Gå til innhold

Leter etter person?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I 1980, så var jeg kjent med en jente i Oslo, gjennom noen hektiske sommeruker.. En person som nå er ca 45 år.

Jeg vet at personen i 70 årene gikk ut av Sagene skole og på det tidspunktet bodde i en liten leilighet der, ikke langt fra sine foreldre.

Jeg vet navnet hennes på det tidspunktet og navnet på foreldrene og en del personlige ting.

Regner med det av personvernhensyn ikke kan nevnes her.

Jeg har lett på internett i mange slags telefonkataloger og søkt ut fra forskjellige vinkler uten å ha nådd frem.

Har og sendt forespørsler til personer med samme navn uten å ha truffet på den måten.

Men det er jo klart at hun etterhvert sannsynligvis har giftet seg og med det innehar et annet etternavn.

Har heller ikke kunnet nå hennes foreldre. Men har en mistanke om at i hvert fall en av de er gått bort.

Noen som har et tips om en søkemetode, for å finne ut av dette?

Mener jeg for noen år siden var borte i en internettside, der man kunne finne igjen gamle klassekamerater.

Dette kunne jeg jo bruke som et utg.punkt, for å finne andre personer som kjente henne på, eller før denne tiden.

De arkiver jeg hadde hatt bruk for, er jo av personhensyn lukket.

I det hele tatt. Jeg er åpen for tips.

R.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mener jeg for noen år siden var borte i en internettside, der man kunne finne igjen gamle klassekamerater.

Det finnes nettsider som classmates.com og friendsreunited.com, men jeg tror ikke de har norske linker.

Skrevet

Ring foreldrene henne og hør eller så tar du kontakt med folkeregistret og forteller saken slik den er. Det er mulig dem kan hjelpe deg.

Posten vil jo sikkert også ha register over hvor det var meldt flytting.

Kirkebøker i det aktuelle sognet er jo også tilgjengelig og der kan du se om hun giftet seg i sitt sogn.

Gjest Madeline
Skrevet
Det finnes nettsider som classmates.com og friendsreunited.com, men jeg tror ikke de har norske linker.

Det finnes en side som heter gamlevenner. Jeg har ikke prøvd den selv, men kanskje den kan være til nytte?

Skrevet

Kjenner du noen som jobber i kommunen med tilgang til folkeregister?

Skrevet (endret)

Har nå prøvd disse "gamle klassekameratsidene", uten å nå frem. Fant i det hele tatt veldig få andre og.

Ellers kjenner jeg ingen som har tilgang til noen offentlige registre.

Har funnet ut at å gå frem på en ordentlig måte for å få ut opplysninger fra disse registrene, krever en bedre begrunnelse fra meg, enn det jeg har.

Finne igjen gamle klassekamerater, kjærester, venner, etc....holder altså ikke.

Har også sendt noen e-post, som har gitt negative svar.

Har gått inn på en stor nettdate side og spurt meg om til folk i fra dette området og fått en del svar, men ikke truffet.

Nå sitter jeg med et interessant mobilnummer (veldig interessant faktisk, om jeg får svar), som jeg skal prøve med sms i dag.

Takker for alle innspill hittil. Tar gjerne i mot flere.

Dette var faktisk litt interessant

Kommer tilbake senere om jeg treffer eller ikke....

R.

Endret av rag-fo
Skrevet

Mama skrev brev til Fokkergisteret og etterlyste gamle klassevenner til en reunion, og fikk de opplysningene hun behøvde.

Ellers så kan du ringe Opplysningen, for de har mer informasjon enn det man kan søke seg frem til selv.

• 1 måned senere...
Skrevet

Liten tilleggsopplysning....fra trådstarter.

Jenta bodde den gang i en eldre boligblokk, i Pontoppidans gate og hadde en liten sønn på ca 4-5 år.....

Jeg har vært bortreist en tid og har ikke kunnet følge dette opp.

Nå er jeg tilbake og er fortsatt interessert i dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Kjenner du noen som jobber i kommunen med tilgang til folkeregister?

Det er ikke de i kommunen som har folkeregister, det erlikningskontoret og de er staten.

Gjest Ester
Skrevet

Dette høres ut som en sak for Tore! Evt. Frelsesarméen.

Skrevet

Ja,Frelsesarméen fant min onkel i Oslo etter at vi hadde prøvd å finne han i mange år...

Gjest Hjelpegjest.
Skrevet

Har du søkt i skattelistene?

Gå inn på www.aftenbladet.no

I kolonnen til venstre går du på Skattelistene -> Skatt 2001-2002

Der får du opp fødselsdatoen for den du søker på. Prøv å søke på foreldrene f.eks.

Ellers kan du jo søke på navnet henns på www.google.com

Du kan jo være heldig å finne det der?

Har hun et spesielt fornavn? På www.gulesider.no -> telefonkatalogen, kan du søke etter bare fornavnet.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke de i kommunen som har folkeregister, det erlikningskontoret og de er staten.

Jeg jobber i kommunen og jeg har tilgang til folkeregister.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Må innrømme jeg har for liten tid til dette for tiden.

Men prøver igjen da. Å "løfte", denne tråden, etter min leting etter "Tone", som i 1980 bodde i en eldre boligbliokk i Pontoppidans gt på Sagene.

Og som i dag bør være rundt 45 år.....

Endret av rag-fo
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Prøver meg litt for siste gang jeg. Har ikke kommet så mye nærmere.

Og om det sier noe....

Tone heter (eller het, den gangen) med fullt navn Tone XXXXX.

(håper jeg ikke bryter noen personvernregler)...

og bodde altså i Pontoppidans gt, på Sagene i 1980.

Skulle noen kjenne dette navnet, eller kjenne noen som kjenner.... og så videre.....

Så er kontaktadresse (før det blir slettet herfra. For det blir det vel.)

tlf: eller helst...e-mail:

På forhånd takk.

R.

Deler av innlegg slettet.

Misty (mod)

Endret av Misty
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fant ei på 50 i Oslo 6, men er vel sikkert ikke henne, med tanke på at du skriver hun er rundt 45.

Skrevet (endret)

denne siden er det oppført en person med det navnet (og et ytterligere etternavn) født i 1958, død i 1990. Denne personen ville vært 48 i år.

(Søk opp navnet i listen ved å trykke ctrl+f)

Endret av Orestes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...