mitch92 Skrevet 31. desember 2023 #41 Skrevet 31. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Så bra, håper noen som opplever det leste dette. Jeg orket ikke mer og tok juss-studiet i stedet, så jeg ga fort opp 😄 Jeg var helt nyutdannet og turte ikke annet enn å gjøre det sjefen sa. Anonymkode: 165c6...895 Hvordan gikk det men jusstudiet? Ble det veldig dyrt å ta helt ny 5 årig utdanning? Endret 31. desember 2023 av mitch92
TLR Skrevet 31. desember 2023 #42 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 21.26): Anbefaler virkelig ingen å bli noe som har med helse å gjøre. I såfall bør du ha arbeidskapasitet til å jobbe for 3-4 personer samtidig hver dag, så ledelsen kan vise sine toppsjefer hvor flinke de er til å spare penger. Når kroppen din kollapser hiver de deg ut og ansetter ny slave😃 Anonymkode: c2629...620 Er det derfor ledelsen er opptatt av å spare penger. De kanskje mottar en bonus selv
William_S Skrevet 31. desember 2023 #43 Skrevet 31. desember 2023 (endret) mitch92 skrev (28 minutter siden): Hvordan gikk det men jusstudiet? Ble det veldig dyrt å ta helt ny 5 årig utdanning? Jusstudiet har nokså lite obligatorisk oppmøte og lignende så man kan fint ta det mens man jobber en del ved siden av. Men man skal være veldig glad i lesing og terping for å ta det studiet. Nå bruker man jo Lovdata pro på eksamen og slipper den store røde boken med innarbeidelser fra helvete. Endret 31. desember 2023 av William_S 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #44 Skrevet 31. desember 2023 mitch92 skrev (14 timer siden): Vasket gulv og wc mye? Jeg jobber og i kommunen men det er svært sjelden. Hender såklart i blant om pasientene har griset det ordentlig til, men er uansett ikke normen. Det kommer jo an på hva slags institusjon du jobber på. Hos oss må vi det. Der nekter renhold å vaske hvis det er spor i do eller mye rester undermatbordet. Det er renhold ca 3 dager i uken, så må ta det på dager de ikke er der,og helg. Så blir en del vask. 😌 Heldige dere som slipper slike oppgaver som tar tiden fra pasientene. Kan legge til rens av kaffetrakter,ukentlig vask av kjøleskap, klesvask osv. Vi bytter på det med helsefagarbeidere, men det må uansett gjøres. Anonymkode: f5d9d...549
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #45 Skrevet 31. desember 2023 Du er ikke for gammel. Jeg går sykepleien nå og mange av mine medstudenter er mellom 35-50 år Anonymkode: fc2d0...f98
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #46 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 20.24): Du kommer til å angre dypt, sykepleierne er poteter som må gjøre alt fra å vaske gulv, ha kjøkkentjeneste til stell av pasienter. Er selv sykepleier og anbefaler virkelig ingen å bli sykepleier. Drittjobb, tungt og ekstremt mye stress. Anonymkode: 0570d...6c2 Spørs litt hvor man jobber også da... Finnes mange steder man kan jobbe som sykepleier. Velger man å jobbe på sykehjem kan man være utsatt for det som du beskriver her ja, men alle kan ikke jobbe på sykehjem heller. Vi trenger sykepleiere på f.eks. poliklinkker også... Anonymkode: fc2d0...f98
mitch92 Skrevet 31. desember 2023 #47 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Det kommer jo an på hva slags institusjon du jobber på. Hos oss må vi det. Der nekter renhold å vaske hvis det er spor i do eller mye rester undermatbordet. Det er renhold ca 3 dager i uken, så må ta det på dager de ikke er der,og helg. Så blir en del vask. 😌 Heldige dere som slipper slike oppgaver som tar tiden fra pasientene. Kan legge til rens av kaffetrakter,ukentlig vask av kjøleskap, klesvask osv. Vi bytter på det med helsefagarbeidere, men det må uansett gjøres. Anonymkode: f5d9d...549 Nei men hva i all dager 🙄 det er jo vaskepersonell sin jobb å vaske. Jeg hadde plent nektet og bedt de gjøre jobben sin. Det er de som er renhold, ikke oss! Selv om man såklart på rengjøre ved behov når renhold ikke er tilstede. Men da skal det være ganske ille. Nekte å rengjøre fordi det er spor i do, hva tror de at de er ansatt for må jeg spørre da? 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #48 Skrevet 31. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 20.24): Du kommer til å angre dypt, sykepleierne er poteter som må gjøre alt fra å vaske gulv, ha kjøkkentjeneste til stell av pasienter. Er selv sykepleier og anbefaler virkelig ingen å bli sykepleier. Drittjobb, tungt og ekstremt mye stress. Anonymkode: 0570d...6c2 Kommer veldig an på. Jeg er sykepleier og gjør ingenting av det du nevner. Anonymkode: 9ac18...4b3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2023 #49 Skrevet 31. desember 2023 mitch92 skrev (5 timer siden): Hvordan gikk det men jusstudiet? Ble det veldig dyrt å ta helt ny 5 årig utdanning? Den gangen gikk det an å ta juss som privatist, så jeg jobbet mye samtidig (ikke som sykepleier, det orka jeg ikke). Men måtte ha litt lån. Klarte meg uten studielån da jeg tok sykepleien, så hadde ikke noe fra før. Så gikk fint, men var fem seige år 😄 Anonymkode: 165c6...895
tøydokka Skrevet 1. januar 2024 #50 Skrevet 1. januar 2024 mitch92 skrev (17 timer siden): Men når man først er der og må være våken så gir det jo ingen mening at man ikke skal gjøre noe? Hadde argumentet vært at man sover innimellom når pasienten ikke trenger en hadde det du sier gitt veldig mening. Men nattarbeid der man er våken er like skadelig om man vasker som om man ikke gjør det for å si det sånn. Jeg kan forstå at mange kan tenke sånn. Men da har man gjerne ikke jobbet 100%på natt i 20+år. Alt som øker arbeidsbelastning er av betydning for stressutløste helseplager. På natt tåler man mye mindre stress. Lovverket er laget for å beskytte oss ansatte. Og det er utarbeidet basert på arbeidsforskning. Så det jeg sier gir mening selv om vi ikke ligger og sover. 1 2
mitch92 Skrevet 1. januar 2024 #51 Skrevet 1. januar 2024 (endret) tøydokka skrev (På 1.1.2024 den 4.35): Jeg kan forstå at mange kan tenke sånn. Men da har man gjerne ikke jobbet 100%på natt i 20+år. Alt som øker arbeidsbelastning er av betydning for stressutløste helseplager. På natt tåler man mye mindre stress. Lovverket er laget for å beskytte oss ansatte. Og det er utarbeidet basert på arbeidsforskning. Så det jeg sier gir mening selv om vi ikke ligger og sover. Ja man tåler mye mindre stress men å vaske litt er ikke stress nødvendigvis. Men spørs jo på hvor man jobber om det blir for mye ekstra. Der jeg jobber er det så rolig at det nesten er sånn at man må ha de tingene å gjøre for og ikke sovne . Man kunne ærlig talt nesten hatt hvilende nattevakt. I alle fall deler av vakta. At en sover mens en er våken for og så bytte på for kan gå mange timer uten at det skjer noe. Endret 2. januar 2024 av mitch92
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #52 Skrevet 2. januar 2024 Jeg tok studiekompetanse gjennom voksenopplæring som 32, kom inn på sykepleien året etter og var ferdig utdannet sykepleier som 36 år. Angrer ikke! Jeg har lært så mye og vokst enormt som person! Opplevde også at både voksenopplæringen og sykepleien er lettere å komme gjennom som voksen, fikk stort sett B på eksamener. Nå er drømmen videreutdanning! Veien blir til mens man går, det er aldri for sent å følge drømmene sine Anonymkode: 99de4...e78 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #53 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tok studiekompetanse gjennom voksenopplæring som 32, kom inn på sykepleien året etter og var ferdig utdannet sykepleier som 36 år. Angrer ikke! Jeg har lært så mye og vokst enormt som person! Opplevde også at både voksenopplæringen og sykepleien er lettere å komme gjennom som voksen, fikk stort sett B på eksamener. Nå er drømmen videreutdanning! Veien blir til mens man går, det er aldri for sent å følge drømmene sine Anonymkode: 99de4...e78 Ble glad for å lese dette svaret! Hadde du barn da du studerte og hvor jobber du nå? Kommune, sykehus, annet? Er 34 år og vurderer selv å begynne til høsten, men blir litt skremt pga alt det negative man hører.. Har en annen utdannelse fra før og barn, tør av den grunn ikke velge feil 😊 Anonymkode: 4b632...2ec
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2024 #54 Skrevet 2. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ble glad for å lese dette svaret! Hadde du barn da du studerte og hvor jobber du nå? Kommune, sykehus, annet? Er 34 år og vurderer selv å begynne til høsten, men blir litt skremt pga alt det negative man hører.. Har en annen utdannelse fra før og barn, tør av den grunn ikke velge feil 😊 Anonymkode: 4b632...2ec ja jeg har små barn under skolealder da jeg startet. Klart det har vert en kabal med praksis, sykebarn, jobb utenom osv. Men det ordner seg alltid 😊 jeg jobber nå i hjemmetjenesten og trives veldig godt! Det har vært en bratt læringskurve, og det er travelt! Men det er en fantastisk jobb, jeg mener hjemmetjenesten har et ufortjent dårlig rykte. Hadde jeg gjort det igjen? Uten tvil! Anonymkode: 99de4...e78 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå