Gå til innhold

Kona mi juger om kontakt med kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kona mi er venn med en mannlig  kollega.  De har trening som felles i interesse, og ifølge henne er det dette de hovedsaklig snakker om. De har også jogget sammen et par ganger etter jobb , og på kveldstid rundt i feltet her. De er en gjeng på jobben som også er med på ulike løp sammen. 

Uansett så har jeg, beklageligvis,  vært ganske sjalu på at hun prater med han på meldinger og jeg har ofte sjekket telefonen hennes og lest gjennom samtalene deres. Jeg har aldri sett noe som minner om flørting, og de snakker oftest om trening , og deler ulike treningsøkter osv. De snakker også en del om treningsskader har jeg sett og utveksler erfaring / råd om dette. Jeg liker egentlig ikke at hun snakker så mye med han om trening og treningsskader,  og at han vet mer om hvordan kona mi trener enn meg. Jeg har tatt opp dette flere ganger med kona mi. Hun sier at hun gjerne kunne trent med meg, men at jeg aldri vil bli med - og det er jo for så vidt sant,  siden jeg ikke er så interessert i jogging. Men jeg vil jo likevel høre om det. 

Jeg har også tatt opp at hun sier ting til han om at hun leter etter ny trenkngssklokke uten at jeg vet at hun vil ha en ny. Jeg vil også at hun viser meg meldingene hun får av han , og viser meg hva hun svarer. Jeg vil også gjerne vite når de snakker sammen. Da sier hun at jeg er kontrollerende, og at hun kun tenker på han som venn, og at han gjør det samme. Kollegaen er også gift, og kona mi har visst møtt kona. Hun sier at hun kan be hele familien hans, og barna som er samme alder som oss, hit på middag / lek, sånn at jeg kan se at det ikke er noe. Men dette vil jeg ikke, siden jeg føler det bare blir teit. 

Uansett, så har vi nå hatt så mange krangler om denne kollegaen at hun har begynt å slutte og si når hun får meldinger fra han. Derfor så må jeg inn å sjekke telefonen hennes selv. Da blir hun sur, og sier at det ikke er vanlig å måtte si ifra hver gang hun får en melding og at jeg heller bare kan spørre hva han skriver så skal hun svare. 

I dag toppet det seg. Siden jeg så hun fikk en melding rett før hun la seg. De hadde da vært ute og jogget. Jeg sjekket på treningsappen hennes,  og de hadde jogget hele tiden og jogget like langt og den løypa hun sa, og kommet rett hjem etter joggeturen var ferdig. Uansett så spurte jeg hva hun gjorde på tlf,  og da sa hun at hun svarte på melding fra en venninne. Jeg spurte denne venninnen i dag om hun hadde snakket med kona mi i går kveld,  og det hadde hun ikke. Jeg gikk da inn på tlf hennes, og det viser seg at hun svarte på melding fra denne kollegaen. Han takket for joggeturen, og at det var en god økt. Hun svarte takk i like måde og natta. Det var ikke noen tegn / hjerter osv. Men jeg ble så forbanna over at hun løy , og konfronterte hun med dette.

Hun beklaget seg, men sa at hun kun jugde fordi hun ikke orket en diskusjon rett før leggetid. Hun da også at hun ikke hadde snakket med denne kollegaen hele juleferien,  kun avtalt turen om jogging og snakket sammen på turen. Siden hun ikke orket all diskusjonen rundt det, særlig når det ikke var noe mellom de. Dette vet jeg jo stemmer, siden jeg hat sjekket med jevne mellomrom. 

Uansett, så har jeg en dårlig følelse. Har jeg rett til å ha det her?

Anonymkode: a1081...211

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dama burde springe langt bort.

Anonymkode: 0b635...919

• Liker 31
  • Nyttig 12
Skrevet

Tror ikke du trenger å ha dårlig følelse her. Jeg trener mye selv, og har vært samboer med en som ikke var like engasjert i trening. 
jeg ville gjerne snakke med han om treningen, skader osv osv, men det ble gjerne bare at JEG fortalte om det. Ingen innspill eller diskusjoner. 
Jeg har en treningskompis, som jeg skriver en del med. Det er ingenting annet enn trening, vi har også vært på noen løpeturer og fjellturer sammen. 

Det er virkelig noe eget å kunne snakke/dele erfaringer og tanker med noen som er like engasjert 😊

• Liker 8
Skrevet

Selvsagt vil det utvikle seg til noe mellom de to. Naivt å tro noe annet. 

Anonymkode: ab3bb...225

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hjelpe meg... du maler fanden på veggen! 

Jeg vil betegne deg som sykelig sjalu. Du kveler henne 

Anonymkode: 5ac4d...e57

• Liker 32
  • Nyttig 5
Skrevet

Du må skjerpe deg. Du eier ikke din kone og hun har lov til å ha venner og ett privatliv. Jeg hadde anmeldt deg for hensynsløs adferd om du var min mann, samt gjort det slutt da selvfølgelig..

Anonymkode: 3065c...22e

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Du skal ha kudos for å fortelle om dette så ærlig og balansert.

Du er for sjalu. Du kan ikke holde på sånn. Jeg tror du forstår det selv.

Jeg anbefaler en sjalusi-spesial episode på podcasten "Trygdekontoret". Sissel Gran er gjest.

Endret av Isambard
  • Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er ikke innafor. Du er altfor kontrollerende. Du har sjekket meldinger og alt og aldri fått noe indikasjon på at det er flørting i bildet. De trener sammen med andre og kommuniserer kun om trening. Du har fått invitasjon til å være med å trene men vil ikke. Du kan ikke noe om trening så å snakke med deg om trening blir en lite givende samtale for henne. Hun foreslår å invitere han og familien over på middag for at du skal føle deg tryggere men du fortsetter å kontrollere henne og innskrenke friheten hennes. 

Jobb med deg selv eller slå opp, for dette grenser til psykisk vold

Anonymkode: bad29...ead

• Liker 25
  • Nyttig 11
Skrevet

Du høres ut som et mareritt å dele livet med. Hadde jeg vært kona di hadde du vært single allerede. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Tårdtittel er misvisende og viser hvor lite ansvar du tar for egen oppførsel. Riktig tittel her ville vært "Jeg truer og skremmer kona mi og bruker aggresjon og sjalusi som våpen for å kontrollere henne, så nå tør hun ikke lenger fortelle meg om vennene sine, siden jeg blir så sint over det"

Anonymkode: bad29...ead

• Liker 23
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må skjerpe deg. Du eier ikke din kone og hun har lov til å ha venner og ett privatliv. Jeg hadde anmeldt deg for hensynsløs adferd om du var min mann, samt gjort det slutt da selvfølgelig..

Anonymkode: 3065c...22e

Er det virkelig så ille og ville vite når hun snakker med en mannlig kollega? Er det virkelig så vanlig å snakke så mye med en kollega av annet kjønn ?

Eller er det vanlig å juge om det når hun sender han melding? Det jeg reagerer på. Jeg har tatt selvkritikk på at jeg sjekker telefonen hennes, men hun fortsetter jo å skjule når hun får melding,  så da føler jeg at jeg ikke har annet valg. 

Ts

Skrevet

Du virker ikke helt god i toppen… mitt tips er å ta deg noen terapi-timer. 

Anonymkode: bb240...b15

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig så ille og ville vite når hun snakker med en mannlig kollega? Er det virkelig så vanlig å snakke så mye med en kollega av annet kjønn ?

Eller er det vanlig å juge om det når hun sender han melding? Det jeg reagerer på. Jeg har tatt selvkritikk på at jeg sjekker telefonen hennes, men hun fortsetter jo å skjule når hun får melding,  så da føler jeg at jeg ikke har annet valg. 

Ts

Ikke rart til at hun skjuler ting for deg når du er så sjalu. 

Anonymkode: bb240...b15

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Ts

Det er ille når du sjekker telefonen hennes. Da har du krysset en grense.

Det er ikke lurt av henne å lyve, men forståelig når du er så besatt.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett, så har vi nå hatt så mange krangler om denne kollegaen at hun har begynt å slutte og si når hun får meldinger fra han. Derfor så må jeg inn å sjekke telefonen hennes selv. Da

Dette er en logisk brist. Du må ikke gå inn og sjekke telefonen hennes. Dette er noe du velger. Som du  burde la være å gjøre. Ikke skyld på dama, eller lag  unnskyldninger for å bortforklare hva du holder på med.

Det høres ut som om du ikke er helt i vater og at du burde snakke med en psykolog/terapeut om sjalusien og kontrollbehovet ditt. 

Anonymkode: 59181...b8a

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts

Dere har kommet i en ond sirkel pga din sjalusi. Slutt å sjekk telefonen og prøv å stol på hva kona di sier så kanskje dere får det bedre.

Anonymkode: 717e0...947

• Liker 9
Skrevet

Ts

Du rasjonaliserer. Du har alle valg, men tar valg som er styrt av sjalusi. Det du beskriver (at du tester henne ved å spørre venninna hennes), at du har sagt du skal se alle meldingene og se hva hun responderer, er et sykelig kontrollbehov som kommer av din sjalusi. Det er vanlig å ha venner av motsatt kjønn som man deler interesse med. Og hvis du hadde holdt på slik som dette med meg, så hadde jeg også begynt å lyve, hvis det var slik at hver gang det kom en melding så ble det bråk eller jeg måtte kjenne på denne sjalusien din hele tiden.

Anonymkode: eebc4...862

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kona mi er venn med en mannlig  kollega.  De har trening som felles i interesse, og ifølge henne er det dette de hovedsaklig snakker om. De har også jogget sammen et par ganger etter jobb , og på kveldstid rundt i feltet her. De er en gjeng på jobben som også er med på ulike løp sammen. 

Uansett så har jeg, beklageligvis,  vært ganske sjalu på at hun prater med han på meldinger og jeg har ofte sjekket telefonen hennes og lest gjennom samtalene deres. Jeg har aldri sett noe som minner om flørting, og de snakker oftest om trening , og deler ulike treningsøkter osv. De snakker også en del om treningsskader har jeg sett og utveksler erfaring / råd om dette. Jeg liker egentlig ikke at hun snakker så mye med han om trening og treningsskader,  og at han vet mer om hvordan kona mi trener enn meg. Jeg har tatt opp dette flere ganger med kona mi. Hun sier at hun gjerne kunne trent med meg, men at jeg aldri vil bli med - og det er jo for så vidt sant,  siden jeg ikke er så interessert i jogging. Men jeg vil jo likevel høre om det. 

Jeg har også tatt opp at hun sier ting til han om at hun leter etter ny trenkngssklokke uten at jeg vet at hun vil ha en ny. Jeg vil også at hun viser meg meldingene hun får av han , og viser meg hva hun svarer. Jeg vil også gjerne vite når de snakker sammen. Da sier hun at jeg er kontrollerende, og at hun kun tenker på han som venn, og at han gjør det samme. Kollegaen er også gift, og kona mi har visst møtt kona. Hun sier at hun kan be hele familien hans, og barna som er samme alder som oss, hit på middag / lek, sånn at jeg kan se at det ikke er noe. Men dette vil jeg ikke, siden jeg føler det bare blir teit. 

Uansett, så har vi nå hatt så mange krangler om denne kollegaen at hun har begynt å slutte og si når hun får meldinger fra han. Derfor så må jeg inn å sjekke telefonen hennes selv. Da blir hun sur, og sier at det ikke er vanlig å måtte si ifra hver gang hun får en melding og at jeg heller bare kan spørre hva han skriver så skal hun svare. 

I dag toppet det seg. Siden jeg så hun fikk en melding rett før hun la seg. De hadde da vært ute og jogget. Jeg sjekket på treningsappen hennes,  og de hadde jogget hele tiden og jogget like langt og den løypa hun sa, og kommet rett hjem etter joggeturen var ferdig. Uansett så spurte jeg hva hun gjorde på tlf,  og da sa hun at hun svarte på melding fra en venninne. Jeg spurte denne venninnen i dag om hun hadde snakket med kona mi i går kveld,  og det hadde hun ikke. Jeg gikk da inn på tlf hennes, og det viser seg at hun svarte på melding fra denne kollegaen. Han takket for joggeturen, og at det var en god økt. Hun svarte takk i like måde og natta. Det var ikke noen tegn / hjerter osv. Men jeg ble så forbanna over at hun løy , og konfronterte hun med dette.

Hun beklaget seg, men sa at hun kun jugde fordi hun ikke orket en diskusjon rett før leggetid. Hun da også at hun ikke hadde snakket med denne kollegaen hele juleferien,  kun avtalt turen om jogging og snakket sammen på turen. Siden hun ikke orket all diskusjonen rundt det, særlig når det ikke var noe mellom de. Dette vet jeg jo stemmer, siden jeg hat sjekket med jevne mellomrom. 

Uansett, så har jeg en dårlig følelse. Har jeg rett til å ha det her?

Du er jo gæren, fatter ikke at hun gidder. Stakkar dame. Du bør seriøst søke hjelp 

Anonymkode: 3d683...14c

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun er jo helt åpen og ærlig med deg, og du har fått lese alle meldinger og ser at dette kun er trening og vennskapelig. Du kan virkelig ikke holde på med den sjalusien uten å skyve henne bort. 

Du ER kontrollerende. 

Utroskap skjer. Jeg har selv opplevd det. Og han gjorde alt for å skjule det. Løgn, unnskyldinger, vanntette historier om hvor han hadde vært. Mistenkte ikke en ting før jeg tilfeldig avdekket det etter hele 2 år hvor utroskapen pågikk. 

Kona du er åpen med deg. 

Anonymkode: 1b42e...6e4

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...