AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Nå i julen er pus alene i leiligheten i 6 dager men han har besøk av en kattepasser én gang daglig, og kattepasseren er en person pus har mött flere ganger tidligere. 1 januar flytter jeg og pus rundt kvartalet og inn i en ny leilighet, men pus får det samme uteområdet å bevege seg på. 8 januar må jeg reise bort i 5 uker men da skal pus bo hjemme hos en venn av meg i en annen bydel og pus har møtt han to ganger tidligere. Jeg er bekymret for at dette blir for mange miljøskifte og for mange nye mennesker i pus sitt liv, men jeg har ikke noe valg. Hva tenker dere? Anonymkode: 90e08...a33
Gjest seilavi Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Det går nok fint, har selv måttet flytte med mine flere ganger enn jeg skulle ønske og de tilpasser seg:)
Gjest ti10 Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Det går nok greit, men du bør nok holde katten inne en god stund etter at du har flyttet, ellers kommer nok pusen til å oppsøke det gamle hjemmet sitt når han er ute. Og vennen din som skal passe pusen, bør i hvert fall vente lenge før han slipper den ut.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 ti10 skrev (50 minutter siden): Det går nok greit, men du bør nok holde katten inne en god stund etter at du har flyttet, ellers kommer nok pusen til å oppsøke det gamle hjemmet sitt når han er ute. Og vennen din som skal passe pusen, bør i hvert fall vente lenge før han slipper den ut. Vi skal bo i samme bygård men annen oppgang og annen side av bygården. Bygården er hestesko formet med flere oppganger. Ts Anonymkode: 90e08...a33
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Jeg hadde ikke sluppet ut katten fra den nye leiligheten den uka som dere er der før katten må "flytte" igjen. Det er lurt å la den bli ordentlig kjent med den nye leiligheten først, det er viktig for at den skal gå til riktig inngang. Jeg tenker også at det er bra at katten slipper å bli kjent med uteområdet "på ny", før den må flytte igjen, og at det å holde den inne kan redusere litt av miljøforandringene for den. 1. januar er det heller ikke helt trygt for raketter, det er alltid noen etternølere som bare "må", så enda en grunn til å holde den inne. Og om den mot formodning skulle gå seg bort eller stikke av, så skal du jo reise kort etter. Jeg hadde heller ikke latt vennen min slippe ut katten hjemme hos dem. Det verste som skjer når katten må være inne er at den kjeder seg, mens det å slippe den ut etter forandringer kan ha nye verre konsekvenser. Pass også på at vennen din har et ordentlig godt klorestativ til katten så den ikke klorer på møblene. Katter kan gjøre det når de blir frustrerte og vil ut. Anonymkode: ae0c7...a81 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Miljøforandringene tror jeg forresten at den vil takle helt fint. Men jeg hadde altså ikke sluppet den ut før du har vært noen uker i den nye leiligheten og du ser at katten er trygg og rolig der. For om den ikke takler miljøforandringene så godt, så er jo faren at den kan forsvinne. Anonymkode: ae0c7...a81 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #7 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg hadde ikke sluppet ut katten fra den nye leiligheten den uka som dere er der før katten må "flytte" igjen. Det er lurt å la den bli ordentlig kjent med den nye leiligheten først, det er viktig for at den skal gå til riktig inngang. Jeg tenker også at det er bra at katten slipper å bli kjent med uteområdet "på ny", før den må flytte igjen, og at det å holde den inne kan redusere litt av miljøforandringene for den. 1. januar er det heller ikke helt trygt for raketter, det er alltid noen etternølere som bare "må", så enda en grunn til å holde den inne. Og om den mot formodning skulle gå seg bort eller stikke av, så skal du jo reise kort etter. Jeg hadde heller ikke latt vennen min slippe ut katten hjemme hos dem. Det verste som skjer når katten må være inne er at den kjeder seg, mens det å slippe den ut etter forandringer kan ha nye verre konsekvenser. Pass også på at vennen din har et ordentlig godt klorestativ til katten så den ikke klorer på møblene. Katter kan gjøre det når de blir frustrerte og vil ut. Anonymkode: ae0c7...a81 Pus har vanlig klorestokk+klatrestativ i hjemmet sitt og tenker å ta med klatrestativet over til min kompis som skal passe han i 5 uker. Ts Anonymkode: 90e08...a33
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #8 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Miljøforandringene tror jeg forresten at den vil takle helt fint. Men jeg hadde altså ikke sluppet den ut før du har vært noen uker i den nye leiligheten og du ser at katten er trygg og rolig der. For om den ikke takler miljøforandringene så godt, så er jo faren at den kan forsvinne. Anonymkode: ae0c7...a81 Pus rekker kun å være et par dager i den nye leiligheten, før han skal bo midlertidig hos min kompis i 5 uker. Ts Anonymkode: 90e08...a33
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #9 Skrevet 29. desember 2023 Når du og pus flytter så holder du han inne til du er tilbake fra din reise. Regner med at kattepasser ikke slipper ut pus hos seg. Når dere er hjemme igjen begge to, etter 5 uker, så lar du fortsatt pus være inne i 14 dager. Selv om det er i samme gård, så skjønner ikke pus at han bor i en annen oppgang enn før, så bli med pus ut de første gangene sånn at han skjønner at han skal inn en annen dør enn tidligere. Ellers så tror jeg nok ikke pus tar skade av det. Mine er ute på farten rett som det er, de er hjemme, de er med på hytta og de er på kattepensjonat innimellom. Anonymkode: 2ef86...53e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #10 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Pus rekker kun å være et par dager i den nye leiligheten, før han skal bo midlertidig hos min kompis i 5 uker. Ts Anonymkode: 90e08...a33 Jeg mener etter du kommer tilbake. Jeg hadde ikke sluppet ut katten i det hele tatt før etter du kommer tilbake og dere begge har funnet dere til rette i den nye leiligheten. Flott at den har klatrestativ som du tar med, da har den noe kjent hos vennen din også. Dette kommer til å gå fint Anonymkode: ae0c7...a81
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #11 Skrevet 29. desember 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Pus rekker kun å være et par dager i den nye leiligheten, før han skal bo midlertidig hos min kompis i 5 uker. Ts Anonymkode: 90e08...a33 Jeg hadde hørt med kompisen om han kunne passet katten noen ekstra dager. At den drar rett til kompisen din, du flytter og drar på ferie, så flytter katten til nye leiligheten etter den har vært hos kattepasser. Om det er mulig å få til ville nok det vært det beste Anonymkode: 0fae8...46d
Gjest ti10 Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi skal bo i samme bygård men annen oppgang og annen side av bygården. Bygården er hestesko formet med flere oppganger. Ts Anonymkode: 90e08...a33 Men katten skjønner neppe det. Han kommer mest sannsynlig til å gå til den oppgangen han alltid har brukt når han vil inn, selv om dere flytter til andre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå