AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Jeg sliter dessverre veldig psykisk og fysisk etter gjentatte enorme traumer gjennom et liv. En av traumene er menn. Opplevd psykisk,fysisk vold og menn som er enda verre på måter jeg ikke orker skrive om. Har tatt avstand fra hele min familie ( 3 personer,foreldre og et søsken) som er umodne dysfunksjonelle mennesker som er den type mennesker som ikke ringer deg i krise men blir bare tause i månedsvis ,men ringer deg for å spør hva du ønsker til jul.... Jeg har mange flere traumer, men poenget er at jeg har slitt psykisk siden jeg var 10 år gammel og i dag har jeg fått sterke fysiske smerter i ledd og muskler og kronisk sykdom som et "arr" på alt det vonde. Jeg har alvorlig spiseforstyrrelse, borderline,ptsd,angst,depresjon og kronisk sykdom. Er uføre. Jobbet noen år for mange år siden i et stort oljefirma som resepsjonist deltid, samt 5 år i parfymeri som ung deltid så har jobbet og er smart,men aldri mer enn 50% pga helsa.. Ufør siste 6 årene..... Jeg kan forstå at mange som har lest dette til nå ser for seg en stakkarslig "trailer trash" person,men utad klarer jeg meg OK... Har en fin el-bil , eget 3 etasjers hus ,og full orden på hygiene,praktiske ting osv. Jeg har også oppdratt 3 barn mer eller mindre 100% alene da fedrene er onde menn uten omsorgsevner. Nå har jeg derimot blitt så syk kronisk og deprimert at barna bor hjemme deltid kun, og er i avlastning gjennom barnevernet ellers. Men de skal hjem 100% etterhvert. Det er stor sorg😞 Skam! Jeg har ALDRI stolt på en mann før. Menn har utnyttet meg på det groveste. Jeg har definitivt utseende med meg,men ingen menn har blitt hos meg eller som jeg skrev menn som jeg valgte før var onde syke menn. Problemet er nå at jeg kan ikke forstå hvorfor min kjæreste gjennom 10 mnd vil være sammen med meg. Han sier daglig at han elsker meg for den jeg er. Han må leve med mine frykter. Jeg kan gå i svart og plutselig gråte fordi jeg er fortvilet over livet eller jeg kan plutselig bli sjalu uten grunn å overvåke mobilen hans. Han godtar alt. Alt han vil er å se meg glad og få det livet jeg fortjener. Jeg har annen hver dag lyst å gå i fra han for at han skal slippe meg i livet sitt...sier jeg vil dø annen hver dag til han...men han sier han skal holde meg fast og elske meg resten av sitt liv,han nekter dra fra meg. Hvordan skal jeg kunne klare få et godt liv? Stoler ikke på noen. Har ingen familie. Jeg har barna. 2 gode venninner og min elskede kjæreste. Finnes det håp....dere med mange diagnoser?? Hvordan har dere det i HVERDAGEN? Jeg kan ligge dagesvis på sofaen om tunge dager. Kjæresten min kommer ofte på besøk.. Trøster.. Klemmer.. Sier fine ord... Holder min hånd i timesvis mens jeg er fortvilet...Men jeg skammer meg over meg selv... Jeg går til DPS 2 ganger per uke og skal i traume terapi fra Jan. Til de som tenker dps.....jeg er i behandling Anonymkode: 7260b...e6c 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Det er jo ikke rart når han elsker deg. Bra du får behandling, og viser til han at du vil bli bedre Husk at du er deg, med mange kvaliteter og egenskaper - du hverken er eller skal forbli sykdommen din. Anonymkode: 31c2d...07a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Han ser nok mye fint i deg som du kanskje ikke klarer å se selv ❤️🩹 Noen ganger hender det bare at man møter den som er helt riktig, som elsker deg fordi du er deg. Har opplevd det selv og er fortsatt sjokkert over at han valgte meg, men har funnet meg til rette med at han faktisk liker meg, selv om jeg ikke nødvendigvis liker meg selv så veldig godt. Anonymkode: 5aa80...398
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Jeg er kronisk syk med smerter, hudlidelser, psykisk osv. Min mann har valgt meg og visste tidlig at jeg var syk. Han sier livet kan snu fort for alle og sånn er det. Mine sykdommer har han aldri sett på som ett hinder for kjærlighet. Anonymkode: be1f2...fff
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke rart når han elsker deg. Bra du får behandling, og viser til han at du vil bli bedre Husk at du er deg, med mange kvaliteter og egenskaper - du hverken er eller skal forbli sykdommen din. Anonymkode: 31c2d...07a Han sier han elsker meg for meg ,og mine kvaliteter,egenskaper og den gleden jeg gir han. Som du sier..Men jeg tror ikke på det. Det er skikkelig slitsomt med et slikt sekvhat som andre mennesker har utsatt meg for. Takk for svar uansett. Setter pris på det🌺TS Anonymkode: 7260b...e6c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han ser nok mye fint i deg som du kanskje ikke klarer å se selv ❤️🩹 Noen ganger hender det bare at man møter den som er helt riktig, som elsker deg fordi du er deg. Har opplevd det selv og er fortsatt sjokkert over at han valgte meg, men har funnet meg til rette med at han faktisk liker meg, selv om jeg ikke nødvendigvis liker meg selv så veldig godt. Anonymkode: 5aa80...398 Sjelevenner sier han. Jeg klarer jo se at vi har en helt unik kjemi,dybde og forståelse noe helt eget,men jeg sliter nesten mer psykisk nå fordi jeg er så redd ikke være god nok. Klem til deg forresten. Takk for svar. 🌺 Ts Anonymkode: 7260b...e6c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Han sier han elsker meg for meg ,og mine kvaliteter,egenskaper og den gleden jeg gir han. Som du sier..Men jeg tror ikke på det. Det er skikkelig slitsomt med et slikt sekvhat som andre mennesker har utsatt meg for. Takk for svar uansett. Setter pris på det🌺TS Anonymkode: 7260b...e6c Det forstår jeg er slitsomt for deg. Kanskje det viktigste du kan gjøre er å jobbe med å tro på han? Han hadde ikke vært med deg om han ikke følte det slik Anonymkode: 31c2d...07a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det forstår jeg er slitsomt for deg. Kanskje det viktigste du kan gjøre er å jobbe med å tro på han? Han hadde ikke vært med deg om han ikke følte det slik Anonymkode: 31c2d...07a Det er målet. Jeg er bare så sliten for tiden. Mye smerter og etter at barnevernet gav meg hjelp mtp barna har jeg gravd meg litt ned. Sitter mye alene utenom at jeg har kjæresten da som kommer hver dag besøker meg. Jul er tøft. Ingen familie heller. Takk for fint svar🌺💐 hjelper å få prate litt her inne,finnes gode mennesker🤗 Ts Anonymkode: 7260b...e6c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er målet. Jeg er bare så sliten for tiden. Mye smerter og etter at barnevernet gav meg hjelp mtp barna har jeg gravd meg litt ned. Sitter mye alene utenom at jeg har kjæresten da som kommer hver dag besøker meg. Jul er tøft. Ingen familie heller. Takk for fint svar🌺💐 hjelper å få prate litt her inne,finnes gode mennesker🤗 Ts Anonymkode: 7260b...e6c Det er vondt å være så sliten, man blir langt nede og nedfor, og det er vanskelig å se de små lysglimtene. Men det er så bra du jobber med saken! 