Gå til innhold

Kan sykemeldt få svangerskapspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 
Jeg er sykemeldt, har jeg da krav på svangerskapspenger? Jordmor mente at vi kunde søke men jeg vil gjerne høre om noen har fått innvilget, ettersom det står at man må ha vært i arbeid de siste 4 uker.
Hypotetisk spørsmål, har det noe å si hvor man er selvstendig næringsdrivende? 
Jeg er i tillegg permittert og tror jeg blir sagt opp i januar. Derfor mener jordmor at jeg kan ha krav på svangerskapspenger da det er vanskelig å få ny jobb når magen er synlig. 

Anonymkode: 0d3ef...016

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svangerskapspenger gis når det er forhold på arbeidsplassen som ikke gjør det forsvarlig å jobbe der som gravid. De skal forsøke å tilrettelegge, men kan de ikke er det svangerskapspenger som gjelder. Hvis du ikke har en jobb har du ikke rett på svangerskapspenger. Man kan gå rett fra sykepenger til svangerskapspenger. 

Anonymkode: 82dbe...448

Skrevet

Du fikk flere svar her også :) 

Anonymkode: a9d30...a3a

• Nyttig 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Svangerskapspenger gis når det er forhold på arbeidsplassen som ikke gjør det forsvarlig å jobbe der som gravid. De skal forsøke å tilrettelegge, men kan de ikke er det svangerskapspenger som gjelder. Hvis du ikke har en jobb har du ikke rett på svangerskapspenger. Man kan gå rett fra sykepenger til svangerskapspenger. 

Anonymkode: 82dbe...448

Nettopp. Man har ikke rett på svangerskapspenger hvis mor er syk, og det er ikke for fosteret i seg selv. Så med mindre mor er frisk, og det er fosteret er fare for på jobb, så får man ikke svangerskapspenger. Spesielt ikke for bruk til å utvide egen sykemelding. Da får man søke AAP. 

Anonymkode: a9d30...a3a

Skrevet

Spør NAV,garantert godt utbetalt...

Anonymkode: 3c106...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...