Gå til innhold

Neon erfaringer med EF språkkurs i Roma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har friår og vurderer språkreise på 2/3 uker som er ca 35 tusen. Bosted og måltider er inkludert. Har tenkt på om jeg bare skal reise dit alene og ta språkkurs mens jeg er der. Men kanskje det beste er å reise med EF? Usikker. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EF er ekstremt dyrt. Vurderte å dra med dem til Tokyo, men klarte å finne et språkkurs med overnatting til 1/3 av prisen EF tilbød. Om du gjør litt research selv og ikke absolutt må ha "tryggheten" ved å ha EF i ryggen, kan du spare veldig mye penger. De kommer uansett ikke nødvendigvis til å være der for deg om noe skjer, jeg tror bare folk er ganske dårlige til å gjøre research selv, nordmenn har litt for mye penger, og derfor går de bare for den enkle løsningen.

Anonymkode: 1529b...9bd

Skrevet

https://www.scuolaleonardo.com/Italian-language-prices.html

3 ukers språkkurs i Roma, 20 timer per uke, €660.

https://www.scuolaleonardo.com/prices-of-accommodation.html

Overnatting gjennom språkskolen €1050 for tre uker, hos vertsfamilie med mat inkludert, sannsynligvis det samme som EF tilbyr.

Altså under 20 000 for minst like bra opplegg som det EF skal ha 35 000 for.
Om du heller vil bo på enkeltrom med delt kjøkken og lage egen mat, koster det under 15 000 til sammen for tre uker.

Reiseforsikring, fly og flyplasstransport er det lett å ordne selv. Dette skal uansett EF ofte ha ekstra betalt for, igjen mye mer enn det koster å ordne selv. De skulle ha 6000 kroner for transport til og fra Narita flyplass i Tokyo. Toget koster 190 kroner én vei.

EF ass… De skulle ha 60 000 for en måneds japanskkurs i Tokyo (med overnatting og flyplasstransport). Jeg fant nøyaktig det samme selv til 16 000 kroner. Det er helt sykt at de våger seg med sånne priser, men det må jo finnes noen som betaler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://www.scuolaleonardo.com/Italian-language-prices.html

3 ukers språkkurs i Roma, 20 timer per uke, €660.

https://www.scuolaleonardo.com/prices-of-accommodation.html

Overnatting gjennom språkskolen €1050 for tre uker, hos vertsfamilie med mat inkludert, sannsynligvis det samme som EF tilbyr.

Altså under 20 000 for minst like bra opplegg som det EF skal ha 35 000 for.
Om du heller vil bo på enkeltrom med delt kjøkken og lage egen mat, koster det under 15 000 til sammen for tre uker.

Reiseforsikring, fly og flyplasstransport er det lett å ordne selv. Dette skal uansett EF ofte ha ekstra betalt for, igjen mye mer enn det koster å ordne selv. De skulle ha 6000 kroner for transport til og fra Narita flyplass i Tokyo. Toget koster 190 kroner én vei.

EF ass… De skulle ha 60 000 for en måneds japanskkurs i Tokyo (med overnatting og flyplasstransport). Jeg fant nøyaktig det samme selv til 16 000 kroner. Det er helt sykt at de våger seg med sånne priser, men det må jo finnes noen som betaler.

Wow! Glad for at du fant noe billigere.. tenk 60000 for bare 1 MÅNED!?.. 

sett pris på at du dele link! Er det samme selskap du har brukt?

Skrevet
3 minutter siden, Ungdomskrisen said:

Wow! Glad for at du fant noe billigere.. tenk 60000 for bare 1 MÅNED!?.. 

sett pris på at du dele link! Er det samme selskap du har brukt?

Nei, jeg bare fant en italiensk språkskole med god rating på tripadvisor. Du kan finne noe selv også om du gjøre litt research. Skolen jeg ser på, er en lokal skole i Tokyo. Det billigste og beste er å bestille direkte gjennom de lokale skolene, ikke bruke et digert byrå som EF som skal ha massevis i adminavgifter.

Jeg skjønner at det føles betryggende å bare bestille gjennom et kjent selskap der de snakker norsk og holder deg mye mer i hånda, men det er så hinsides mye å betale for det. Livet blir mye lettere når man kommer seg litt ut av den norske bobla😅 Det er så lett å ordne slike ting selv nå, og de selvstendige italienske språkskolene er ikke noe dårligere enn de EF bruker, jeg vil heller si bedre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...