🤗 Tenk også, han besøker deg hver dag. Så heldig du er med det! Det er også gode handlinger som viser at han vil være sammen med deg, ikke bare ord. Har du vurdert å si til han - at du setter pris på han, og at han gjør det? Fremfor at du ikke stoler på han, som et stort helhetsbilde, og noe du jobber med, prøv kanskje å fokuser på de små tingene han gjør som betyr noe for deg også. Anonymkode: 31c2d...07a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Min kjæreste sliter også psykisk, og går til behandling for det. For meg er han jo langt mere enn hans diagnose. Han er pen, sexy, interessant, snill, kjærlig, en gentleman. Ts, du har noe i din bagasje som gjør at du sliter. Prøv å fokuser på det gode du bidrar med som partner. Du er mye - du er kjærlighet for din partner Anonymkode: 92239...c50 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er vondt å være så sliten, man blir langt nede og nedfor, og det er vanskelig å se de små lysglimtene. Men det er så bra du jobber med saken! 🤗 Tenk også, han besøker deg hver dag. Så heldig du er med det! Det er også gode handlinger som viser at han vil være sammen med deg, ikke bare ord. Har du vurdert å si til han - at du setter pris på han, og at han gjør det? Fremfor at du ikke stoler på han, som et stort helhetsbilde, og noe du jobber med, prøv kanskje å fokuser på de små tingene han gjør som betyr noe for deg også. Anonymkode: 31c2d...07a Jeg har skrevet egen diktbok til han om hva jeg føler og forteller han det hver eneste dag....🙏 Men jeg er opp og ned i humøret. Jeg tenkte jeg skulle prøve i helgen bare fokusere på gode ting når vi er sammen,skal prøve.... Ts Anonymkode: 7260b...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Min kjæreste sliter også psykisk, og går til behandling for det. For meg er han jo langt mere enn hans diagnose. Han er pen, sexy, interessant, snill, kjærlig, en gentleman. Ts, du har noe i din bagasje som gjør at du sliter. Prøv å fokuser på det gode du bidrar med som partner. Du er mye - du er kjærlighet for din partner Anonymkode: 92239...c50 Det du sier om din kjæreste sier min om meg også,utenom gentleman da😂😂,kaller meg babe og frøken fin☺ Så heldig din kjæreste er som har en god dame som deg🤗 Ts Anonymkode: 7260b...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har skrevet egen diktbok til han om hva jeg føler og forteller han det hver eneste dag....🙏 Men jeg er opp og ned i humøret. Jeg tenkte jeg skulle prøve i helgen bare fokusere på gode ting når vi er sammen,skal prøve.... Ts Anonymkode: 7260b...e6c Så flott av deg. Da vet han hvor glad du er i han. Og du vet innerst inne hans følelser for deg også tror jeg. Håper dere får en fin helg! Anonymkode: 31c2d...07a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 Stol på han når han sier han elsker deg og er der for deg. Hvorfor skal du tvile? Du har garantert gode kvaliteter Mannen min er fremdeles mannen min selv om jeg ble veldig syk. Kjærligheten er der selv om man er syk. Å være uheldig med helsa betyr ikke at du ikke fortjener kjærlighet. Anonymkode: baf25...1f6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Har tatt avstand fra hele min familie ( 3 personer,foreldre og et søsken) som er umodne dysfunksjonelle mennesker som er den type mennesker som ikke ringer deg i krise men blir bare tause i månedsvis ,men ringer deg for å spør hva du ønsker til jul.... *snip* Jeg kan forstå at mange som har lest dette til nå ser for seg en stakkarslig "trailer trash" person,men utad klarer jeg meg OK... Har en fin el-bil , eget 3 etasjers hus ,og full orden på hygiene,praktiske ting osv. Jeg har også oppdratt 3 barn mer eller mindre 100% alene da fedrene er onde menn uten omsorgsevner. Nå har jeg derimot blitt så syk kronisk og deprimert at barna bor hjemme deltid kun, og er i avlastning gjennom barnevernet ellers. Men de skal hjem 100% etterhvert. Det er stor sorg😞 Skam! *snip* Problemet er nå at jeg kan ikke forstå hvorfor min kjæreste gjennom 10 mnd vil være sammen med meg. Han sier daglig at han elsker meg for den jeg er. Han må leve med mine frykter. Jeg kan gå i svart og plutselig gråte fordi jeg er fortvilet over livet eller jeg kan plutselig bli sjalu uten grunn å overvåke mobilen hans. Han godtar alt. Alt han vil er å se meg glad og få det livet jeg fortjener. Jeg har annen hver dag lyst å gå i fra han for at han skal slippe meg i livet sitt...sier jeg vil dø annen hver dag til han...men han sier han skal holde meg fast og elske meg resten av sitt liv,han nekter dra fra meg. Anonymkode: 7260b...e6c Denne fyren er åpenbart glad i deg, men det jeg har uthevet peker jo mot en tilknytningsforstyrrelse som du bør være oppmerksom på. Jeg har selv en slik etter barndomstraumer (har også c-ptsd). Jeg har mye å jobbe med på daglig basis, og mye av det handler om å se styrke og verdi i meg selv. Mennesker rundt meg er ikke alltid onde eller dysfunksjonelle selv om de ikke oppfyller mine tilknytningsbehov. Mine behov er annerledes. Jeg trenger trygghet og forutsigbarhet. For meg har jeg løst dette med at jeg selv er min egen trygghet og forutsigbarhet. Jeg har full kontroll over mitt liv. Alle som jeg omgås har jeg valgt å omgås fordi de ikke trigger noe i meg, de er trygge. Jeg har valgt å være singel fordi det passer best for meg. Om jeg skulle hatt en partner måtte jeg delt alt om min bakgrunn med hen, og hatt hen med i terapi sånn at hen hadde kunnskap om mine dysfunksjoner. Det at jeg har bygget en solid base med mennesker jeg stoler på har gjort at jeg potensielt er åpen for nye mennesker. Denne mannen fortjener ikke å bli enda en "ond eks", han prøver så godt han kan. Han vil åpenbart være med deg, og du trenger mye hjelp. Du må slippe ham inn i det du sliter med for at dette skal fungere. Søk hjelp sammen, gå i terapi sammen. La ham være med på dps. Anonymkode: 350cd...ec9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne fyren er åpenbart glad i deg, men det jeg har uthevet peker jo mot en tilknytningsforstyrrelse som du bør være oppmerksom på. Jeg har selv en slik etter barndomstraumer (har også c-ptsd). Jeg har mye å jobbe med på daglig basis, og mye av det handler om å se styrke og verdi i meg selv. Mennesker rundt meg er ikke alltid onde eller dysfunksjonelle selv om de ikke oppfyller mine tilknytningsbehov. Mine behov er annerledes. Jeg trenger trygghet og forutsigbarhet. For meg har jeg løst dette med at jeg selv er min egen trygghet og forutsigbarhet. Jeg har full kontroll over mitt liv. Alle som jeg omgås har jeg valgt å omgås fordi de ikke trigger noe i meg, de er trygge. Jeg har valgt å være singel fordi det passer best for meg. Om jeg skulle hatt en partner måtte jeg delt alt om min bakgrunn med hen, og hatt hen med i terapi sånn at hen hadde kunnskap om mine dysfunksjoner. Det at jeg har bygget en solid base med mennesker jeg stoler på har gjort at jeg potensielt er åpen for nye mennesker. Denne mannen fortjener ikke å bli enda en "ond eks", han prøver så godt han kan. Han vil åpenbart være med deg, og du trenger mye hjelp. Du må slippe ham inn i det du sliter med for at dette skal fungere. Søk hjelp sammen, gå i terapi sammen. La ham være med på dps. Anonymkode: 350cd...ec9 Hei. Hva mener du med *snip* under det jeg skriver. Jeg mener ikke alle er dysfunksjonelle mennesker,jeg skrev ikke det. Jeg har en mor som er emosjonell umoden og aldri har gitt meg omsorg i livet utenom materiale ting. Så det er en grunn til jeg ikke har kontakt med henne. Det vil si,jeg er redd henne så har aldri tatt et oppgjør. Bare sneket meg bort.. Min søster er en overfladisk person som kun er opptatt av penger og det å vise fasade. Jeg er et kjærlig menneske, åpen. Aldri vært i en konflikt i mitt