Gå til innhold

Noen som har dette grytesettet fra Coop og vet om det tåler oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Screenshot_20231228_193157_Mattilbud.thumb.jpg.3b01ff80d84adcb1969ce42bb8da4cff.jpg

Er på utkikk etter rimelige gryter som tåler oppvaskmaskin. Finnes det med non stick belegg eller er det bare stål som går i oppvaskmaskin? Tar gjerne i mot tips 

Anonymkode: c9c0b...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De færreste non-stick-belegg bør vaskes i oppvaskmaskin. Jeg har en stekepanne med keramisk belegg som tåler oppvaskmaskin. Jeg kan til og med bruke stålull oppi den. Det settet fra coop ser ikke ut som noe jeg hadde tatt i oppvaskmaskin.

Anonymkode: bbebb...4c5

• Nyttig 4
Skrevet

Teflonpanner tåler ikkje oppvaskmaskin. 

• Nyttig 3
Skrevet

Her er en gryte i samme serie. Det står "Kan vaskes i maskin men håndvask anbefales".

Anonymkode: cfbf6...81a

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De færreste non-stick-belegg bør vaskes i oppvaskmaskin. Jeg har en stekepanne med keramisk belegg som tåler oppvaskmaskin. Jeg kan til og med bruke stålull oppi den. Det settet fra coop ser ikke ut som noe jeg hadde tatt i oppvaskmaskin.

Anonymkode: bbebb...4c5

Hvilken stekepanne er det? :)

Jeg har merkelig nok aldri opplevd slitasje på teflon stekepanner i oppvaskmaskin, men på grytene blir de stygge etter et års tid med oppvaskmaskin.. 

jeg har leddsykdom og det å skure for hånd kan være vanskelig for meg, men jeg har ikke råd til keramikk og jern grytene til 3000 stk.. 

Skrevet
Capazitet skrev (15 timer siden):

Teflonpanner tåler ikkje oppvaskmaskin. 

Kanskje dumt spørsmål men fins det gryter med annet non stick belegg enn teflon? Som kan tåle oppvaskmaskin bedre? Er ikke teflon også kreftfremkallende? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje dumt spørsmål men fins det gryter med annet non stick belegg enn teflon? Som kan tåle oppvaskmaskin bedre? Er ikke teflon også kreftfremkallende? 

Teflonbelagte panner fasast ut av EU no og Noreg med. Det er ikkje trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...