Gå til innhold

Tørre lepper.

Helene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Helene said:

Jeg vet at det er vinter. Blir sprø. Har så tørre lepper. Biter av flak. Noen gode råd?

Slutt med leppomade! Dette tørker ut leppene!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Vaseline. Jeg hadde ekstremt tørre lepper før, men det hjalp. Jeg har den med meg og applyer kanskje to ganger om dagen.

Anonymkode: cdea9...f6b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (1 time siden):

Jeg vet at det er vinter. Blir sprø. Har så tørre lepper. Biter av flak. Noen gode råd?

Vet apoteket har slik krem til amende til såre brystvorter som funker som fy.

Anonymkode: 11d78...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tidsfordriv2023
2 hours ago, Helene said:

Hvis ikke dette er en livslang medisinsk årsak, eller nylig medisinsk årsak, så er det med all sannsynlighet mangel på noe i maten du spiser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk leppeskrubb. Den fjerner død og flassende hud på en skånsom måte, så tar du på en god leppepomade. Min favoritt er Clarins lip balm, eller Decubal som allerede er nevnt her i tråden. Den er også veldig god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også legge til at mine lepper omtrent aldri er tørre etter at jeg startet innta mer vann. Så tror det ofte henger sammen også.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har atopisk eksem på leppene og det eneste som fungerer er stiften til Prolip som de selger på noen apotek. Har prøvd "alt"

Anonymkode: 2c1ed...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burts Bees honey lip balm. Reddar mine lepper på vinterstid, har brukt i mange år. Fås på alle apotek og Normal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cliniderm Lip Protection. Fargen er litt meh (lys rosa), men fungerer supert når ingenting annet klarer å redde leppene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (15 timer siden):

Denne. Aldri mer tørre lepper eller munnsår.

image.png.0754c21d9a29e81a8fe500068796d14c.png

Denne synes jeg også er best! Har prøvd mye forskjellig, rosebud, carmex, clinique lip oil osv osv, men denne funker absolutt best. Bare tull at man blir «avhengig», man blir tørr på leppene om vinteren fordi luftfuktigheten endrer seg og da trenger leppene noe som kompenserer for det

Anonymkode: 65680...a48

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (16 timer siden):

Burts Bees honey lip balm. Reddar mine lepper på vinterstid, har brukt i mange år. Fås på alle apotek og Normal

Burts Bees er topp. Min favoritt er denne

Anonymkode: eac30...4a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...