liv,knapt.... Livredd konflikter. Når det kommer til utrykket ditt "ond eks" er det rimelig drøyt uttale deg om noe du ikke vet. Den ene eksen min har voldtatt mange mennesker og er GAL,og den andre er manipulerende. Så slutt å si at min nåværende fantastiske kjæreste noen gang hadde blitt en ond eks som om mine utsagn om mine ekser er i mitt hodet! Herregud...at du tør. Ts Anonymkode: 7260b...e6c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Hva mener du med *snip* under det jeg skriver. Jeg mener ikke alle er dysfunksjonelle mennesker,jeg skrev ikke det. Jeg har en mor som er emosjonell umoden og aldri har gitt meg omsorg i livet utenom materiale ting. Så det er en grunn til jeg ikke har kontakt med henne. Det vil si,jeg er redd henne så har aldri tatt et oppgjør. Bare sneket meg bort.. Min søster er en overfladisk person som kun er opptatt av penger og det å vise fasade. Jeg er et kjærlig menneske, åpen. Aldri vært i en konflikt i mitt liv,knapt.... Livredd konflikter. Når det kommer til utrykket ditt "ond eks" er det rimelig drøyt uttale deg om noe du ikke vet. Den ene eksen min har voldtatt mange mennesker og er GAL,og den andre er manipulerende. Så slutt å si at min nåværende fantastiske kjæreste noen gang hadde blitt en ond eks som om mine utsagn om mine ekser er i mitt hodet! Herregud...at du tør. Ts Anonymkode: 7260b...e6c *snip* betyr bare at jeg har klippet ut noe av innlegget ditt. Ja, jeg tør, fordi jeg selv har blitt omtalt som en ond eks av personer som ikke forstod mine traumer. Så noen "onde" ekser er bare personer som gjør så godt de kan. Men jeg tviler ikke på at det finnes virkelig dårlige mennesker der ute, en av dem er jeg i slekt med. Han er antakeligvis ikke helt frisk. En annen er en eks, men han sliter med sin egen bagasje. Kutt bort giftige mennesker og ta vare på kun dem som vil deg vel. Snakk åpent med dem du gjerne vil beholde. Jeg svarer ikke for å være vanskelig, men du etterlyste svar fra andre med lik bakgrunn. Anonymkode: 350cd...ec9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er målet. Jeg er bare så sliten for tiden. Mye smerter og etter at barnevernet gav meg hjelp mtp barna har jeg gravd meg litt ned. Sitter mye alene utenom at jeg har kjæresten da som kommer hver dag besøker meg. Jul er tøft. Ingen familie heller. Takk for fint svar🌺💐 hjelper å få prate litt her inne,finnes gode mennesker🤗 Ts Anonymkode: 7260b...e6c Har du noen gang prøvd tegning eller maling? Har hjulpet meg en hel del. Jeg lærte å gjøre feil hele tiden, tegningene ikke gjorde meg noe vondt tilbake og det var tøft i starten å føle på at jeg "ikke kunne noen ting, ikke var verdt noen ting", tegningene var jo heller ikke gode helt med det første. Men så kommer mestringsfølelsen, det var viktig for å kunne jobbe med angsten min og selvkritikk på en mer sunn og positiv måte. Jeg er en av de som har hatt/fått lite behandling så jeg forsøkte andre metoder for å komme meg igjennom det. Og tegning, det har hjulpet meg en hel masse. Er en million ting å finne på, let etter dine ti ting du vil sette på lista og gjør en, kanskje to. Selv begynner jeg også å få lyst på en firbent venn, og om ikke du har lyst på et nytt familiemedlem så er det mulig å passe andres hunder eller oppsøke andre dyr (hester osv.). Det er god trøst i å være med dyr og være i naturen generelt. Lukten av sjøen og skogen og fjellet osv., utsikten, roen. Anonymkode: d2703...b2c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 Meg, meg, meg. Hva med barna dine? De er de eneste jeg kjenner empati for her. Sorry. Anonymkode: 0e6db...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå