Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare klage litt. Føles som om jeg har babyen alene. Sovner kun på puppen eller i vogn i bevegelse (med en del gråt). Far har vondt i et kne så ikke noe avlastning å få der. Våkner hun kan ikke han hjelpe henne i søvn igjen så jeg må være på alerten og ta henne så fort det kommer et knyst i babycallen, ellers er det ødelagt. Er det styr med henne, overtrøtt etc. så må jeg finne ut av det selv, hun roer seg ikke hos han. Og nei, det er ikke fordi jeg ikke lar han slippe til. Hun bare foretrekker meg og blir fort sutrete hos andre. De gangene vi prøver at han skal fikse det så fyrer hun seg sånn opp, blir overtrøtt og det tar tid å få roet henne.

Hadde håpet at det skulle gå seg til men hun er straks 4mnd, jeg hadde tenkt å begynne deltid på jobb igjen om 2,5mnd men det går jo ikke hvis det skal være sånn her. Det er så ensomt å ligge i et mørkt rom store deler av døgnet.

Hvordan holder dere ut?😅 Amming er fint og flott det, og ammeinfluenserne sier at det er bare bra å amme i søvn og at man kan gjøre det så leeeenge man vil. Men når det er det eneste som funker og man blir så låst og så mettet på kroppskontakt... Skjønner ikke hvordan vi skal få henne til å sovne uten pupp i munnen.

Anonymkode: 04b5b...e4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje dumme spørsmål, men:

- Han har vondt i et kne. Han kan trille vogna? Frem og tilbake mens han står stille om han må?

- Har dere forsøkt at han gir flaske med morsmelk? Hvordan er hun når hun er rolig, kan hun ligge på han? :) 

Anonymkode: 81183...1d3

• Liker 2
Skrevet

Det er så tøft mens det står på! Babyen er i tillegg i en grusomt krevende alder - sjekk ut 4 mnders søvnregresjon! 

Jeg følte også at jeg tilbrakte livet på et mørkt rom på den tiden. Det var nitrist. Det som holdt meg oppe var nettopp tanken på at lille meg kunne ha en så enorm betydning for et annet menneske. At jeg og disse puppene mine var det eneste i verden som var bra nok.

Amm i søvn med god samvittighet! Alt går i perioder når de er så små. Min lille sovnet kun ved brystet på den tiden og alle stresset med at jeg ikke måtte gi han dårlige vaner, at jeg gjorde det vanskelig for far etc. Bare tull. Gjør det som funker og som gjør livet deres enklere akkurat nå! Barnet kommer ikke til å henge i puppene dine til hun er konfirmant. 

Det blir bedre, og dagslyset kommer tilbake ❤️

• Nyttig 1
Skrevet

Helsepersonell > "ammeinfluensere"

Anonymkode: 6b39c...2fa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er kanskje dumme spørsmål, men:

- Han har vondt i et kne. Han kan trille vogna? Frem og tilbake mens han står stille om han må?

- Har dere forsøkt at han gir flaske med morsmelk? Hvordan er hun når hun er rolig, kan hun ligge på han? :) 

Ja, han kan vel egentlig det. Innbiller meg at hun hyler mer når det ikke er meg, men mulig det er fordi jeg gir opp før siden jeg er usikker på om det er ugunstig at hun hyler så mye i vogna.

Hun tar flaske med morsmelk om hun er sulten, men sovner ikke i fanget hans av det. Hun sovner aldri på han og dersom hun sovner hos meg og vi forsøker å overføre henne så våkner hun tvert.

Når hun er rolig, opplagt og mett så kan hun være hos han, da tuller og prater de. Men så er det nok og da må jeg ta over, ellers blir det bråk.

Anononyma skrev (29 minutter siden):

Det er så tøft mens det står på! Babyen er i tillegg i en grusomt krevende alder - sjekk ut 4 mnders søvnregresjon! 

Jeg følte også at jeg tilbrakte livet på et mørkt rom på den tiden. Det var nitrist. Det som holdt meg oppe var nettopp tanken på at lille meg kunne ha en så enorm betydning for et annet menneske. At jeg og disse puppene mine var det eneste i verden som var bra nok.

Amm i søvn med god samvittighet! Alt går i perioder når de er så små. Min lille sovnet kun ved brystet på den tiden og alle stresset med at jeg ikke måtte gi han dårlige vaner, at jeg gjorde det vanskelig for far etc. Bare tull. Gjør det som funker og som gjør livet deres enklere akkurat nå! Barnet kommer ikke til å henge i puppene dine til hun er konfirmant. 

Det blir bedre, og dagslyset kommer tilbake ❤️

Jeg har ikke dårlig samvittighet sånn, det er bare at jeg er så sliten og lei av at det er kun meg som kan gjøre det. Akkurat nå er hun på soverommet sammen med far og illskriker fordi jeg trengte en pause. Jeg prøver å tenke som du, at det er litt fint også, men innimellom får jeg så veldig nok.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Helsepersonell > "ammeinfluensere"

Anonymkode: 6b39c...2fa

Ja, litt flåsete skrevet av meg. Men flere av disse er faktisk helsepersonell. Også Ammehjelpen osv.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, han kan vel egentlig det. Innbiller meg at hun hyler mer når det ikke er meg, men mulig det er fordi jeg gir opp før siden jeg er usikker på om det er ugunstig at hun hyler så mye i vogna.

Hun tar flaske med morsmelk om hun er sulten, men sovner ikke i fanget hans av det. Hun sovner aldri på han og dersom hun sovner hos meg og vi forsøker å overføre henne så våkner hun tvert.

Når hun er rolig, opplagt og mett så kan hun være hos han, da tuller og prater de. Men så er det nok og da må jeg ta over, ellers blir det bråk.

Jeg har ikke dårlig samvittighet sånn, det er bare at jeg er så sliten og lei av at det er kun meg som kan gjøre det. Akkurat nå er hun på soverommet sammen med far og illskriker fordi jeg trengte en pause. Jeg prøver å tenke som du, at det er litt fint også, men innimellom får jeg så veldig nok.

Ja, litt flåsete skrevet av meg. Men flere av disse er faktisk helsepersonell. Også Ammehjelpen osv.

En baby ser faktisk ikke hvem som triller og holder i vogna. Han får begynne å prøve. Om det så er å stå stille mens han luller i en time. Jeg forstår det er vondt med vondt kne, men det er ingen unnskyldning når man føler man trenger avlastning. Og det neste er at hun ligger med hud mot hud på han, uten at det er forventninger om å sovne - bare roe seg hos far. Mye med baby må også øves på :) Du må også huske på at det er ikke farlig at babyen gråter så lenge hun har trygghet og trøst. Ei heller hos far. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er også kjempebra at du ber om hjelp og at du fortsetter med det!

Skrevet

Amm baby, så du vet hun er god og mett. Så tar far baby. Om far bærer og holder baby så baby for kroppskontakt, kan baby hyle så mye den vil, den får dekket sine behov, nærhet og mat. Da kan du få pause. Og gjør dette ofte nok, så blir det mindre hyling etter hvert:) far kan feks tilby en smokk og.

Anonymkode: c171a...a58

• Liker 5
Skrevet

Støtter kommentar over, og supplerer med: hørselvern

Så lenge behovene er dekket er det ikke farlig om babyen gråter hos far, men nervesystemet ditt trigges av gråten hennes. Demping av lyden gir mindre hyperaktiverte nerver 👍

• Liker 3
Skrevet

Føler med deg! Det er tungt og ensomt å holde på sånn, men vit at det er ikke for alltid. Har ingen gode tips,annet enn å prøve sleepytroll vognvugger. Min sovnet også kun når vognen var i bevegelse, men etterhvert kunne han sovne ved å bare legge ned i vogn og skru på vognvuggeren. Det var helt fantastisk!

Anonymkode: d6ef3...8dd

Skrevet

Sånn har jeg hatt det hele tiden og nå er baby 10 måneder. Fordi jeg ammer og er i permisjon har far tenkt at han kan ikke ta noe av dette. Jeg trodde det var vanlig? Deler dere andre virkelig 50/50? Hvordan får dere det til???

Anonymkode: d81a4...56a

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn har jeg hatt det hele tiden og nå er baby 10 måneder. Fordi jeg ammer og er i permisjon har far tenkt at han kan ikke ta noe av dette. Jeg trodde det var vanlig? Deler dere andre virkelig 50/50? Hvordan får dere det til???

Anonymkode: d81a4...56a

Du har permisjon fra jobben din 8-16 (eller i din arbeidstid, hva enn den er). Mener du far skal ikke bidra? 

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...