Gå til innhold

Når tar dere ned jula?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mye har forsvunnet litt gradvis, men noe rester er det, som den peneste pynten og adventsstjernene. Dette ryddes bort neste helg.

Anonymkode: cc2d1...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Omtrent 20. dag. Det kommer litt an på hvilken ukedag den faller på og hvor bra juletreet har holdt seg.

Anonymkode: f38ac...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 0.04):

Når rydder dere ut jula? Da vi var små hadde vi jula til 20 dag jul tror jeg det var, rundt 13. januar. Vi rydder ut hele jula 1. Jan. Da er det hverdag igjen og jeg er ferdig med jula. 
noen som tar den ned før nyttår? 

Anonymkode: ae48a...d40

Rydder bort alt 2. juledag, skal sies jeg starter tidlig typ 1 november 

Anonymkode: 52f9d...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advent fra første søndag i advent til den dagen jeg pynter til jul. Det er som regel 22.12., men kan også bli 23.12. Julepynten tas ned i løpet av de første dagene i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

1 januar, jeg føler jeg trives best å starte opp hverdagen ved at huset er tilbake til vanlig standard igjen :) 

Anonymkode: f1811...e95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Planen var å ta ned pynt og knuse pepperkakehuset i kveld. Vi har tradisjon for å gjøre dette rundt trettendedag jul, helst i en helg.

Dagen startet med at minstebarnet kastet opp, så vi har utsatt det. Kanskje vi venter til tjuendedagen i år.

Anonymkode: a393f...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 21.10):

Til dere som tar bort julepynten i romjula: bare av ren nysgjerrighet, hvordan pynter dere egentlig? (Mengde og type pynt)

Jeg mener, jeg er en tradisjonell pynter.   Med det mener jeg at jeg har veldig lite ren julepynt.  Mesteparten, mer enn 90%,  er egentlig lys, tekstiler og blomster.  Og da er det kombinasjonen av dette som gjør det til julepynt,  ikke tingen i seg selv.

Når jeg bytter til lysere duker og hvite lys til nyttår får huset et helt annet uttrykk selv om jeg fremdeles har røde gardiner, adventsstjerne, og juletre oppe.  Med denne bittelille endringen  går det egentlig automatisk over fra å være julepyntet til å bli vinterpyntet/sesongpyntet.

Derfor lurer jeg på om dere har veldig mye mer, eller annen type, julepynt enn jeg har, siden dere blir lei av den nesten før den er satt opp. 😊

Anonymkode: 24c13...fb9

Tradisjonell? I forhold til hva da? 

Her pynter vi alle rom, med drøssevis av nisser i alle størrelser og fasonger. Dette er jeg vant med fra da jeg var barn. 

Hos oss er det en ganske dramatisk forskjell på julepyntet hus og ikke-julepyntet. Det er ikke snakk om å bytte ut noen duker. 

Anonymkode: 1bd6e...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 21.10):

Til dere som tar bort julepynten i romjula: bare av ren nysgjerrighet, hvordan pynter dere egentlig? (Mengde og type pynt)

Jeg mener, jeg er en tradisjonell pynter.   Med det mener jeg at jeg har veldig lite ren julepynt.  Mesteparten, mer enn 90%,  er egentlig lys, tekstiler og blomster.  Og da er det kombinasjonen av dette som gjør det til julepynt,  ikke tingen i seg selv.

Når jeg bytter til lysere duker og hvite lys til nyttår får huset et helt annet uttrykk selv om jeg fremdeles har røde gardiner, adventsstjerne, og juletre oppe.  Med denne bittelille endringen  går det egentlig automatisk over fra å være julepyntet til å bli vinterpyntet/sesongpyntet.

Derfor lurer jeg på om dere har veldig mye mer, eller annen type, julepynt enn jeg har, siden dere blir lei av den nesten før den er satt opp. 😊

Anonymkode: 24c13...fb9

Nå gjelder ikke dette kanskje meg i og med at romjula for meg er ganske hellig! Du tuller ikke med den for å si det slik...:fy_fy:

romjulen er jul!!

Men jeg har overganger i huset mitt. Jeg liker at en ser når det er jul og påske, 17. mai, halloween og hverdag. 

Jeg har en del julepynt, men jeg er kanskje ikke tradisjonell i og med at jeg egentlig ikke er så keen på julen og har måtte gjøre den på min måte med mine farger og pynt  for å få den beste høytiden det vil si mye farger og mye amerikansk jul, ikke den nordiske norske staute tradisjonsrike julepynten som jeg ikke liker men jeg har en del julepynt alla "Skreppamedleppa stil".

Jeg bytter helt om på duker, lys pynt i januar, ingen verdens ting av desember eller jul står igjen.. Jeg vet at januar kan bli tom og lang så jeg vet å fore meg selv med masse farger, lys, koselig pynt som for meg fremstår som velbehag for øyet som døyver vinter perioden.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...