Gå til innhold

Gnistringer og lysglimt på det ene øyet...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 hours ago, AnonymBruker said:

Da har jeg vært på legevakt. Legen måtte ringe til øyelege. Øyelegen trodde det var glasslegemeløsning/ sammenfall...selv om jeg forklarte mine symptomer veldig tydelig,  så synes jeg ikke mine symptomer stemmer overens med det jeg finner på nettet om glasslegemeløsning...så , jeg er fortsatt usikker på om dette var riktig diagnose 

Jeg skulle få time hos øyelege innen 10 dager...

TAKK FOR SVAR, ALLE SAMMEN 😊

Hilsen TS 

Anonymkode: 83baa...342

Så fint at du får time hos øyelege så raskt. Lykke til! 

Anonymkode: 984a7...a69

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 2.40):

Håper det går bra! Jeg har hatt glasslegemeløsning på begge øynene med noen års mellomrom. På første øyet mener jeg det var mer lysglimt, på andre var det mer "bølger"/"dråper".  Glasslegemeløsning er noe de fleste får i løpet av livet, og det er nok mest sannsynlig det du har. Men glasslegemeløsning kan i sjeldne tilfeller også utløse netthinneavløsning, så vær fortsatt obs. Særlig hvis du får det "rullegardin"-fenomenet som ble nevnt før her. Da må du rett til lege/sykehus. Husk at den "rullegardinen" kan komme nedenfra og opp, altså at synsfeltet på ett øye blir mørkt i nedre del.

Anonymkode: abee7...2b5

Tusen takk for info. Så, på det ene øyet startet det med lysglimt når du fikk glasslegemeløsning? Jeg opplever det som " lyn" eller gnistring, som kommer plutselig og kan komme noen ganger ila noen minutter for så å bli borte en stund og så plutselig på ny igjen. 

Hvor lenge varte disse symptomene hos deg ?

Ja, jeg skal til øyelege innen 10 dager for å sjekke dette...

Ts

Anonymkode: 83baa...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...