AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Jeg har en baby på 8 måneder og en partner som gjerne vil ut med venner så ofte som mulig. Jeg kjenner at min grense er nådd. Det er gjerne 3 ganger i måneden. Er jeg urimelig om jeg sier at jeg syns 1 gang i måneden er nok? Pluss en kveldsaktivitet i uka som ikke innebærer alkohol? Jeg syns det virker veldig rimelig, men jeg kan jo ta feil. Er selvfølgelig åpen for å diskutere flere helger om det er spesielle anledninger, men er drita lei av at han stadig spør om han kan gå på ditt og datt sånn på impulsen. Så er det jo meg som må svare ja eller nei og evt være bitch om jeg sier nei. Får han en kveld i måneden til å gå ut, så tenker jeg han selv får prioritere hva han ønsker å bruke den kvelden på. Anonymkode: 5b6a5...e07
SPOCA Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 (endret) Han er aldri på byen, heldigvis. Synes ikke du er urimelig. Endret 28. desember 2023 av SPOCA 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Min er aldri på byen. Synes man skal holde seg hjemme når man har små barn. Greit å kunne dra en helg når det er noe spesielt, bryllup, bursdag etc. Ellers regner vi bylivet som over når vi har småbarn. Anonymkode: a2d35...dfe 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Vi er ikke så mye på byen akkurat, men hver av oss finner på noe med venner minst en gang i uka. Hvorfor føler du på å begrense egentid? Særlig med tanke på å bokse det inn. Du sier jo du ikke vil være den kjipe som må si nei eller ja, men i mine øyne er man vel så kjip som begrenser «Du får være ute av huset en gang i måneden du». Er du ute med venninner og han passer baby noensinne, eller blir du bare sittende hjemme? Anonymkode: cecfa...2be 1
Rem Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Ett par ganger i året. Men hender seg at han er på fest da. Kanskje 6 ganger i året....
norw Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Hver mnd virker ofte. Tenker heller maks én gang annenhver mnd, men avhenger av hvordan det er, om det blir sent, mye drikking osv.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Nei du er ikke urimelig. Selv ikke som barnløs hadde jeg godtatt en partner som festet så ofte Anonymkode: 475aa...477 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Mannen er så og si aldri ute på byen her. Han deltok på julebord i år da, men det var vel over 10 år siden forrige gang. Jeg synes ikke du er urimelig. Altså for min del må mannen her gå ut oftere enn "aldri", men med 1 barn og 1 til på vei så syns jeg 1 gang annenhver mnd hadde holdt. Helst enda sjeldnere. Spesielt hvis dagen etter også måtte ha blitt tilrettelagt pga sein i seng, litt bakfull osv. Men aktiviteter på kvelden etter leggetid og uten alkohol (evt så lite at det ikke hadde noe å si for dagen etter) kunne det fint vært mer av. Tenker at jeg selvfølgelig skulle få samme mulighet. Anonymkode: 1de75...913 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Maks 2 gang i året uten meg, vært ute sammen med meg ca. 2 ganger (da på vår og sommer). Anonymkode: 9c61d...320
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Du er IKKE urimelig. Mitt barn er 1,5 og her har vi samme problem med pappaen. Pappaen mener han må få lov til å være et individ og ha venner. Prøver å spørre om ikke det kan være mulig å møte disse vennene hans over en kaffe i stede for grøftefylla hver helg, det er det visst ikke. Mannen er snart 40 år og ødela hele desember med fyll! Nå har jeg satt ned foten og forlangt alkoholfri nyttårshelg hjemme med meg og barnet. Er så ubeskrivelig lei den fylla, det har ingenting i rollen som småbarnsfar å gjøre. Stå på ditt, dersom han ikke gir seg mener jeg oppriktig at du bør vurdere om du og barnet har det bedre uten fyllefransen - barna merker sånt! Vi begynner forøvrig en prosess hos fvk på nyåret, det er siste sjans før jeg tar med meg unge og bikkje og drar. Anonymkode: 3c94c...ba4 1 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 Aldri. Vi har ikke barn Anonymkode: 331a1...9ad
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Du er IKKE urimelig. Mitt barn er 1,5 og her har vi samme problem med pappaen. Pappaen mener han må få lov til å være et individ og ha venner. Prøver å spørre om ikke det kan være mulig å møte disse vennene hans over en kaffe i stede for grøftefylla hver helg, det er det visst ikke. Mannen er snart 40 år og ødela hele desember med fyll! Nå har jeg satt ned foten og forlangt alkoholfri nyttårshelg hjemme med meg og barnet. Er så ubeskrivelig lei den fylla, det har ingenting i rollen som småbarnsfar å gjøre. Stå på ditt, dersom han ikke gir seg mener jeg oppriktig at du bør vurdere om du og barnet har det bedre uten fyllefransen - barna merker sånt! Vi begynner forøvrig en prosess hos fvk på nyåret, det er siste sjans før jeg tar med meg unge og bikkje og drar. Anonymkode: 3c94c...ba4 Var det mye fylla før barn også på han? Syns det er svært spesielt man går for grøftefylla hver helg, også at man orker med barn.. Anonymkode: cecfa...2be 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var det mye fylla før barn også på han? Syns det er svært spesielt man går for grøftefylla hver helg, også at man orker med barn.. Anonymkode: cecfa...2be En del, men han bedyret at han begynner å bli for gammel for byen, lei det livet, gledet seg til å bruke tiden sin på barnet sitt i stede osv. Vel, han sover bort hele helgen og er aldri med på en eneste aktivitet med barnet, hjelper ikke med noen ting. Han har ikke stått opp med barnet 1 gang siden pappapermen. For han er det ikke noe problem å orke byen selv om han har småbarn - han lever akkurat som før. Møkkamann. Jeg er ferdig. Eneste grunnen til at jeg prøver fvk er at jeg håper på et mirakel for barnets del. Anonymkode: 3c94c...ba4 1 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: En del, men han bedyret at han begynner å bli for gammel for byen, lei det livet, gledet seg til å bruke tiden sin på barnet sitt i stede osv. Vel, han sover bort hele helgen og er aldri med på en eneste aktivitet med barnet, hjelper ikke med noen ting. Han har ikke stått opp med barnet 1 gang siden pappapermen. For han er det ikke noe problem å orke byen selv om han har småbarn - han lever akkurat som før. Møkkamann. Jeg er ferdig. Eneste grunnen til at jeg prøver fvk er at jeg håper på et mirakel for barnets del. Anonymkode: 3c94c...ba4 Håper det kan hjelpe Syns du er tøff som prøver for barnet, men du må huske på å ta vare på deg selv også! Anonymkode: cecfa...2be 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 Kun når det er spesielle ting. I år vart det to gonger. Anonymkode: 1cbce...78f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 Forsøkte å ta det opp, men endte med krangel og han stormet ut. Jeg er visstnok kontrollerende om han «bare» får gå ut en gang i måneden. Anonymkode: 5b6a5...e07 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Forsøkte å ta det opp, men endte med krangel og han stormet ut. Jeg er visstnok kontrollerende om han «bare» får gå ut en gang i måneden. Anonymkode: 5b6a5...e07 «Du må gjerne fortsette å gå ut så mange ganger du vil, men da fortsetter ikke dette forholdet særlig mye lenger». Punktum. Anonymkode: cecfa...2be 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Forsøkte å ta det opp, men endte med krangel og han stormet ut. Jeg er visstnok kontrollerende om han «bare» får gå ut en gang i måneden. Anonymkode: 5b6a5...e07 Den krangelen har jeg hatt et utall ganger. Han må få være et individ. Nå er svaret mitt at jeg også er et individ og at dette individet snart ikke ser poenget lenger. De forstår ikke at det ikke handler om et ønske om kontroll, men et behov for å være 2 voksne mennesker om babyen. Anonymkode: 3c94c...ba4 5 1
Wor Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har en baby på 8 måneder og en partner som gjerne vil ut med venner så ofte som mulig. Jeg kjenner at min grense er nådd. Det er gjerne 3 ganger i måneden. Er jeg urimelig om jeg sier at jeg syns 1 gang i måneden er nok? Pluss en kveldsaktivitet i uka som ikke innebærer alkohol? Jeg syns det virker veldig rimelig, men jeg kan jo ta feil. Er selvfølgelig åpen for å diskutere flere helger om det er spesielle anledninger, men er drita lei av at han stadig spør om han kan gå på ditt og datt sånn på impulsen. Så er det jo meg som må svare ja eller nei og evt være bitch om jeg sier nei. Får han en kveld i måneden til å gå ut, så tenker jeg han selv får prioritere hva han ønsker å bruke den kvelden på. Anonymkode: 5b6a5...e07 Jeg synes selv 1 gang i mnd er mye med så lite barn. Det er ny hverdag etter man blir far
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #20 Skrevet 28. desember 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en baby på 8 måneder og en partner som gjerne vil ut med venner så ofte som mulig. Jeg kjenner at min grense er nådd. Det er gjerne 3 ganger i måneden. Er jeg urimelig om jeg sier at jeg syns 1 gang i måneden er nok? Pluss en kveldsaktivitet i uka som ikke innebærer alkohol? Jeg syns det virker veldig rimelig, men jeg kan jo ta feil. Er selvfølgelig åpen for å diskutere flere helger om det er spesielle anledninger, men er drita lei av at han stadig spør om han kan gå på ditt og datt sånn på impulsen. Så er det jo meg som må svare ja eller nei og evt være bitch om jeg sier nei. Får han en kveld i måneden til å gå ut, så tenker jeg han selv får prioritere hva han ønsker å bruke den kvelden på. Anonymkode: 5b6a5...e07 Om han går ut 3 ganger i mnd så er det 3 dager av 30. Det er ikke urimelig av han å be om. Hvorfor skal du liksom frata han ting? Er ikke 90% av tiden hans nok? Anonymkode: 7e660...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå