AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Del Skrevet 28. desember 2023 Katten vår fikk i dag påvist diabetes. Han har i noen dager ikke hatt matlyst. Nå prøver vi å gi han mat for at han skal få sprøyten, men han vil ikke ha diabetesfôret. I desperasjon har vi da prøvd å gi han våtmat og godbiter, men han vil ikke ha det heller. Han er undervektig og jeg er redd for han. Noen som har tips og råd? Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 28. desember 2023 #2 Del Skrevet 28. desember 2023 Vi hadde en katt som sluttet å spise og det eneste som hjalp da var å kjøpe sånne seiblokker i frysedisken og koke. Det spiste hun. Kan ingenting om katter og diabetes bare for å spesifisere det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #3 Del Skrevet 29. desember 2023 visp skrev (12 timer siden): Vi hadde en katt som sluttet å spise og det eneste som hjalp da var å kjøpe sånne seiblokker i frysedisken og koke. Det spiste hun. Kan ingenting om katter og diabetes bare for å spesifisere det. Takk. Vi har prøvd dette i dag, men han vil fremdeles ikke ha. Flere tips? Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #4 Del Skrevet 29. desember 2023 Dere kan prøve å kjøre våtforet i stavmikser og spe ut med litt vann, og se om han er mer villig til å «drikke» maten. Dette har vi gjort når katten vår av forskjellige grunner ikke vil/orker å spise ved å tygge, men «drikke» maten går fint. Anonymkode: 5aef8...e6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 29. desember 2023 #5 Del Skrevet 29. desember 2023 Er den ute om natta..har en mistanke om at den spiser når du ikke ser det.. kattene i Norge setter til livs nærmere 200 000 fugler hvert år..en god del gnagere også.. menmen,, vent til den blir sulten så skal du se. Men katt med diabetes har jeg aldri hørt om før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Del Skrevet 29. desember 2023 Baktus skrev (1 time siden): Er den ute om natta..har en mistanke om at den spiser når du ikke ser det.. kattene i Norge setter til livs nærmere 200 000 fugler hvert år..en god del gnagere også.. menmen,, vent til den blir sulten så skal du se. Men katt med diabetes har jeg aldri hørt om før. Nei, han er frivillig innekatt og er aldri ute. svært vanlig at katter får diabetes. Han har dessverre vært overvektig hele sitt liv før han kom til oss, og det øker risikoen for diabetes. AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere kan prøve å kjøre våtforet i stavmikser og spe ut med litt vann, og se om han er mer villig til å «drikke» maten. Dette har vi gjort når katten vår av forskjellige grunner ikke vil/orker å spise ved å tygge, men «drikke» maten går fint. Anonymkode: 5aef8...e6d tusen takk! Det skal vi prøve! ts Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg er ikke veterinær, men at katten ikke vil spise, da hadde jeg tatt den til veterinær og fått den sjekket. Den kan feks ha spist noe som blokkerer tarmen, eller den kan ha flere plager enn diabetes. Anonymkode: 798be...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er ikke veterinær, men at katten ikke vil spise, da hadde jeg tatt den til veterinær og fått den sjekket. Den kan feks ha spist noe som blokkerer tarmen, eller den kan ha flere plager enn diabetes. Anonymkode: 798be...3dc Vi var hos veterinæren i går. Ringte de igjen i dag. Skal på kontroll om 2 uker. De skal gi han en salve som skal øke appetitten, får den tidlig neste uke. Hjelper ikke den, haster vi oss til veterinæren med han igjen. Han spiser litt. Spiser pittelitt fisk, men ikke nok. Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlo Skrevet 29. desember 2023 #9 Del Skrevet 29. desember 2023 Har dere prøvd kattemelk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Del Skrevet 29. desember 2023 Perlo skrev (27 minutter siden): Har dere prøvd kattemelk? Det har vi ikke! Er det ok for diabetes-katter? Tenker da på sukker og karbohydrater. Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perlo Skrevet 30. desember 2023 #11 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har vi ikke! Er det ok for diabetes-katter? Tenker da på sukker og karbohydrater. Anonymkode: 409e7...16f Vet ikke helt. Men det var det eneste vi fikk i katta vår da den hadde uvi og feber og ingen matlyst eller tørste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #12 Del Skrevet 30. desember 2023 Ta den til dyrlegen! Anonymkode: a5ddd...ba2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 30. desember 2023 #13 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ta den til dyrlegen! Anonymkode: a5ddd...ba2 De har jo allerede både kontakt med og dialog med dyrlege, det er tips i mellomtiden ts trenger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #14 Del Skrevet 30. desember 2023 Om tenner er utelukket som årsak høres det dessverre alvorlig ut, blodprøve for å sjekke nyreverdiene osv burde gjøres om kattwnnikke veldig raskt får opp appetitten igjen. Kokt/ovnsstekt kjøtt/fisk med lite fett uten bein kan du fint servere. Anonymkode: 748e7...fb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #15 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om tenner er utelukket som årsak høres det dessverre alvorlig ut, blodprøve for å sjekke nyreverdiene osv burde gjøres om kattwnnikke veldig raskt får opp appetitten igjen. Kokt/ovnsstekt kjøtt/fisk med lite fett uten bein kan du fint servere. Anonymkode: 748e7...fb6 Takk for svar. Jeg mistenker tennene hans. Han spiser litt rart når han først spiser. Men han fikk operert tennene sine i august, så det er ikke så lenge siden noen så på dem. Jeg er livredd for kreft i tillegg til diabetes, men jeg er ikke veterinær så vet ikke. Han har begynt å spise litt, men nå har vi et nytt problem: han har ikke bæsjet på 2 dager. Jeg blir så stressa og bekymra av dette her. ts Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #16 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Jeg mistenker tennene hans. Han spiser litt rart når han først spiser. Men han fikk operert tennene sine i august, så det er ikke så lenge siden noen så på dem. Jeg er livredd for kreft i tillegg til diabetes, men jeg er ikke veterinær så vet ikke. Han har begynt å spise litt, men nå har vi et nytt problem: han har ikke bæsjet på 2 dager. Jeg blir så stressa og bekymra av dette her. ts Anonymkode: 409e7...16f Glømte å skrive at veterinæren tok blodprøver av han da vi var der den 28.12. Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. desember 2023 #17 Del Skrevet 30. desember 2023 Om pus ikke spiser serverer jeg Latz kjøttmeny og da går det unna prøv dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 30. desember 2023 #18 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 22.13): Katten vår fikk i dag påvist diabetes. Han har i noen dager ikke hatt matlyst. Nå prøver vi å gi han mat for at han skal få sprøyten, men han vil ikke ha diabetesfôret. I desperasjon har vi da prøvd å gi han våtmat og godbiter, men han vil ikke ha det heller. Han er undervektig og jeg er redd for han. Noen som har tips og råd? Anonymkode: 409e7...16f Katt som mister vekt og ikke spiser, er et dårlig tegn. Da er nok katten plaget av noe. Vi hadde en katt i mange år, som for et par år siden begynte å gå ned i vekt, spiste lite, sluttet å stelle pelsen sin og oppførte seg unormalt. Tok ham til dyrlegen. Dyrlegen fant ut at han var blodfattig, hadde en svulst, og kanskje også en hjerneskade(svulst/blødning??) på grunn av unormal respons på pupiller. Fikk tilbud om behandling, men valgte avliving, for kattens skyld. Slik dere beskriver deres katt, anbefaler jeg å ta den tilbake til dyrlegen. Den er alvorlig plaget av noe når den ikke rører mat som andre katter ville glefset i seg med stor apetitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Del Skrevet 30. desember 2023 aksase skrev (51 minutter siden): Katt som mister vekt og ikke spiser, er et dårlig tegn. Da er nok katten plaget av noe. Vi hadde en katt i mange år, som for et par år siden begynte å gå ned i vekt, spiste lite, sluttet å stelle pelsen sin og oppførte seg unormalt. Tok ham til dyrlegen. Dyrlegen fant ut at han var blodfattig, hadde en svulst, og kanskje også en hjerneskade(svulst/blødning??) på grunn av unormal respons på pupiller. Fikk tilbud om behandling, men valgte avliving, for kattens skyld. Slik dere beskriver deres katt, anbefaler jeg å ta den tilbake til dyrlegen. Den er alvorlig plaget av noe når den ikke rører mat som andre katter ville glefset i seg med stor apetitt. Han spiser litt nå, men mindre enn han pleier. Han har heller ikke bæsjet. ts Anonymkode: 409e7...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han spiser litt nå, men mindre enn han pleier. Han har heller ikke bæsjet. ts Anonymkode: 409e7...16f Og derfor foreslo jeg at noe sperrer nede i systemet og ville fått den undersøkt igjen. Anonymkode: 798be...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå