb311...653
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Barna i 1. og 3. Klasse er alene i en time sammen innimellom. Det går helt fint. De kranglet en gang, men ble enige og skrev brev til hverandre for og si unnskyld før vi var tilbake. Jeg hadde ikke dratt om de var fysiske med hverandre. Anonymkode: 7cfe6...73a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har 2 barn, i 2 og 4 klasse. De er selvstendige og har klart lenge å være alene..men sammen har vært og er en utfordring. De krangler ikke fysisk, men krangler mye muntlig, og det synes 2 klassingen er vrient å takle når de er alene. Anonymkode: fb311...653 Ts Mest muntlig her også, men fysisk kan også forekomme. Da er det ofte vi som må hjelpe til. AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna i 1. og 3. Klasse er alene i en time sammen innimellom. Det går helt fint. De kranglet en gang, men ble enige og skrev brev til hverandre for og si unnskyld før vi var tilbake. Jeg hadde ikke dratt om de var fysiske med hverandre. Anonymkode: 7cfe6...73a Så flinke de var til å ordne opp! Anonymkode: bf5ef...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå