AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Fullstendig meningsløst og ødeleggende for kropp og sinn, finnes ikke en eneste god ting med den. Hvorfor kan man ikke komme i overgangsalderen som 80-åring, det hadde vært mer logisk. I stedet skal man få ødelagt nesten halve livet av denne @#& dritten!! Anonymkode: 04b87...562 4 12
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Fullstendig meningsløst og ødeleggende for kropp og sinn, finnes ikke en eneste god ting med den. Hvorfor kan man ikke komme i overgangsalderen som 80-åring, det hadde vært mer logisk. I stedet skal man få ødelagt nesten halve livet av denne @#& dritten!! Anonymkode: 04b87...562 Hva er plagene du har? Jeg er 50 år og overgangsalder kommer vel snart her også 😱 Anonymkode: d31ee...160
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Enig😣. Jeg og mannen min har hatt penetrerende sex 3 ganger i år pga tørr/sår skjede, og jeg tåler ikke østrogen så da er det ikke mye annet som hjelper. Helvetes dritt🖕 Anonymkode: aeeff...3ca
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Sukk ja jeg hater det også. Fikk konstatert at jeg var kommet i den da jeg var 43 år, men hadde de plagene et par år før. Hater å våkne vær eneste morgen kl 6 og 7 om morgenen, sliter med å få sove mer igjen ofte og. Hater det. Bruker hormonpiller men sliter fortsatt med tidlig oppvåkninger. Anonymkode: e9d14...03e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sukk ja jeg hater det også. Fikk konstatert at jeg var kommet i den da jeg var 43 år, men hadde de plagene et par år før. Hater å våkne vær eneste morgen kl 6 og 7 om morgenen, sliter med å få sove mer igjen ofte og. Hater det. Bruker hormonpiller men sliter fortsatt med tidlig oppvåkninger. Anonymkode: e9d14...03e Det går bra for meg. Står opp kl 5 hver dag for å dra på jobb. Er mest redd for å få mørke tanker jeg Anonymkode: d31ee...160 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig😣. Jeg og mannen min har hatt penetrerende sex 3 ganger i år pga tørr/sår skjede, og jeg tåler ikke østrogen så da er det ikke mye annet som hjelper. Helvetes dritt🖕 Anonymkode: aeeff...3ca Hjelper det ikke med glidemiddel? (Jeg spør fordi jeg snart havner i overgangsalder pga. brystkreftbehandling, og blir litt småbekymret.) Anonymkode: 9f6ba...f93 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hjelper det ikke med glidemiddel? (Jeg spør fordi jeg snart havner i overgangsalder pga. brystkreftbehandling, og blir litt småbekymret.) Anonymkode: 9f6ba...f93 Nei glidemiddel hjelper ikke og heller ikke sånn hormonfri vaginal gelé man kjøper på helsekosten eller apoteket. Det eneste som hjelper er østrogenpiller opp i skjeden eller østrogentabletter som funker på hela kroppen, men det får jeg voldsom hodepinne av og brystsmerter så jeg får ikke lov å ta det for legen er redd jeg får hjerteinfarkt siden jeg er sensitiv for østrogener. Har hatt verdens beste sexliv i 13 år med sex hver eneste dag og våt som bare det, og så plutselig har jeg blitt knusktørr i underlivet. Anonymkode: aeeff...3ca 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er plagene du har? Jeg er 50 år og overgangsalder kommer vel snart her også 😱 Anonymkode: d31ee...160 Humørsvingninger/depresjon, hetetokter, vektøkning, hjernetåke/konsentrasjonsvansker, huden blir slappere både på kroppen og i ansiktet. Jeg prøver å ta vare på meg selv så godt jeg kan, men føler at jeg kjemper forgjeves. -ts Anonymkode: 04b87...562 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Glemte søvnvansker og manglende sexlyst. Stakkars snille, fine mannen min som nå bor sammen med en stygg heks av et kvinnfolk😭 -ts Anonymkode: 04b87...562 3
Delia Peabody Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Kjenner følelsen! Er nå på 16. året…… 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 Tror dette har kommet til meg. Har ikke mistet mensen enda men har uregelmessigheter, humørsvingninger, depresjon, hetetokter, tørr skjede, manglende sexlyst, større søvnvansker enn tidligere, hjernetåke og konsentrasjonsvansker. Er bare 42 Anonymkode: bfab3...4fa 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig😣. Jeg og mannen min har hatt penetrerende sex 3 ganger i år pga tørr/sår skjede, og jeg tåler ikke østrogen så da er det ikke mye annet som hjelper. Helvetes dritt🖕 Anonymkode: aeeff...3ca Tåler ikke østrogen? Er du sikker på det? Kroppen sin har jo vært full av østrogen hele livet, så hvordan kan det ha seg? Anonymkode: ced63...e9d 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 Plaster. Anonymkode: ced63...e9d
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tåler ikke østrogen? Er du sikker på det? Kroppen sin har jo vært full av østrogen hele livet, så hvordan kan det ha seg? Anonymkode: ced63...e9d Jeg mener kunstig tilført østrogen. Jeg har ikke kunnet bruke verken minipillen eller vanlig p-piller da jeg har blitt veldig kvalm, både hodepine og brystsmerter. Har også hatt sterke bivirkninger med mirena hormonspiral, men det har gått seg til etter noen månader. Da jeg begynte på vagifem vaginalkapsler i sommer, fikk jeg voldsom til migrene, kvalme og brystsmerter de første dagene og etter en uke havnet jeg på legevakten med mistanke om blodpropp. Fikk beskjed om å slutte med kapslene med en gang, og bivirkningene forsvant etter noen dager Anonymkode: aeeff...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 Trodde jeg var i overgangen,men nå er plutselig alt tilbake... Alt stoppet I 21,hetetokter og en psyke på linje med borderline var min og de rundt meg i to år. Men nå,plutselig av en alder av 50år.kom blødninger og et slør forsvant fra hodet. Rart... -men ble "rar" etter ei viss vaksine. Men tilbake til normalen nå etter 2.5år. Anonymkode: 13251...928 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei glidemiddel hjelper ikke og heller ikke sånn hormonfri vaginal gelé man kjøper på helsekosten eller apoteket. Det eneste som hjelper er østrogenpiller opp i skjeden eller østrogentabletter som funker på hela kroppen, men det får jeg voldsom hodepinne av og brystsmerter så jeg får ikke lov å ta det for legen er redd jeg får hjerteinfarkt siden jeg er sensitiv for østrogener. Har hatt verdens beste sexliv i 13 år med sex hver eneste dag og våt som bare det, og så plutselig har jeg blitt knusktørr i underlivet. Anonymkode: aeeff...3ca Jeg har alltid blitt veldig våt under sex, ble en periode helt tørr. Men det har kommet tilbake igjen etterhvert som kroppen har stabilisert seg. Ikke så våt som før, men da var det nesten altfor mye av det gode, så funksjonelt er nok for meg nå. Så det kan stabilisere seg Jeg kan forresten heller ikke ta østrogentilskudd pga. gen for arvelig kreft. Jeg har hatt hjelp av akupunktur. Anonymkode: d5c84...d84 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 Jeg er 45 og tidlig overgang.Mistet mensen for 5 år siden,null sexlyst,sover dårlig,varm til tider og mye plaget med sopp i underlivet.Aldri hatt sopp før😥 Anonymkode: ab3b6...975
Hmmmmmm Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 Jeg er snart 4 år inn i pre overgang. Fikk det tidlig. Kaster inn håndkleet nå, skal be om å få plaster. Forbannede hetetokter🥵 Det er det jeg sliter med mest. Er singel så slipper å tenke på bruken av visse kroppsdeler heldigvis🥳
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg mener kunstig tilført østrogen. Jeg har ikke kunnet bruke verken minipillen eller vanlig p-piller da jeg har blitt veldig kvalm, både hodepine og brystsmerter. Har også hatt sterke bivirkninger med mirena hormonspiral, men det har gått seg til etter noen månader. Da jeg begynte på vagifem vaginalkapsler i sommer, fikk jeg voldsom til migrene, kvalme og brystsmerter de første dagene og etter en uke havnet jeg på legevakten med mistanke om blodpropp. Fikk beskjed om å slutte med kapslene med en gang, og bivirkningene forsvant etter noen dager Anonymkode: aeeff...3ca Ikke prøvd Lenzetto spray? Anonymkode: e0664...87d 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg mener kunstig tilført østrogen. Jeg har ikke kunnet bruke verken minipillen eller vanlig p-piller da jeg har blitt veldig kvalm, både hodepine og brystsmerter. Har også hatt sterke bivirkninger med mirena hormonspiral, men det har gått seg til etter noen månader. Da jeg begynte på vagifem vaginalkapsler i sommer, fikk jeg voldsom til migrene, kvalme og brystsmerter de første dagene og etter en uke havnet jeg på legevakten med mistanke om blodpropp. Fikk beskjed om å slutte med kapslene med en gang, og bivirkningene forsvant etter noen dager Anonymkode: aeeff...3ca Men hadde du blodpropp? Mistanke om blodpropp er jo noe helt annet enn blodpropp. Jeg ville snakket med en dyktig gynekolog om å test ut for eksempel Estalis. For eksempel halv dose (klippe plasteret i to) eller spray. For min del så gav bivirkningene seg i løpet av noen måneder. Anonymkode: ced63...e9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå