Gå til innhold

Er sexlivet til den gjengse nordmann så dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sexlivet til den gjengse nordmann så dårlig som man kan få inntrykket av her på Kvinneguiden?

Det er daglige innlegg med klaging, sutring og klaging, bare pga sex. 

Det er menn og kvinner her som klager på for lite sex, for mye sex, at man blir emosjonelt knust av å bli avvist seksuelt, pliktsex, partnere som er dårlige i senga osv osv osv.

Er det bare et inntrykk man får, fordi de få som faktisk har så dysfunksjonelle sexliv er de som skriver her, mens alle de som har ukompliserte sexliv ikke starter tråder? Eller er det faktisk vanlig at det er så mye frustrasjon og komplikasjoner pga sex?

Anonymkode: ccc93...048

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror man føler lite behov for råd og innspill hvis ting er tipp-topp. Dermed vil man få et lite representativt bilde av "Ola Nordman" når man leser her

Endret av Wor
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg tror det kommer av at de som har et godt sexliv ikke har behov for å stille spørsmål på et forum. Hvis de velger å gjøre det blir det bare kommentarer om at det er en «skrytetråd». 

Anonymkode: ab04a...fa6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare hvis man ligger med utlendinger...

Anonymkode: 0a463...fda

Skrevet

Nei, så klart er det ikke det. KG er ikke et representativt utvalg av befolkningen. 

Anonymkode: bec9b...5b7

Skrevet

Vell det er jo ikke vitsey å skrive på forum hvis sex livet funker som det skal 😂👌

Anonymkode: b5658...6e4

Skrevet

Jeg tror det er motsatt av det de fleste i tråden mener. Jeg mener at det at noen spør: Hvordan kan sexlivet mitt bli bedre, betyr at man er opptatt av at det er sjelden noe er perfekt. Hvordan få bedre økonomi? hvordan bli en bedre venn,? hvordan bli en bedre kollega? Viser vilje til å se at noe ikke er håpløst og uopprettelig, men at man har forbedringspotensiale, som er noe vi alle har – på alle områder. Å be om hjelp burde aldri bli møtt med: Du er håpløs.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Wor skrev (10 timer siden):

Jeg tror man føler lite behov for råd og innspill hvis ting er tipp-topp. Dermed vil man få et lite representativt bilde av "Ola Nordman" når man leser her

Akkurat det jeg tenkte, og egentlig håper er tilfelle også.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror det kommer av at de som har et godt sexliv ikke har behov for å stille spørsmål på et forum. Hvis de velger å gjøre det blir det bare kommentarer om at det er en «skrytetråd». 

Anonymkode: ab04a...fa6

Sant. Om noen skriver en utelukkende positiv tråd, så blir den nok raskt ødelagt av troll og tull.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vell det er jo ikke vitsey å skrive på forum hvis sex livet funker som det skal 😂👌

Anonymkode: b5658...6e4

Neida. Jeg tar den😅

Er bare lett å få litt inntrykket av at «alle» har et eller annet seksuelt issue når man leser her inne.

Skrevet

Grunnen til at det er mye klaging på kvinneguiden er fordi det er mest kvinner her. Og kvinner klager og sutrer. 

Anonymkode: 3e266...692

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er sexlivet til den gjengse nordmann så dårlig som man kan få inntrykket av her på Kvinneguiden?

Det er daglige innlegg med klaging, sutring og klaging, bare pga sex. 

Det er menn og kvinner her som klager på for lite sex, for mye sex, at man blir emosjonelt knust av å bli avvist seksuelt, pliktsex, partnere som er dårlige i senga osv osv osv.

Er det bare et inntrykk man får, fordi de få som faktisk har så dysfunksjonelle sexliv er de som skriver her, mens alle de som har ukompliserte sexliv ikke starter tråder? Eller er det faktisk vanlig at det er så mye frustrasjon og komplikasjoner pga sex?

Det har antagelig alltid vært mye dårlig sex. Man danner er par. En eller begge forandrer seg. Eller omstendighetene rundt.

Og så føler man på ansvar eller prestisje eller huslån at nå ikke er rett tid for å prøve lykken andre steder.

Og så passerer livet sakte mens man resignerer med feil partner ut i livets høst.

Anonymkode: 032fe...a96

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Grunnen til at det er mye klaging på kvinneguiden er fordi det er mest kvinner her. Og kvinner klager og sutrer. 

Anonymkode: 3e266...692

Når det gjelder (fravær av) sex så er det vel absolutt mest menn som klager…

Anonymkode: 032fe...a96

• Liker 2
Skrevet

Noen av oss er nok misfornøyde fordi vi har hatt bedre sexliv tidligere, og dermed opplever det man har med nåværende partner som dårligere i sammenligning. Dette selv om andre, som ikke har vært like heldige tidligere, sikkert kunne syntes man har lite å klage over.

Skrevet
Wor skrev (22 timer siden):

Nettopp!

Jeg har et "dårlig" sexliv nå, dvs. et ikke-eksisterende sexliv. Årsaken til det er at jeg er singel og ikke gidder tilfeldige sexpartnere, så jeg venter heller til jeg finner en mann hvor vi begge ønsker å dele livet sammen.

Jeg har høy sexlyst og har i tidligere forhold hatt mye og god og hyppig sex. Det har da aldri vært noen grunn til å spørre om råd. Antar at jeg ikke vil få behov for å spørre om råd i fremtiden heller, for når jeg velger en partner så er det en jeg kan kommunisere godt med, også om sex.

Anonymkode: 2d870...4b8

Skrevet

Jeg tror det henger sammen med at en del kvinner blir forvirret over at egne holdninger og praksis ikke alltid henger sammen. Her inne er det viktig å påpeke at alt som kan minne om pliktsex er feil, og har man ikke 100 % tenning en kveld er fullstendig uaktuelt at mannen skal få noe ut av kvelden. 

Så kommer realiteten. De fleste ønsker en kjæreste eller mann som ikke er utro og dele livet med. Denne mannen ønsker også sex, og det regelmessig. Nyforelskelsen ebber ut, og sexen blir litt mindre kjedelig og man møter seg selv i døra når man sitter på KG og snakker om at all pliktsex er overgrep osv. Da ryker fort det forholdet også.

Det er ikke for ingenting at de mest fremtredende kvinnene her inne er kronisk single eller har nye elskere og en haug med ødelagte forhold bak seg. "Min elsker er sånn og sånn og helt fantastisk". Så da får man det ut her inne når dette forholdet også på sikt ryker.

Å akseptere at forhold krever litt mer er nok vanskelig. Sexlivet går opp og med, og krever at begge parter gjør sitt for å holde det ved like. Om det så er å gi mannen en handjob hvis lysten ikke er der. Ny-feministene klarer ikke holde forholdene sine ved like fordi de kun ser seg selv, og har brent seg så mange ganger med at egne holdninger fungerer dårlig i praksis. 

Så da er KG stedet å få ut litt eder og galle. Enten snakke ned ubrukelige mannfolk de har vært med eller oppfordre trådstarter til å forlate mannen sin over bagateller. Alt for å føle seg litt bedre selv.

Anonymkode: 03fcc...f64

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror det henger sammen med at en del kvinner blir forvirret over at egne holdninger og praksis ikke alltid henger sammen. Her inne er det viktig å påpeke at alt som kan minne om pliktsex er feil, og har man ikke 100 % tenning en kveld er fullstendig uaktuelt at mannen skal få noe ut av kvelden. 

Så kommer realiteten. De fleste ønsker en kjæreste eller mann som ikke er utro og dele livet med. Denne mannen ønsker også sex, og det regelmessig. Nyforelskelsen ebber ut, og sexen blir litt mindre kjedelig og man møter seg selv i døra når man sitter på KG og snakker om at all pliktsex er overgrep osv. Da ryker fort det forholdet også.

Det er ikke for ingenting at de mest fremtredende kvinnene her inne er kronisk single eller har nye elskere og en haug med ødelagte forhold bak seg. "Min elsker er sånn og sånn og helt fantastisk". Så da får man det ut her inne når dette forholdet også på sikt ryker.

Å akseptere at forhold krever litt mer er nok vanskelig. Sexlivet går opp og med, og krever at begge parter gjør sitt for å holde det ved like. Om det så er å gi mannen en handjob hvis lysten ikke er der. Ny-feministene klarer ikke holde forholdene sine ved like fordi de kun ser seg selv, og har brent seg så mange ganger med at egne holdninger fungerer dårlig i praksis. 

Så da er KG stedet å få ut litt eder og galle. Enten snakke ned ubrukelige mannfolk de har vært med eller oppfordre trådstarter til å forlate mannen sin over bagateller. Alt for å føle seg litt bedre selv.

Har ikke inntrykk av at alle mener at pliktsex er overgrep. Langt i fra.

Jeg har vært med samme mann siden tenårene, og vi har et veldig godt sexliv. Og pliktsex er absolutt ikke en del av vårt forhold. Om han tar initiativ og begynner å kose, får jeg som regel lyst til å ha sex, selv om jeg egentlig ikke hadde tenkt på det i utganspunktet. Det er ikke pliktsex. Om han tar initiativ og jeg absolutt ikke får noe som helst tenning, men har sex på tross av dette, er det pliktsex. Om mannen attpåtil merker at jeg ikke har lyst men kjører på, grenser det til overgrep. All pliktsex er ikke overgrep, men overgrep kan innebære pliktsex. Å ha sex med noen du vet ikke vil, kan være overgrep/grenseoverskridende atferd. 

Anonymkode: bec9b...5b7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Om man er fornøyd med et strålende sexliv, så er det vel ikke så mye å diskutere?
Det er helt naturlig at det er de som er frustrert som trenger å lufte problemstillingene rundt det på et anonymt forum.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke mange ødelagte forhold bak meg, ikke vært singel på over 20 år, godt gift, bra sexliv. Vet du hvorfor for mannen krever ikke en handjob når jeg ikke har lyst på sex, han nyter ikke sex med en som faktisk ikke har lyst. 
Og ja om man presser noen og manipulerer seg til sex så er det faktisk overgrep. 
Helt rart at i 2024 mener menn at om de skal gidde å være i et forhold eller ikke være utro så skal kvinnen utføre seksuelle øvelser som handjob, blowjob, spre beina litt osv selv om lysten ikke er tilstede. Jeg vil aldri ha sex med min mann om han ikke orker eller har lyst, hva er digg med det?

Er det ikke noe galt med menn som nyter å ha sex med kvinner som ikke har lyst?  
Slike innlegg son dette skremmer meg, for jeg trodde vi hadde kommet lenger i 2023.
Her må vi snakke masse med våre sønner også døtre slik at de ikke tror gode forhold baserer seg på dette!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det er så langt fra sannheten jeg da. Jeg er selv i 30-årene og havner fort i fortrolige samtaler om sexlivet til folk, ofte med litt innabords, selvsagt. Jeg har til gode å høre om noen i langvarige forhold som har omtrent lik sexlyst og er fornøyde. Gjengangere er at den ene har lav sexlyst (som regel kvinnen, men det finnes også menn) og at minst den ene ikke ønsker eller orker å utforske eller spice opp sexlivet. Har også opplevd at folk mener de har et bra sexliv i starten av samtalen, fordi de f.eks mener at kvinner SKAL ha lav sexlyst og sånn er det bare, men så har de skiftet mening underveis. 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg og mannen har et godt sexliv, men det er først og fremst fordi vi er veldig kompatible på det området. Vi har vært sammen i over 10 år og begge har høy lyst fra naturens side. Det betyr at det blir sex med ganske jevne mellomrom, selv når vi er veldig slitne. Når vi har overskudd liker vi begge å eksperimentere litt og begge slipper seg skikkelig løs. Vi er gode på å ta mye på hverandre i hverdagen og er generelt veldig sensuelle og erotiske av oss. Jeg kjenner mange som var veldig fornøyd med sexlivet da de var yngre, for 10+ år siden, men jeg har som sagt til gode å høre noen si at det er noe mer enn ok etter mange år sammen. 

Anonymkode: 34fdf...903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...