AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Del Skrevet 28. desember 2023 Hvorfor er det negativt å være kattedame? Det fremstilles jo som at man er smågal ,mannehater , bitter osv... hvis man bor alene med en eller flere katter. Det har jo blitt litt humor på en måte, og humor er greit, men det finnes jo mange som på fullt alvor tror at disse tingene henger sammen. Anonymkode: c90e7...d36 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 28. desember 2023 #2 Del Skrevet 28. desember 2023 Det spørs jo på hvem du spør, noen liker kattedamer. Men det er vel ikke uten grunn at uttrykket eksisterer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Del Skrevet 28. desember 2023 Synes det er verre å være kattemann. Men jeg er hundedame da, så synes alt som har med katter å gjøre er overrated. Anonymkode: 2d322...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg har alltid vært superskeptisk til folk som elsker hunder. At folk er glad i katter er en god egenskap. Anonymkode: 0692d...3db 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Del Skrevet 28. desember 2023 Katt forbindes også med hekser. Hekser blir fremstilt som skrukkete, slemme damer med lang nese. Men hekser er jo egentlig intuitive damer med visdom om healing. Og katter går godt med disse. Katter er spirituelle dyr. I gamle Egypt var de hellige. Tror det har sammenheng. Altså å svartmale damer som er mer spirituelle. Passer ikke inn i patriarkiet Anonymkode: c4a96...49e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 28. desember 2023 #6 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg er også veldig positiv til mennesker som er glad i og er flinke til å ta vare på dyr. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Del Skrevet 28. desember 2023 En katt eller to er vel helt greit. 50 katter gir assosiasjoner til en som har gitt opp samfunnet og sitter i kattepiss opp til knærne i sin kommunale leilighet. Anonymkode: f15c9...710 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg er veldig glad i katten min- og kan leve med betegnelsen crazy cat lady. Anonymkode: 8c2d8...270 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sadpanda Skrevet 28. desember 2023 #9 Del Skrevet 28. desember 2023 Tror ikke det generelt sett folk ser på det som negativt at damer har katt, men det blir en negativ greie når de har fryktelig mange av de slik at det er svært vanskelig å ivareta dem. Det ville også vært negativt hos en mann men kjenner ikke til noen menn som har mange katter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 28. desember 2023 #10 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har alltid vært superskeptisk til folk som elsker hunder. At folk er glad i katter er en god egenskap. Anonymkode: 0692d...3db Hvorfor er du skeptisk til folk som elsker hunder? 🤔 Jeg hadde vært mye mer skeptisk til en kattegal dame, for mange virker sære og rare 😳 Som mener at katter er det eneste husdyret som er best å ha som kjæledyr 🙄 Forstår meg ikke på sånne folk 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Del Skrevet 28. desember 2023 Blir vel litt som det er med LGBT+, wokisme, ekstreme feminister, osv. Det er de gærneste som ender opp med å skape stereotypene. Type dyreeiere som sier de verdsetter dyreste høyere enn andres barn, gir masse penger til spleiser for meningsløse dyresaker, truer jegere på livet, støtter NOAH, osv. Anonymkode: d0580...1c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom Peng Pung Skrevet 28. desember 2023 #12 Del Skrevet 28. desember 2023 (endret) Kommer ann på kattedama det, har hun hippiesveis og rotete hus fullt av kattehår---> turn off Tar hun vare på seg selv og huset sitt-> no problem Hestejenter/damer derimot, du vil alltid komme i andre rekken hos de, hesten tar hele fokuset i livet deres. Endret 28. desember 2023 av Tom Peng Pung Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Del Skrevet 28. desember 2023 Fordi vi ikke passer inn. Men her sitter jeg, lykkelig uten barn ❤️ Anonymkode: 10b1f...9db 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Del Skrevet 28. desember 2023 Så akkurat en video med Neil deGrasse Tyson, som forklarte at kattedamer hadde en tendens til å overleve visse sykdommer før i tiden. De ble på bakgrunn av dette kalt hekser (og derfor katter/hekser er assosiert mes hverandre). Det vi vet i ettertid er jo at katter dreper mus/rotter, som var de som bærte alle sykdommene 😅 Anonymkode: 4b993...f68 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Del Skrevet 28. desember 2023 Tom Peng Pung skrev (1 minutt siden): Kommer ann på kattedama det, har hun hippiesveis og rotete hus fullt av kattehår---> turn off Tar hun vare på seg selv og huset sitt-> no problem Hestedamer derimot, du vil alltid komme i andre rekken hos de, hesten tar hele fokuset i livet hennes. Du kommer i 2. rekke hos ekte kattedamer også. Eventuelt 7. spørs hvor mange katter hun har heldigvis er mannen enig Anonymkode: 10b1f...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Del Skrevet 28. desember 2023 Var sammen med en kattemann. Han tok katta med på dass, han sov med henne i senga, det var ekle kattehår over alt, han lot henne gå på kjøkkenbenken. Han ville vi skulle leie en vertikaldelt bolig så katta kunne ha ene delen, for ungen min hadde katteallergi. Til den nette sum av 10 000 per måned. Ville kosta 120 000 per år og 1,2 over ti år (resten av kattas levetid). Han var helt sykt opptatt av katta, det gikk fullstendig til hodet på ham. Katta var heslig, hylte og skrek. Norsk skogkatt visstnok. Anonymkode: f4fec...d66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #17 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Blir vel litt som det er med LGBT+, wokisme, ekstreme feminister, osv. Det er de gærneste som ender opp med å skape stereotypene. Type dyreeiere som sier de verdsetter dyreste høyere enn andres barn, gir masse penger til spleiser for meningsløse dyresaker, truer jegere på livet, støtter NOAH, osv. Anonymkode: d0580...1c2 Dyresaker er ikke meningsløst! Anonymkode: 228fb...02c 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg er selverklært crazy cat lady og lever godt med det. Har bare to katter da, så mulig jeg skryter på meg noe jeg ikke er. Kattene mine er min familie og jeg setter de utrolig høyt. Generelt glad i dyr og er skeptiske til mennesker som ikke liker dyr. De får ingen plass i mitt liv, det er noe grunnleggende galt med slike mennesker. Anonymkode: 1aff1...c72 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #19 Del Skrevet 29. desember 2023 Har selv to katter og kan gjerne kalle meg kattedame. Har to hunder også da, så jeg er vel gærn katte og hundedame hvis det er en ting. Verdsetter dyrene høyt og bruker mye tid og penger på de. Det er egentlig samme for meg hva folk syns om det. Jeg trives og det gjør syrene mine også så jeg ser ikke problemet. Anonymkode: 05c6c...f5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Del Skrevet 29. desember 2023 Det er vel flest menn som sier dette. Tror det er fordi de fleste menn hater katter og nyter å mishandle/drepe de. Finnes unntak, men stort sett så er det sånn. Var noen som mishandlet en katt her på Nordstrand på det groveste, det var neppe en dame som var ansvarlig for det Menn flest har ikke empati, er stort sett de som gir f på nyttårsaften og sørger for at mange dyr blir livredde også. Anonymkode: a154e...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå