Gå til innhold

Hjelp til å reparere sexliv - hva/hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har har de siste par årene hatt mye pliktsex med samboer fordi vi har prøvd å få barn. Da vi fikk vite at vi måtte ha hjelp for å få barn, sluttet vi å ligge sammen. Jeg har fra før PTSD, som har gjort pliktsex ekstra ille. Jeg er nå helt låst, og klarer ikke tanken på sex med samboer i det hele tatt. Han er frustrert på grunn av lite sex, og jeg kommer ikke videre på egenhånd.

Kan man få noe hjelp i helsevesenet for slike problemstillinger? Fra hvilke instanser i så fall? Er det noe man kan få dekt, eller må man gå privat? (Terapi for PTSD er ikke aktuelt i dette tilfellet.)

Anonymkode: c8eb5...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må dere betale selv. Serxolog/parterapeut.

Anonymkode: e4e9a...060

• Nyttig 1
Skrevet

Hva har dere prøvd? Har du en bevisst motvilje mot sex, underbevisst eller er den mer «fysisk»? Er det motvilje mot sex, motvilje mot sex med typen eller motvilje mot typen?

Har du fortalt ham at du er glad i ham, at du ikke vil miste ham, men at det med sex er vanskelig for deg?

Hva med aktiviteter som lar dere føle på tiltrekning uten at det kan slå over i sex (-forsøk)? Kino, restaurant, swing-kurs… En situasjon hvor du og han tar dere godt ut, er varm og berører hverandre men han må holde snabelen i buksa?

Ta regi over sex eller «sex» sånn at det blir innenfor det du er komfortabel med. Purr litt til ham og si at du har olje og skal gi ham en håndjobb men at hvis han rører deg så avbryter du. Han kommer til å elske deg for det.

Anonymkode: 21e21...25b

• Liker 1
Skrevet

Er det han du har aversjon mot eller sex? Blir du kåt alene?

Anonymkode: 1edcc...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...