Gå til innhold

Flyskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke glad i å fly selv men syns alltid alle andre er så rolige. Det virker liksom like vanlig å ta fly som å gjøre hva som helst annet i livet. Null stress. 

Hører likevel om mange som har flyskrekk, men hvor er dere? Eller sitter og ser like rolige ut som alle andre? Hvordan kan man se at du er redd? Eller går det ikke? 

Anonymkode: a3648...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt sånn "av og på"-flyskrekk, jeg har hatt det i noen perioder av livet, og andre ikke.

Nå er det nesten litt sånn på dagsform, noen dager glemmer jeg at jeg flyr på en måte, andre ganger så tenker jeg at i dag skal jeg faktisk dø.

Jeg tror ikke du ser det på meg. Faktisk så tror jeg at jeg er litt sånn som gjesper og blar i blader som en person som holder på å kjede seg ihjel når turbulensen står på som verst og jeg har hjertet i halsen. Det er som om jeg beroliger meg selv ved å oppføre meg som ingenting skjer, for det er jo ikke noe å få panikk for egentlig. Jeg synes også det er beroligende å se på flyvertene som smiler og jabber om hva de skal ha til middag mens flyet rister, en følelse av normalitet beroliger meg.

Jeg har sett flyskrekk på andre, jeg har jo vært i sånn turbulens og vind hvor folk har skreket eller gispet høyt, eller stivnet. En gang var jeg med på avbrutt landing, da ble det helt stille i flyet. Og det var mange par og venner der som hadde snakket hele turen, men jeg tror absolutt ingen syntes det der var noe artig. Jeg har også sittet ved siden av folk som har trippet veldig med beina, det er jo noe mange inkludert meg kan gjøre hele tiden, men på noen ser man at de tripper mer og mer om det rister litt, og at de holder fast i armlenet.

Anonymkode: 99563...967

Skrevet

Noen ganger kan andre se på meg at jeg er redd. Men nå, når jeg en sjelden gang må fly, så hiver jeg nedpå en stooor dose Sobril, slik at jeg beholder roen sånn noenlunde:)

Skrevet

Har hørt at selvhypnose og meditasjon er effektivt.

Skrevet

Jeg går splitta naken inn på flyet..det var slik vi kom til verden

Skrevet

Innerst ved vinduet, redd ved siden av mamma som spørr om vi skal holde hender 😅

Anonymkode: 6984f...6fe

Skrevet

Jeg sitter helt rolig og overbeviser meg selv om at jeg er på det tryggeste stedet jeg kan befinne meg her i verden - det er mye farligere på utsiden av flyet..

FB_IMG_1703798972669.jpg

Anonymkode: 35f2c...147

Skrevet
Baktus skrev (9 timer siden):

Jeg går splitta naken inn på flyet..det var slik vi kom til verden

Splitter.

Anonymkode: cd7f9...2af

Skrevet

Jeg tror folk ser på meg at jeg er stressa. I turbulens folder jeg hendene og ber til Gud. Og jeg kikker nervøst rundt meg hele tiden. En gang begynte jeg å gråte i turbulens. Men jeg tror de fleste er ganske avslappet med å fly

Anonymkode: cd0c8...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...