AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Hei. Jeg er sykemeldt, har jeg da krav på svangerskapspenger? Jordmor mente at vi kunde søke men jeg vil gjerne høre om noen har fått innvilget, ettersom det står at man må ha vært i arbeid de siste 4 uker. Hypotetisk spørsmål, har det noe å si hvor man er selvstendig næringsdrivende? Jeg er i tillegg permittert og tror jeg blir sagt opp i januar. Derfor mener jordmor at jeg kan ha krav på svangerskapspenger da det er vanskelig å få ny jobb når magen er synlig. Anonymkode: 0d3ef...016
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Svangerskapspenger gis når det er forhold på arbeidsplassen som ikke gjør det forsvarlig å jobbe der som gravid. De skal forsøke å tilrettelegge, men kan de ikke er det svangerskapspenger som gjelder. Hvis du ikke har en jobb har du ikke rett på svangerskapspenger. Man kan gå rett fra sykepenger til svangerskapspenger. Anonymkode: 82dbe...448
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Du fikk flere svar her også Anonymkode: a9d30...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Svangerskapspenger gis når det er forhold på arbeidsplassen som ikke gjør det forsvarlig å jobbe der som gravid. De skal forsøke å tilrettelegge, men kan de ikke er det svangerskapspenger som gjelder. Hvis du ikke har en jobb har du ikke rett på svangerskapspenger. Man kan gå rett fra sykepenger til svangerskapspenger. Anonymkode: 82dbe...448 Nettopp. Man har ikke rett på svangerskapspenger hvis mor er syk, og det er ikke for fosteret i seg selv. Så med mindre mor er frisk, og det er fosteret er fare for på jobb, så får man ikke svangerskapspenger. Spesielt ikke for bruk til å utvide egen sykemelding. Da får man søke AAP. Anonymkode: a9d30...a3a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #5 Skrevet 30. desember 2023 Spør NAV,garantert godt utbetalt... Anonymkode: 3c106...a6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå