AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Noen som har forslag til litt kreative vertinnegaver? 😊 Føler det alltid blir vin og blomster. Hvor mye pleier dere legge i en slik gave? Anonymkode: d2b9a...b03
Rødstrupa Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som har forslag til litt kreative vertinnegaver? 😊 Føler det alltid blir vin og blomster. Hvor mye pleier dere legge i en slik gave? Anonymkode: d2b9a...b03 100-150 kr Hva med et duftlys flytende håndsepe håndkrem kaffebønner/nykvernet kaffe 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 En god vin er aldri feil (nei, ikke en billig kjip en). Olivenolje, annen (eksklusiv) mat, duftpinner (men for å være bra må man opp i kr 500), noe fint til hjemmet ( salt og pepperbøsser, håndklær, tøyservietter osv). Anonymkode: e7e29...32a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Spørs hvem jeg skal besøke. Er det en god venninne og det er første gang hun inviterer i nytt hus, feks, så kjøper jeg en fin gave, er det en middag som gjentas i ny og ne kjøper jeg noe enkelt. Duftlys er et godt forslag. Anonymkode: 2df50...4d2
cassio Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Jeg foretrekker alltid blomster, orker ikke duftlys og huset er allerede for fullt av ting. 6 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Jeg foretrekker forbruksvarer. Kjempefint med vin og blomster. Liker ellers å motta fine servietter og lys. En god olivenolje eller sjokolade. Jeg vil ikke ha noe til hjemmet. Det er fullt nok. Kanskje utakknemlig, men mer at det er unødvendig. Anonymkode: 8a407...bc0 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Det kommer jo litt an på hva vertinnen liker, tenker jeg. Jeg setter ikke pris på duftlys, såper og sånne ting. Jeg liker blomster, vin, god kaffe, sjokolade eller noe annet spiselig. Anonymkode: d12d6...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 Strikke eller hekle noe pynt eller praktisk 🤩 Anonymkode: a48ae...fcb
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Vin, blomst, olivenolje, god såpe, pene kjøkkenhåndklær, hvis du vet at de samler på noe, så kanskje noe til det… Anonymkode: 643d6...804 1
Sinsiew Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 (endret) Jeg hater å få vertinnegave. Blomster dør fordi jeg hater stell av blomster og glemmer vanning. Dill dall har jeg nok av. I tillegg orker jeg ikke billig ræl fra typ Nille og Europris. Olivenoljer bruker jeg sjeldent, så det blir bare stående. Duftlys er jeg sær på, og det er få lukter jeg klarer uten å få migrene. Håndkrem bruker jeg ikke, så de går i søpla. Eventuelt tar jeg det med på jobb til kriselager i tilfelle elever trenger. Vin drikker jeg ikke. Sikkert utakknemlig, men jeg foretrekker om besøkende tar med seg selv og godt humør 😅 Endret 29. desember 2023 av Sinsiew 2 1
Eneri Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 Vi driver ikke så systematisk med vertinnegaver oss imellom. Men hvis jeg ikke tar med blomsterbukett, orkide eller vin, så blir det hjertesjokolade, servietter og stearinlys.
Ullvott Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 Det trenger ikke være originalt for å glede. En blomsterbukett, noe som kan spises/drikkes eller til nød en bra såpe, likes av de aller fleste. Joda, det finnes de som misliker det også, men det er mye lettere å bomme med duftlys, kremer og gjenstander. Artikkel til skrekk og advarsel: https://tara.no/livsstil/10-vertinnegaver-som-aldri-gar-av-moten Ikke bruk denne til inspirasjon. Virkelig ikke. Her er det flere dårlige enn gode tips. 1
Gjest theTitanic Skrevet 29. desember 2023 #13 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): En god vin er aldri feil (nei, ikke en billig kjip en). Olivenolje, annen (eksklusiv) mat, duftpinner (men for å være bra må man opp i kr 500), noe fint til hjemmet ( salt og pepperbøsser, håndklær, tøyservietter osv). Anonymkode: e7e29...32a I alle dager.... sikker på at vertinnen ønsker vertinnegave, og ønsker å praktisere en slik skikk? Det oppfordrer henne til å vise samme gest tilbake.
Sinsiew Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 Ullvott skrev (58 minutter siden): Det trenger ikke være originalt for å glede. En blomsterbukett, noe som kan spises/drikkes eller til nød en bra såpe, likes av de aller fleste. Joda, det finnes de som misliker det også, men det er mye lettere å bomme med duftlys, kremer og gjenstander. Artikkel til skrekk og advarsel: https://tara.no/livsstil/10-vertinnegaver-som-aldri-gar-av-moten Ikke bruk denne til inspirasjon. Virkelig ikke. Her er det flere dårlige enn gode tips. Skrekk og gru 🫣
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 Jeg setter pris på en bukett med snittblomster. Ikke noe annet. Evt ta med noe som kan serveres på kvelden, som sjokolade eller snacks. Anonymkode: 73b47...2dd 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 Vin, sjokolade, blomster, duftlys, jålete håndsåpe, generelt spiselige ting; jeg er egentlig veldig standard og setter pris på det som kan forbrukes. Er det en «vanlig» middag, så bruker jeg kanskje inntil 200 kr. Ved spesielle anledninger, som nyttårsaften, kan jeg fint bruke 500-600 (altså, da står vertskapet for både mat og vin, og nekter oss å ta med noe. Så skulle bare mangle). Da kjøper jeg typisk god vin (og vet naturligvis at dette er viktig for vertskapet, hadde jo valgt noe annet om jeg ikke var sikker på at det falt i smak). Anonymkode: 623bd...54d
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #17 Skrevet 29. desember 2023 cassio skrev (På 28.12.2023 den 22.30): Jeg foretrekker alltid blomster, orker ikke duftlys og huset er allerede for fullt av ting. Helt enig - ingenting slår blomster. Duftlys er det veldig mange som misliker eller er allergiske mot. Anbefales ikke. Anonymkode: 9771b...667 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 22.28): Spørs hvem jeg skal besøke. Er det en god venninne og det er første gang hun inviterer i nytt hus, feks, så kjøper jeg en fin gave, er det en middag som gjentas i ny og ne kjøper jeg noe enkelt. Duftlys er et godt forslag. Anonymkode: 2df50...4d2 nei, duftlys er et dårlig forslag. Mange som hater dem, eller er allergiske. Anonymkode: 9771b...667 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Skrevet 30. desember 2023 Styr unna duftegreier. For oss som ikke tåler/liker slikt, så kunne du liksågodt gitt dem en 5pk med wunderbaum! Anonymkode: 73f6b...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 Jeg pleier ofte å legge merke til hvis det er noe de mangler i hverdagen. Så kjøper jeg det. Evt hvis de nevner i forbifarten at de trenger noe. Skirver det ned på mobilen ila året.. Anonymkode: 4a8d7...bcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå