Gå til innhold

Hundeeiere - hvilke klær (til deg selv) klarer du deg ikke uten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir endelig hundeeier i 2024, og siden jeg bor på Vestlandet blir det tur i all slags vær. Pr nå har jeg vanlige turklær (skallbukse og jakke), fjellsko både til vinter og vår og forete sko. , men jeg lurer på hvilke klær dere ikke har klart dere uten?

Først og fremst tenker jeg på turer (i nabolag og fjell) om vinteren og høsten.

Anonymkode: 55f11...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hundejakke! 
Nok lommer til godbiter, poser, nøkler mobil etc som man vil ha med seg.. I tillegg leker til hunden, ekstra bånd etc... De fleste av dem har også påsydde reflekser, så man slipper å tenke på det :) 

Anonymkode: a71f1...044

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turklær er helt topp! Sørg for at du har gode lommer bare :) Det skal gjerne medbringes både poser, noe godteri og muligens en leke, kanskje også noe klær til hunden avhengig av rase og lengde på turen.

Lykke til med nytt familiemedlem! 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vanlige tur klær som tåler regn så har du egentlig alt du trenger. 

Men husk at bruken kommer til å øke betraktelig, og dermed også slitasjen, så jeg har "dyre kvalitets klær" som jeg bruker når det er nødvendig, og helt standard billig bukse/jakke som brukes på den daglige turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy i ulike tykkelser og piggsko. Ullundertøyet brukes hele året. Ellers enig med øvrige her. Ved innkjøp av jakker er jeg obs på lommer. En del dunjakker kan forøvrig lett revne av hundeklør. Har en gammel&god,gaffateipet dunjakke fra Norrøna for de kaldeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy. Regntøy, minst to sett. Piggsko og/eller gode brodder. Refleksvest både til deg og hunden. 

Anonymkode: 7b7b8...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med de over her. 

En god godbitveske er også gull verdt; en type som festes rundt livet og har plass til godbiter, bæajeposer, nøkler osv.

Jeg liker denne: https://www.musti.no/feel-active-pro-godbitpose-svart?61058&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA1rSsBhDHARIsANB4EJY25hwxEvihx13Mnrb7tRRULHv0rvybR8ScRKMdCK-1xxIeezMJ4OsaApdIEALw_wcB

Skal du gå mye i fjell, er det også supert med et hoftebelte. Jeg vet ikke hvilken rase du skal få, men det er flott med et godt hoftebelte uansett om man går med liten eller stor hund, kort bånd eller langline. Jeg linker til en jeg liker veldig godt. Man kjenner knapt at man har den på seg, presset legger seg på rett plass (veldig viktig om man har en stor hund som trekker), og den er perfekt om man også skal gå med sekk i fjellet fordi den er ikke i veien. Jeg bruker den også ofte for vanlige turer i nabolaget, og alltid rundt nyttår (selv om hundene ikke bekymrer seg særlig om fyrverkeri). https://www.outnorth.no/non-stop-dogwear/canix-belt?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA1rSsBhDHARIsANB4EJaNIgf_gWpGaJNJBwQneQY1KA4Z7QjaBJoAehA-Qyj883XzAUqhGacaAn1XEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Anonymkode: cce1f...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleks, brodder, vanntett jakke og bukse, vanntette vintersko, lue og votter. 

Anonymkode: 3a84e...ad2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy👍🏼 turbukse med mange lommer, jeg liker ikke godbitposer🙃 

Anonymkode: 49ac8...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode sko som tåler å vaskes og skrubbes, for går man off-road blir man fort møkkete. Samme gjelder klær, jeg vil gjerne ha litt stretch i bukser og jakker med toveis glidelås. Store og gode lommer er et must egentlig. Liker også å ha en egen hundeveske med plass til saker og ting, luer/votter, leke, ekstra bånd i løpetiden...

Til kortere turer i nærområdet duger det meste, men gode lommer er et must uansett. 

Anonymkode: 5a553...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en regnbukse med for i, jeg kunne ikke levd uten den. Til de dagene du ikke visste eksisterte fordi du aldri måtte ut da, når det regner/sludder snø i effektive minusgrader, og du må ha regnklær og vinterdress samtidig.

Og gode sett ullundertøy! Bor også på vestlandet, du kommer til å bli hardfør 😅💪

Anonymkode: c142b...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en regnbukse med for i, jeg kunne ikke levd uten den. Til de dagene du ikke visste eksisterte fordi du aldri måtte ut da, når det regner/sludder snø i effektive minusgrader, og du må ha regnklær og vinterdress samtidig.

Og gode sett ullundertøy! Bor også på vestlandet, du kommer til å bli hardfør 😅💪

Anonymkode: c142b...1cf

Hvor har du kjøpt regnbukse med for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode tips om turtøy.

Jeg vil slå et slag for termodressen. Ikke til turer, men til de gangene hunden har spist noe rart, får diaré og må ut x antall ganger på natten (og ellers). Det er utrolig greit å ha noe enkelt å slenge på seg når ting må gå fort og det er kjølig ute. Du trenger ikke tenke høykvalitet og dyrt, for det er ikke hard bruk vi snakker om. Europris og liknende butikker har dresser for noen hundrelapper, og erfaringsmessig holder de i massevis til denne typen bruk. 

Anonymkode: 69544...999

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...