AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Jeg har alltid hatt ett veldig lavt alkoholkonsum, her snakker vi om kanskje 5 enheter i løpet av ett pr. Drakk så og si aldri, en sjelden gang ett glass vin med venner ute på restaurant. De siste året har alkoholkonsumet blitt høyere. Nå hender det at jeg og mannen deler en vinflaske til middagen når vi har barnevakt. Det er snakk om 2 ganger i måneden. Utenom dette drikker vi ikke alkohol. Mannen kan av og til ta en øl de gangene vi har pizza eller grillmat. Jeg drikker ikke med barnet til stede fordi jeg blir alltid preget av alkoholen. Er dette innenfor normalen? Anonymkode: 35b39...1a6
Gjest Annas1992 Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Nei, vil ikke si det regnes som mye.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Altfor lite. Anonymkode: 4877c...0d3 2 1
Gjest Kanino Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har alltid hatt ett veldig lavt alkoholkonsum, her snakker vi om kanskje 5 enheter i løpet av ett pr. Drakk så og si aldri, en sjelden gang ett glass vin med venner ute på restaurant. De siste året har alkoholkonsumet blitt høyere. Nå hender det at jeg og mannen deler en vinflaske til middagen når vi har barnevakt. Det er snakk om 2 ganger i måneden. Utenom dette drikker vi ikke alkohol. Mannen kan av og til ta en øl de gangene vi har pizza eller grillmat. Jeg drikker ikke med barnet til stede fordi jeg blir alltid preget av alkoholen. Er dette innenfor normalen? Anonymkode: 35b39...1a6 Om du ikke drikker med barna til stede, hva er problemet ?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Jeg forstår ikke helt spørsmålet. Er det å være en småbarnsmor en felles identitet vi deler? Hvem er den som skal definere hva som er akseptabel for deg? Noen drikker null enheter i løpet av måneden. Noen drikker en enhet i uka. Andre en i måneden. Så lenge du ikke er sørpe i grøftekanten hver helg, og skal hjem og ta hånd om barn, så ser jeg ikke noe problem med å ta seg et glass her og der, eller dele en flaske når barna er borte. Jeg kan ta meg et glass vin på kvelden når barna sover om jeg får lyst på digg ost, kjeks og vin. Anonymkode: 23755...406 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har alltid hatt ett veldig lavt alkoholkonsum, her snakker vi om kanskje 5 enheter i løpet av ett pr. Drakk så og si aldri, en sjelden gang ett glass vin med venner ute på restaurant. De siste året har alkoholkonsumet blitt høyere. Nå hender det at jeg og mannen deler en vinflaske til middagen når vi har barnevakt. Det er snakk om 2 ganger i måneden. Utenom dette drikker vi ikke alkohol. Mannen kan av og til ta en øl de gangene vi har pizza eller grillmat. Jeg drikker ikke med barnet til stede fordi jeg blir alltid preget av alkoholen. Er dette innenfor normalen? Anonymkode: 35b39...1a6 Jeg reagerte mest på at dere har barnevakt 2 ganger i mnd😂 Vin drikker jeg noen ganger når ungen har lagt seg (drikker meg selvfølgelig ikke full, men 1-2 glass mens barnet sover er innafor). Eller et glass vin eller en rusbrus til grillmat om sommeren , det skjer. Vi er alle forskjellig. Samboeren min drikker generelt mer enn meg, men han kommer også fra en helt annen kultur. (Han drikker seg heller aldri full med barn tilstede). Selv vokste jeg opp med at det gjerne var grillparty i hagen, de voksne tok seg «noen glass» , det var musikk, god stemning og vi fikk være oppe lengre om kvelden. Ikke tatt noe skade av det. Anonymkode: e5c38...a95 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Så lenge du er edru når barnevakten går hjem, så er det helt innafor Anonymkode: 96ddb...571
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så lenge du er edru når barnevakten går hjem, så er det helt innafor Anonymkode: 96ddb...571 Eller mannen? Anonymkode: 23755...406
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Eller mannen? Anonymkode: 23755...406 Ja, mente én av dem. Selvsagt. Anonymkode: 96ddb...571 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så lenge du er edru når barnevakten går hjem, så er det helt innafor Anonymkode: 96ddb...571 Mine foreldre er barnevakt, dvs at de passer barnet vårt fra fredag til lørdag, to ganger i måneden. Da sover barnet hos besteforeldrene, vi henter han lørdag formiddag. Anonymkode: 35b39...1a6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg reagerte mest på at dere har barnevakt 2 ganger i mnd😂 Mine foreldre er barnevakt to ganger i måneden. De henter i barnehagen på fredag ettermiddag og barnet overnatter hos dem til lørdag formiddag. Dette er noe mine foreldre har insistert på å gjøre, de vil tilbringe mer tid med barnebarnet sitt. Vi er nok veldig heldige med den, vet det ikke er «normalt» å ha så mye barnevakt. Vin drikker jeg noen ganger når ungen har lagt seg (drikker meg selvfølgelig ikke full, men 1-2 glass mens barnet sover er innafor). Eller et glass vin eller en rusbrus til grillmat om sommeren , det skjer. Vi er alle forskjellig. Samboeren min drikker generelt mer enn meg, men han kommer også fra en helt annen kultur. (Han drikker seg heller aldri full med barn tilstede). Selv vokste jeg opp med at det gjerne var grillparty i hagen, de voksne tok seg «noen glass» , det var musikk, god stemning og vi fikk være oppe lengre om kvelden. Ikke tatt noe skade av det. Jeg har også vokst opp med at pappa og mamma kunne drikke øl til grillmat og vin til middagen innimellom. Har ikke tatt skade av det, men ingen av dem ble preget av alkoholen. Anonymkode: e5c38...a95 Anonymkode: 35b39...1a6
Mezzosoprena Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har alltid hatt ett veldig lavt alkoholkonsum, her snakker vi om kanskje 5 enheter i løpet av ett pr. Drakk så og si aldri, en sjelden gang ett glass vin med venner ute på restaurant. De siste året har alkoholkonsumet blitt høyere. Nå hender det at jeg og mannen deler en vinflaske til middagen når vi har barnevakt. Det er snakk om 2 ganger i måneden. Utenom dette drikker vi ikke alkohol. Mannen kan av og til ta en øl de gangene vi har pizza eller grillmat. Jeg drikker ikke med barnet til stede fordi jeg blir alltid preget av alkoholen. Er dette innenfor normalen? Anonymkode: 35b39...1a6 Da er det jo ikke noen problemstilling, faktisk...
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så lenge du er edru når barnevakten går hjem, så er det helt innafor Anonymkode: 96ddb...571 Går hekt fint å ikke være helt edru også Anonymkode: ae08c...374
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 Helt i orden å dele en flaske vin til maten to ganger i måneden:) Anonymkode: 35b5a...680
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har alltid hatt ett veldig lavt alkoholkonsum, her snakker vi om kanskje 5 enheter i løpet av ett pr. Drakk så og si aldri, en sjelden gang ett glass vin med venner ute på restaurant. De siste året har alkoholkonsumet blitt høyere. Nå hender det at jeg og mannen deler en vinflaske til middagen når vi har barnevakt. Det er snakk om 2 ganger i måneden. Utenom dette drikker vi ikke alkohol. Mannen kan av og til ta en øl de gangene vi har pizza eller grillmat. Jeg drikker ikke med barnet til stede fordi jeg blir alltid preget av alkoholen. Er dette innenfor normalen? Anonymkode: 35b39...1a6 Altså en halv flaske vin to ganger i mnd, når barna ikke engang er i huset. Jeg vil nok si at dette er mindre enn gjennomsnittet av småbarnsmødre. Anonymkode: 149c7...161 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #17 Skrevet 29. desember 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Ja, mente én av dem. Selvsagt. Anonymkode: 96ddb...571 Ikke meningen å være pirkete, jeg ville bare spørre for tråden er om en mor - og det finnes folk som mener det er mor som må være den edrue. Så hun ikke følte hun ikke kunne drikke hvis hun vil det Anonymkode: 23755...406
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 Jeg husker mine foreldre gjerne delte en flaske vin til søndagsmiddagen. De hadde ikke barnevakt. Jeg kan ikke huske at det gjorde meg utrygg, eller at de forandret oppførsel av den grunn. Det var bare hyggelig. Anonymkode: d67d2...287 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå