Gå til innhold

Leter etter person?

Fremhevede innlegg

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver nok en gang å "løfte" litt på denne tråden jeg, (som er trådstarter)

Har oppholdt meg mye hjemmefra, de siste månedene. Noe jeg av og til gjør.

Derfor har jeg hatt noe begrenset tid til å skrive her.

Da kan det jo hende nye lesere/brukere, har kommet til her i sommer og høst og har noe nytt å tilføye i min leting, etter å ha lest tråden.......

Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men jeg syns ts beveger seg litt på kanten i denne tråden. Heldigvis er den ryddet, men ts har vært slepphendt med opplysningene.

Hva om vedkommende ikke vil bli funnet?

Hva om ts er eks-mann som leter etter eks-kone som lever på skjult adresse?

Å hjelpe en person med personsøk når man ikke vet noe om ts eller omstendighetene syns jeg ingenting om.

Vil ts virkelig få tak i denne savnede personen, kan ts oppsøke frelsesarmeen og få hjelp der.

La denne tråden dø.

Skrevet
Unnskyld at jeg sier det, men jeg syns ts beveger seg litt på kanten i denne tråden. Heldigvis er den ryddet, men ts har vært slepphendt med opplysningene.

Hva om vedkommende ikke vil bli funnet?

Hva om ts er eks-mann som leter etter eks-kone som lever på skjult adresse?

Å hjelpe en person med personsøk når man ikke vet noe om ts eller omstendighetene syns jeg ingenting om.

Vil ts virkelig få tak i denne savnede personen, kan ts oppsøke frelsesarmeen og få hjelp der.

La denne tråden dø.

Tr.starter her....

Helt greit det. "At du sier det"

Og det er jo relevante ting du nevner. Men det må jo være lov da, å lete på denne måte.

Det bitte lille, som er slettet/redigert i mine innlegg. (Egentlig veldig lite) Nevner jeg jo selv muligens er over reglene for personvernhensyn.

Moderator gjorde vel samme vurdering, slettet noen få bokstaver og det er helt greit.

Hjelper sikkert lite, hvor mye jeg presiserer hvor uskyldig dette er.

Men jeg er jo ikke anonym her da. Ved eventuelle ulovligheter, så er det jo ikke noe problem å finne meg?

Slike måter å lete på, har jo vært gjort i utallige medier opp gjennom moderne tid.

La denne tråden leve....og kom gjerne med nye innspill.

Skrevet

jeg fant en gang en person jeg lette etter - hadde kun navn. vedkommende bodde på andre siden av kloden nå, men jeg fant han!!! og det uten hjelp av tore på sporet, frelsesarmeen og røde kors. jeg ville bare si det, så ikke gi opp (håper du har ærlige interesser...).

Skrevet

Bare så det er sagt, folkeregisteret har ikke lov til å levere ut opplysninger med mindre den som søker har forpliktelser ovenfor den ettersøkte, eller at den ettersøkte har forpliktelser ovenfor den som søker. Den regelen er klar. (Står også å lese på f.registeret sine sider).

Kommune ansatte har ikke hjemmel til å levere ut slike opplysninger til gud og hvermann heller, uansett hvor mye tilgang de har til registeret.

Du kan som noen foreslår her forsøke skattelistene, kanskje ringe foreldre, eller kanskje rett og slett kontakte frelsersarmen.

Skrevet (endret)
jeg fant en gang en person jeg lette etter - hadde kun navn. vedkommende bodde på andre siden av kloden nå, men jeg fant han!!! og det uten hjelp av tore på sporet, frelsesarmeen og røde kors. jeg ville bare si det, så ikke gi opp (håper du har ærlige interesser...).

Takker for støtten....

Og ja. Selvfølgelig har jeg ærlige hensikter.

Samtidig er ikke mitt grunnlag for å søke, viktig nok til å koble inn f eks frelsesarmeens resurser.

De resursene synes jeg bør brukes på viktigere ting.

Men for all del. Jeg kommer til å vurdere det.

Mitt grunnlag er helt personlig. Mellom den jeg søker og meg.

Dette kan ta litt tid, da jeg i perioder er mye på farten utenlands og har lite med tid til å følge opp.

Men etter en periode, så blir jeg mer hjemme og da får vi se.

Foreløpig så søker jeg her og andre steder på nettet.

Vet at det kreves endel for tilgang til folkeregisteret og andre offentlige registere og mitt grunnlag er vel neppe godt nok.

Selv om det er både ufarlig, ærlig og totalt uinteressant for andre.

Men viktig for meg personlig.

Endret av rag-fo
Skrevet
Takker for støtten....

Og ja. Selvfølgelig har jeg ærlige hensikter.

Samtidig er ikke mitt grunnlag for å søke, viktig nok til å koble inn f eks frelsesarmeens resurser.

De resursene synes jeg bør brukes på viktigere ting.

Men for all del. Jeg kommer til å vurdere det.

Mitt grunnlag er helt personlig. Mellom den jeg søker og meg.

Dette kan ta litt tid, da jeg i perioder er mye på farten utenlands og har lite med tid til å følge opp.

Men etter en periode, så blir jeg mer hjemme og da får vi se.

Foreløpig så søker jeg her og andre steder på nettet.

Vet at det kreves endel for tilgang til folkeregisteret og andre offentlige registere og mitt grunnlag er vel neppe godt nok.

Selv om det er både ufarlig, ærlig og totalt uinteressant for andre.

Men viktig for meg personlig.

Om det er så jävlig viktig, så hadde jeg ringt en av de telefonnumrene du allerede har fått - eller kontaktet venner, eller annen familie. Skulle ikke värt for vanskelig :)

Flaut å ringe foreldrene eller? Kanskje du da gjör best i holde deg langt unna. Jeg lukter nemlig massevis av ugler-

Skrevet
Om det er så jävlig viktig, så hadde jeg ringt en av de telefonnumrene du allerede har fått - eller kontaktet venner, eller annen familie. Skulle ikke värt for vanskelig :)

Flaut å ringe foreldrene eller? Kanskje du da gjör best i holde deg langt unna. Jeg lukter nemlig massevis av ugler-

Må si at jeg har lagt merke til at du ofte er temmelig frekk mot folk her inne. Er dete virkelig nødvendig å svare på denne måten?

Skrevet
Må si at jeg har lagt merke til at du ofte er temmelig frekk mot folk her inne. Er dete virkelig nødvendig å svare på denne måten?

Jeg er vel frekk da :) Må si jeg ikke lastes av den grunn - Og ikke mer enn at jeg sier sannheten. slik jeg oppfatter det.

Så kan du lese det, eller la väre :forvirret:

Skrevet
Jeg er vel frekk da :)  Må si jeg ikke lastes av den grunn - Og ikke mer enn at jeg sier sannheten. slik jeg oppfatter det.

Så kan du lese det, eller la väre :forvirret:

Vel.

Jeg velger ikke å svare/diskutere dette med "Neffi"....

Folk som påstår seg hele tiden å kjenne "sannheten", har mistet "noe" underveis.

Skittkasting, om jeg så er uenig med noen....er ikke min "greie"

Dette er ikke måten jeg ønsker debatt med folk på.

Skrevet
Vel.

Jeg velger ikke å svare/diskutere dette med "Neffi"....

Folk som påstår seg hele tiden å kjenne "sannheten", har mistet "noe" underveis.

Skittkasting, om jeg så er uenig med noen....er ikke min "greie"

Dette er ikke måten jeg ønsker debatt med folk på.

men kan du svare på hvorfor du ikke kan ringe en av hennes slektninger??

Skrevet (endret)
men kan du svare på hvorfor du ikke kan ringe en av hennes slektninger??

Ok.

En absolutt siste gang da.....

Hvilke slektninger?

Da avslutter jeg altså delen av tråden, som går ut på liksom å forsvare meg.

Og det jeg mener med denne tråden og mine spørsmål.

Det trenger jeg ikke.

Endret av rag-fo
Skrevet
denne siden er det oppført en person med det navnet (og et ytterligere etternavn) født i 1958, død i 1990. Denne personen ville vært 48 i år.

(Søk opp navnet i listen ved å trykke ctrl+f)

har alle byer en slik side om gravsteder?

Gjest trillemor
Skrevet
Ok.

En absolutt siste gang da....

Hvilke slektninger?

Da avslutter jeg altså delen av tråden, som går ut på liksom å forsvare meg.

Og det jeg mener med denne tråden og mine spørsmål.

Det trenger jeg ikke.

vet du navnet på barnet? barnet er voksen nå,så du kan prøve på det navnet???

få tak tlfnr til de i blokken som bor der i dag. Ring og spør hvor lenge de ar bodd der.Bor det folk fra den gangen, så er det kansje noen som vet.

Det enkleste er jo å ringe foreldrene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...