AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Til dere som måtte ha peiling! Kort fortalt: jeg har lyst til å bli sykepleier. Problemet er at jeg er 30 år, har begrenset arbeidserfaring og har ikke vgs. De årene av livet som skulle gått med til skole, utdanning og jobb mistet jeg, da jeg ble utsatt for ganske vanskelige ting. Uten at jeg går mer inn på dette her. Spørsmålet er: er toget gått? Er det fortsatt mulig? Eller er jeg blitt for gammel? Anonymkode: 59062...764
endo Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Hei, toget er ikke gått. Og sykepleie er nok en fantastisk yrke. Superhelter hele gjengen spør du meg. Du har et problem og det er skole. Men dette er enkelt løse Men du sier du ble utsatt for vanskelige ting. Er du sikker på psyken din klarer håndtere dette yrket? I såfall stå på. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Nei bli sykepleier! En av mine dyktigste og mest engasjerte kollegaer startet utdanning da hun var i midten av 40-årene. Anonymkode: 9facf...e0f 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Du kommer til å angre dypt, sykepleierne er poteter som må gjøre alt fra å vaske gulv, ha kjøkkentjeneste til stell av pasienter. Er selv sykepleier og anbefaler virkelig ingen å bli sykepleier. Drittjobb, tungt og ekstremt mye stress. Anonymkode: 0570d...6c2 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du kommer til å angre dypt, sykepleierne er poteter som må gjøre alt fra å vaske gulv, ha kjøkkentjeneste til stell av pasienter. Er selv sykepleier og anbefaler virkelig ingen å bli sykepleier. Drittjobb, tungt og ekstremt mye stress. Anonymkode: 0570d...6c2 Da har du et snevert syn på hva en sykepleier kan gjøre. Det finnes drøssevis av jobber man kan ta, uten at man må jobbe med pleie av syke pasienter. Synd at det er bare de negative erfaringene som kommer frem. Sykepleie er et fantastisk yrke med mye variasjon og flere valgmuligheter. Og til deg TS: Toget er ikke gått. Hopp i det😊 Anonymkode: edd01...c94 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du kommer til å angre dypt, sykepleierne er poteter som må gjøre alt fra å vaske gulv, ha kjøkkentjeneste til stell av pasienter. Er selv sykepleier og anbefaler virkelig ingen å bli sykepleier. Drittjobb, tungt og ekstremt mye stress. Anonymkode: 0570d...6c2 Jeg er anestesispl og vil absolutt anbefale alle å bli det😃. Vasker ikke gulv, serverer ikke mat, bytter ikke bleier. Rett og slett en fantastisk jobb. Anonymkode: 399af...552 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Kjør på! Var selv 33 da jeg var ferdig utdannet. Fikk spennende jobb etter utdanning. Ikke angret en dag. MEN! Jobb innen helse før du hiver deg utpå. Assistent, portør, et eller annet.. så får du et innblikk i hva du evt går til. Anonymkode: cb1bc...4ec 1
Hannah80 Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du kommer til å angre dypt, sykepleierne er poteter som må gjøre alt fra å vaske gulv, ha kjøkkentjeneste til stell av pasienter. Er selv sykepleier og anbefaler virkelig ingen å bli sykepleier. Drittjobb, tungt og ekstremt mye stress. Anonymkode: 0570d...6c2 Dette er jo bare tull. Har jobbet som sykepleier i over tjue år. Har aldri vasket ett eneste gulv.😂 5
Fighter83 Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Det er absolutt ikke forsent. Ta kontakt med voksenopplæring for ditt fylke og hør hvor du må starte 👍 1
Gjest Kanino Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til dere som måtte ha peiling! Kort fortalt: jeg har lyst til å bli sykepleier. Problemet er at jeg er 30 år, har begrenset arbeidserfaring og har ikke vgs. De årene av livet som skulle gått med til skole, utdanning og jobb mistet jeg, da jeg ble utsatt for ganske vanskelige ting. Uten at jeg går mer inn på dette her. Spørsmålet er: er toget gått? Er det fortsatt mulig? Eller er jeg blitt for gammel? Anonymkode: 59062...764 Det er absolutt aldri for sent å starte utdanning ☺️Jeg personlig hadde aldri blitt sykepleier i dag hadde jeg visst hvordan yrket er. Men selv om jeg periodevis angrer på yrkesvalget mitt så betyr ikke det at det ikke er riktig for deg. Misforstå meg rett. Det er et utrolig givende yrke, men i forhold til ansvar, arbeidsoppgaver og turnus så er det ikke verd det for meg. Du kan jo også utdanne deg til Helsefagarbeider som kanskje er lettere å komme inn på enn sykepleien ?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Anbefaler virkelig ingen å bli noe som har med helse å gjøre. I såfall bør du ha arbeidskapasitet til å jobbe for 3-4 personer samtidig hver dag, så ledelsen kan vise sine toppsjefer hvor flinke de er til å spare penger. Når kroppen din kollapser hiver de deg ut og ansetter ny slave😃 Anonymkode: c2629...620 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 Nå ble jeg jammen litt mindre motløs! Setter såå pris på de oppmuntrende kommentarene 🙂 Det negative som nevnes om yrket har jeg hørt fra flere tidligere.. så tar det med i beregningen Ts Anonymkode: 59062...764 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 Kjør på, men du må ordne skolen først. Du må ha generell studiekompetanse og 3 i matte, og 3 i norsk. Du er ikke for sent ute. Jeg begynte da jeg var 40, men som andre sier. Du må tenke om du er preget for mye av din fortid eller ikke. Anonymkode: 6ffb6...3d9
BobbySocks Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 (endret) Hannah80 skrev (50 minutter siden): Dette er jo bare tull. Har jobbet som sykepleier i over tjue år. Har aldri vasket ett eneste gulv.😂 Har du aldri ponga en urinpose? Det har jeg.. skal love deg det ble vasking! Endret 28. desember 2023 av BobbySocks
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 Nei, du er absolutt ikke for gammel! Ikke tenk på det engang! Har du lyst så kjør på! Det blir bra ❤️ Anonymkode: 0373a...93f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 Jeg har jobbet som spl i 22 år og ALDRI angret, men jobber i spesialisthelsetjenesten, på barneavdeling, så unngår nok de tyngste løftene. Og jeg vasker aldri gulv btw. Føler meg på ingen måte utslitt eller utbrent, selv med heftig turnus. En sykepleierkollega av meg startet på medisinstudiet som 45-åring og er nå ferdig utdannet lege. Poenget mitt er; Her er det bare å føle drømmene sine - du er på ingen måte for gammel! 🤩 Anonymkode: 765f7...279
Gjest Kanino Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 Hannah80 skrev (2 timer siden): Dette er jo bare tull. Har jobbet som sykepleier i over tjue år. Har aldri vasket ett eneste gulv.😂 Helt enig. Det er bare tull. Aldri vasket et eneste gulv jeg heller ☺️
I Grosny Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Til dere som måtte ha peiling! Kort fortalt: jeg har lyst til å bli sykepleier. Problemet er at jeg er 30 år, har begrenset arbeidserfaring og har ikke vgs. De årene av livet som skulle gått med til skole, utdanning og jobb mistet jeg, da jeg ble utsatt for ganske vanskelige ting. Uten at jeg går mer inn på dette her. Spørsmålet er: er toget gått? Er det fortsatt mulig? Eller er jeg blitt for gammel? Anonymkode: 59062...764 Det er ikke for sent. Mange studerer sånt på den alderen, men det er vanskelig å studere. Jeg antar at de største hindringene er akademisk skriving og eventuelle skriftlige eksamener knyttet til praksis. Endret 28. desember 2023 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #20 Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 20.52): Jeg er anestesispl og vil absolutt anbefale alle å bli det😃. Vasker ikke gulv, serverer ikke mat, bytter ikke bleier. Rett og slett en fantastisk jobb. Anonymkode: 399af...552 Jeg er også anestesisykepleier og vil definitivt anbefale denne videreutdanningen om du har interesse for feltet. Men! Usikker på om jeg selv hadde valgt sykepleie på ny om jeg var 30 og fikk valget. Er drømmen å bli sykepleier, så gå for det! Hadde folk på kullet mitt som var rundt 50 og de klarte studiet greit (stort sett hjelpepleiere). Har du tanker om videreutdanning, så vær klar over at det tar minst 6-7 år fra studiestart til du er f eks jordmor eller anestesisykepleier. Uten VGS så må det vel gjøres opptak basert på realkompetanse? Da kreves det en del år fulltidsarbeid i helse- og sosialsektoren. Anonymkode: 6e3f4...e7a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå