AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Hvis man ønsker å bli ingeniør eller studere noe man behøver realfag for å ta, finnes det forkurs eller lignende man kan ta for å kvalifisere seg? I så fall hva/hvor? Har vgs med bra snitt ellers. Anonymkode: 2c8a3...fca
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Om du har studiekompetanse trenger du kun realfagskurs, dvs. matte og fysikk for å gå videre på ingeniørstudier. Jeg gikk selv realfagskurs (deltid, nett- og samlingsbasert) over et år ved HVL. Veldig fornøyd med opplegget, kan anbefale det. Vet det også finnes kortere kurs ved flere høyskoler og universiteter, men da er det selvsagt også mer intensivt og vanskeligere å kombinere med jobb og familieliv om du har det. Anonymkode: 10630...be7 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Noen høyskoler tilbyr forkurs. Andre tilbyr tre-semester ordning hvor nødvendig realfag mm er innbakt ved å øke antall uker/timer. Jeg vil anbefale det første, selv om du bruker et år mer. Min erfaring er at de studentene får bedre grunnlag enn de med sommerkurs og tresemester. Hovedsakelig fordi de har konsentrert seg om disse emnene, men også fordi tresemester ofte ikke rent praktisk har tid til å bruke tilsvarende tid på emnene. Du kan ta forkurs på en annen høyskole enn du har tenkt å studere. Anonymkode: 77196...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Skrevet 29. desember 2023 Som over her så er forkurs relevant, eller så kan du ta fag som privatist. Ingeniørutdanninger har krav om matematikk R1+R2+fysikk 1. Evt matematikk S1+S2 og R2, og fysikk 1. Kravkode HING Skal du ta en "full" realfagsutdanning( feks fysikk, matematikk osv) kreves også full fordypning i et annet realfag i tillegg til R1+R2 matematikk. F eks fysikk 1+2, kjemi 1+2 osv. Dette er kravkode REALR2 Anonymkode: 4a2b6...600
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Jeg tok realfagskurs på høyskole, halvårlig, med matte og fysikk. Anonymkode: 60045...d5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå