Gå til innhold

Dating vs forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor går egentlig grensen for dating vs forhold? Dater man helt til man har blitt enige om å bli kjærester? Eller fortsetter man å date selv om man har blitt kjærester? I USA sier man at man dater til man er forlovet/gift, er det samme greia her nå? Hilsen forvirret nysingel som nettopp har startet å date.

Anonymkode: 1edc7...eb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du gjort deg av tidligere erfaringer?

Anonymkode: 6f7ce...cb1

Skrevet

Ja man må snakke sammen, eller så er det stor fare for at man blir skuffet når man finner ut at de bare var ute etter sex.

Anonymkode: 335c1...2b0

• Liker 3
Skrevet

Det er individuelt.

Det som er viktig, det er at du definerer hva som er viktig for deg i møte med den mannen du dater og ev. ønsker et langvarig forhold med.

Jeg har vært i forhold hvor det aldri var nødvendig å definere noe som helst, vi bare visste begge to. Og forhold hvor det var greit å definere tidlig.

Selv tenker jeg at nå er jeg blitt for voksen til å gidde å være usikker på hvor jeg står, så jeg er for å avklare tidlig nå, om jeg møter en ny mann.

Jeg tenker at man må være bevisst hva man selv vil, hva som er viktig for en selv. Vet du det, så går det også mye lettere å kommunisere om det, og finne ut om det er en mann og et forhold du vil satse videre på.

(ev. kvinne, om du søker kvinner)

Anonymkode: 04d3e...ce8

Skrevet

Man dater til man sammen muntlig blir enige om å definere seg som kjærester. Veldig viktig å ta den praten, for mange tror at de dater og er på vei mot et forhold mens den andre parten bare ser datingen som uforpliktende fuckfriends

Anonymkode: ef728...f9e

• Liker 3
Skrevet

Takk🤗

Skrevet

Alt dette er er bare bullshit som man har arvet fra amerikansk TV.  Men "dating" har tydeligvis sneket seg inn som et forstadie til "kjærester". Jeg ser ikke noen som helst grunn til å ha dette stadiet annet enn for å legitimere at man har sex med flere parallelt. Og hvorfor skal man egentlig det? Hvis ikke man er villig til å investere skikkelig i den relasjonen man har, vil man aldri lykkes med å etablere et godt og varig forhold. Da er man en såkalt "maximizer" som hele tiden holder øye med om man finner noen bedre.

Å treffe folk platonisk for å bli kjent har aldri vært umoralsk, men kyssing og sex er romantisk.

Her er dilemmaet. Hvis dating betyr å treffes mye, kysse og ha sex, så er det akkurat det samme som å være kjærester. Men hvis dating innebærer å ha sex med fler, vil jeg for min del anse det som utroskap og avslutte det uansett hva man kaller relasjonen. 

Så "dating" har ingen betydning i mitt ordforråd. Det er bare fordi man er emosjonelt for umoden eller feig til å kalle en kjæreste for "kjæreste" 

Anonymkode: 394c5...7d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Alt dette er er bare bullshit som man har arvet fra amerikansk TV.  Men "dating" har tydeligvis sneket seg inn som et forstadie til "kjærester". Jeg ser ikke noen som helst grunn til å ha dette stadiet annet enn for å legitimere at man har sex med flere parallelt. Og hvorfor skal man egentlig det? Hvis ikke man er villig til å investere skikkelig i den relasjonen man har, vil man aldri lykkes med å etablere et godt og varig forhold. Da er man en såkalt "maximizer" som hele tiden holder øye med om man finner noen bedre.

Å treffe folk platonisk for å bli kjent har aldri vært umoralsk, men kyssing og sex er romantisk.

Her er dilemmaet. Hvis dating betyr å treffes mye, kysse og ha sex, så er det akkurat det samme som å være kjærester. Men hvis dating innebærer å ha sex med fler, vil jeg for min del anse det som utroskap og avslutte det uansett hva man kaller relasjonen. 

Så "dating" har ingen betydning i mitt ordforråd. Det er bare fordi man er emosjonelt for umoden eller feig til å kalle en kjæreste for "kjæreste" 

Det er litt uklart hva du egentlig mener her. Du syns dating er teit og feigt, mener du at man skal kalle hverandre kjærester fra første treff? Det høres eiesykt og psyko ut i mine ører 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva har du gjort deg av tidligere erfaringer?

Jeg har ingen tidligere erfaringer, dating var ikke en greie når jeg var singel sist 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal man kalle bli kjent-fasen da? Man blir vel ikke kjærester fra første date?

• Nyttig 1
Skrevet

Betyr ikke å date å lage en dato hvor vi kan treffes da? Ha en date = ha en avtale på tidspunkt. Sånn ser jeg på det.

Så for meg dater jeg stadig med kjæresten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva skal man kalle bli kjent-fasen da? Man blir vel ikke kjærester fra første date?

Man kan kalle det bli kjent fasen. Etter hvert blir mn mer kjent, hvis man vil. Og så kan man jo bli kjærester

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er litt uklart hva du egentlig mener her. Du syns dating er teit og feigt, mener du at man skal kalle hverandre kjærester fra første treff? Det høres eiesykt og psyko ut i mine ører 

Oppsøk psykolog, hvis du klarer å lese eiesyke og psyko ut av dette her!  

Å bruke begrepet "dating" er bare en måte å unnvike commitment på. Det burde være en langt større bekymring enn å være ærlig på at man har et romantisk forhold. 

Å starten så treffer man hverandre. Når man blir intime så bør det ikke være så farlig å si man er kjærester. Man kan fortsatt slå opp med kjærester hvis det ikke funker. Det er ikke formelt bindende. 

Hvis jeg har er forhold til en dame og det viser seg at hun ligger med andre fordi vi "bare dater", så er det "morna" fra meg. Det er ikke å være eiesyk - det er å ha et minimum av selvrespekt.  Ville du vært ok med å ha et forhold til en mann som ligger med andre damer? 

• Liker 1
Skrevet

Det hender jeg har date med en venninne :heiajente:

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å bruke begrepet "dating" er bare en måte å unnvike commitment på. Det burde være en langt større bekymring enn å være ærlig på at man har et romantisk forhold. 

Å starten så treffer man hverandre. Når man blir intime så bør det ikke være så farlig å si man er kjærester. Man kan fortsatt slå opp med kjærester hvis det ikke funker. Det er ikke formelt bindende. 

Hvis jeg har er forhold til en dame og det viser seg at hun ligger med andre fordi vi "bare dater", så er det "morna" fra meg. Det er ikke å være eiesyk - det er å ha et minimum av selvrespekt.  Ville du vært ok med å ha et forhold til en mann som ligger med andre damer? 

Oooooo, aggressiv much😬

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er litt enig her. (Bortsett fra at jeg ikke ser på ting som "umoralsk"). 

Bli, veldig klar over selv hva du ser etter før du starter. Når du er tydelig på hva du ønsker og ser etter, er det så mye enklere for deg å ikke bli innviklet i et FF-forhold, hvor den ene ønsker det, og den andre et kjæresteforhold etc. 

Samtidig, så har du standarden ganske klar når du starter, så jeg har ikke sex med de jeg ikke føler jeg kan bli kjæreste med. (Eller det vil si... Jeg har en, jeg har hatt  et FF-forhold med. For fy faen, jeg finner omtrent "aldri" folk jeg liker. Men, jeg har behov for sex). ( Dating er liksom en som aldri levde opp til potensialet for kjæreste, og du ga det for lang tid.)

Nå, har jeg det klart hvem jeg ønsker og det jeg må avklare for meg selv, nå er om jeg ønsker å være forlovet før jeg blir samboer, eller om jeg skal synes det er greit å flytte inn uten å være forlovet, med barn og hele pakka. 

Anonymkode: 6b3b8...8a6

Skrevet

Det virker som om folk er veldig forskjellige når det kommer til dette. 

For min del kaller jeg det bare dating når det er 1-2 treff. Det er veldig mange det ikke blir noe med etter første og andre date. 

Treffes vi mer så kaller jeg det det, jeg treffer en. Da dater jeg ingen andre mens jeg finner ut om det kan være noe mer her. 

Treffes vi jevnlig over tid og er intime (og jeg er ikke det uten at det er eksklusivt) så er vi i grunnen kjærester slik jeg ser det. Det betyr ikke at man må annonsere det til verden eller introduseres til familien med umiddelbar virkning. 

Man kan ta ting sakte selv om man er kjærester tenker jeg. 

Det gjelder jo uansett å finne noen som ønsker det samme som en selv, da er det viktig å være åpen om hva man faktisk ønsker seg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du svarte ikke på det jeg spurte om. Jeg spurte om du mener man skal være kjærester fra første date? I og med at du er i mot dating og begrepet som beskriver bli kjent fasen. I og med at du siterer meg uten å svare på det jeg spør om men kommer med personangrep og annen rabling blir denne kommentaren din helt off topic. 

• Nyttig 1
Skrevet

Menn som maser om å bli kjærester etter 3 måneder er rødt flagg!!😱

Skrevet

Blir jævlig mange kjærester😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...