AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Er på utkikk etter rimelige gryter som tåler oppvaskmaskin. Finnes det med non stick belegg eller er det bare stål som går i oppvaskmaskin? Tar gjerne i mot tips Anonymkode: c9c0b...7bc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Ikke samme sett, men samme merke https://www.obs.no/kjokkenutstyr-og-borddekking/gryter-og-kasseroller/grytesett/2119474?v=Obs-7025180661417 Anonymkode: a4148...bf2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 De færreste non-stick-belegg bør vaskes i oppvaskmaskin. Jeg har en stekepanne med keramisk belegg som tåler oppvaskmaskin. Jeg kan til og med bruke stålull oppi den. Det settet fra coop ser ikke ut som noe jeg hadde tatt i oppvaskmaskin. Anonymkode: bbebb...4c5 4
Capazitet Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Teflonpanner tåler ikkje oppvaskmaskin. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Her er en gryte i samme serie. Det står "Kan vaskes i maskin men håndvask anbefales". Anonymkode: cfbf6...81a
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): De færreste non-stick-belegg bør vaskes i oppvaskmaskin. Jeg har en stekepanne med keramisk belegg som tåler oppvaskmaskin. Jeg kan til og med bruke stålull oppi den. Det settet fra coop ser ikke ut som noe jeg hadde tatt i oppvaskmaskin. Anonymkode: bbebb...4c5 Hvilken stekepanne er det? Jeg har merkelig nok aldri opplevd slitasje på teflon stekepanner i oppvaskmaskin, men på grytene blir de stygge etter et års tid med oppvaskmaskin.. jeg har leddsykdom og det å skure for hånd kan være vanskelig for meg, men jeg har ikke råd til keramikk og jern grytene til 3000 stk.. Anonymkode: c9c0b...7bc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 Capazitet skrev (15 timer siden): Teflonpanner tåler ikkje oppvaskmaskin. Kanskje dumt spørsmål men fins det gryter med annet non stick belegg enn teflon? Som kan tåle oppvaskmaskin bedre? Er ikke teflon også kreftfremkallende? Anonymkode: c9c0b...7bc
Capazitet Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje dumt spørsmål men fins det gryter med annet non stick belegg enn teflon? Som kan tåle oppvaskmaskin bedre? Er ikke teflon også kreftfremkallende? Anonymkode: c9c0b...7bc Teflonbelagte panner fasast ut av EU no og Noreg med. Det er ikkje trygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå