Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier har jeg ingen familie eller nære venner. 

Sitter derfor mye ålene. Dette er spesielt sårt tider på året de fleste normale folk ser på som høydepunkter ferier jul, nyttår etc. 

Jeg ser dessverre ingen måter fikse dette på noe som gjør det tungt å finne en motivasjon for å leve. 

Tviler på at dette forumet kan hjelpe meg. men det er ikke slik at jeg har så mye annet å gjøre. 

Så her er litt info om meg. 

Jeg er sent i 30årene. Har fast 100% jobb med helt ok inntekt ligger vist jeg husker riktig ligger like over median. 

Jeg eier egen leilighet. Utenom jobb er jeg fysisk aktiv trener ca 4 ganger i uken. 

Jeg deltar i en lokal organisasjon som har møter flere ganger i måneden. Samt at jeg har bekjente jeg møter engang i uken for en sosial sammenkomst. 

Men disse er ikke aktive i ferier / høytider. 

Jeg har en autisme diagnose som nok bidrar til å forklare hvorfor jeg ikke klarer å finne meg noen nære forhold. Jeg er svært dårlig på å registrere diskre og til tider ikke veldig diskre signaler fra folk. Noe som gjør det vanskelig for meg å oppfatte om de er interessert i meg eller ikke. 

Det gjør også at jeg er generelt veldig forsiktig med å presse meg på folk. Fordi jeg er redd for at jeg ikke ville oppfatte vist de ikke ønsket mitt nærvær og dermed bli oppfattet som "creepy". 

Noe som gjør meg ganske avhengig av at andre tar initiativet. Vist andre gjør det så passer jeg på å alltid møte opp og verbalt kommunisere at jeg setter pris på invitasjonen / trivdes med aktiviteten. 

Det jeg lurer på er hvordan jeg bygger opp den type nære relasjoner slik at jeg slipper å være ålene/ grue meg til de tidene på året de fleste normale mennesker ser på som høydepunkter. 

Mens jeg stort sett bruker disse periodene til å trene så mye som mulig i et forsøk på å holde depresjonen på avstand. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er mye mer sosial enn meg. Syns du må lære deg å sette pris på det du har. Skjønner at bekjente ikke er det samme som nære venner men det finnes massevis av vennegrupper på facebook du kan finne noen å knytte nærere bånd med 

Anonymkode: 8a3f3...4d1

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er nok ganske aktiv til vanlig, og kan nok sikkert framstå som forholdsvis vellykket, men det er ganske overfladisk og lite solide relasjoner. 

Skrevet

Synes du er flink. Jeg hadde lett blitt venninne med deg, føler jeg forstår autister. Jeg sitter også alene nå i jula. Gleder meg til hverdagen kommer igjen. 

Anonymkode: 6d1bc...f42

Skrevet
Sadpanda skrev (4 minutter siden):

Jeg er nok ganske aktiv til vanlig, og kan nok sikkert framstå som forholdsvis vellykket, men det er ganske overfladisk og lite solide relasjoner. 

Du er ikke alene. Du har jo forut høytider både jobb,sosiale relasjoner samt trening☺Prøv å tenk at det er da noe være stolt av😀

Jeg er uføre. Aldri sosial. Min verden er 1 stk venninne og en kjæreste. Barn har jeg,men de bor lite hos meg arm pga jeg har kronisk sykdom og psykiske plager som depresjon m.m.

Jeg har ingen familie heller utenom. Ingen.

Anonymkode: 602cf...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...