AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #21 Del Skrevet 29. desember 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Da har jeg vært på legevakt. Legen måtte ringe til øyelege. Øyelegen trodde det var glasslegemeløsning/ sammenfall...selv om jeg forklarte mine symptomer veldig tydelig, så synes jeg ikke mine symptomer stemmer overens med det jeg finner på nettet om glasslegemeløsning...så , jeg er fortsatt usikker på om dette var riktig diagnose Jeg skulle få time hos øyelege innen 10 dager... TAKK FOR SVAR, ALLE SAMMEN 😊 Hilsen TS Anonymkode: 83baa...342 Så fint at du får time hos øyelege så raskt. Lykke til! Anonymkode: 984a7...a69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #22 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 29.12.2023 den 2.40): Håper det går bra! Jeg har hatt glasslegemeløsning på begge øynene med noen års mellomrom. På første øyet mener jeg det var mer lysglimt, på andre var det mer "bølger"/"dråper". Glasslegemeløsning er noe de fleste får i løpet av livet, og det er nok mest sannsynlig det du har. Men glasslegemeløsning kan i sjeldne tilfeller også utløse netthinneavløsning, så vær fortsatt obs. Særlig hvis du får det "rullegardin"-fenomenet som ble nevnt før her. Da må du rett til lege/sykehus. Husk at den "rullegardinen" kan komme nedenfra og opp, altså at synsfeltet på ett øye blir mørkt i nedre del. Anonymkode: abee7...2b5 Tusen takk for info. Så, på det ene øyet startet det med lysglimt når du fikk glasslegemeløsning? Jeg opplever det som " lyn" eller gnistring, som kommer plutselig og kan komme noen ganger ila noen minutter for så å bli borte en stund og så plutselig på ny igjen. Hvor lenge varte disse symptomene hos deg ? Ja, jeg skal til øyelege innen 10 dager for å sjekke dette... Ts Anonymkode: 83baa...342 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå