Gå til innhold

Forskjellige reaksjoner på pliktsex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser gang på gang her at det oppleves veldig vondt å skulle gi seksuelt når man ikke er kåt selv, for å tilfredsstille mannen 

Selv gir jeg gjerne orgasmer til min kjæreste når hun vil, uansett om jeg er kåt eller ikke, fordi jeg elsker henne og vil hun skal nyte, så konseptet om at det er så selvskadende å skulle gi når man ikke er kåt blir så fjern for meg, for meg er det en selvfølge å skulle gi så mye nytelse jeg kan

Handler ikke dette i bunnen og grunn at man egentlig ikke elsker hverandre lenger, når slikt er så vondt? For hvis man virkelig elsker partneren sin, så bør vel ikke det å gi nytelse være så skadelig? Skulle jeg kun gitt til henne når jeg var kåt, så ville jeg følt meg egoistisk

Anonymkode: 675e8...c4a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes man skal ha sex når begge har lyst jeg. Trenger ikke at en mann gir meg en orgasme for å være grei. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei, kjærlighet er respekt. Å forvente at noen skal gi avkall på egne grenser og preferanser er det motsatte.
Noen liker å yte andre nytelse, enten det er å gi en fotmassasje eller en orgasme, og for andre blir det kleint. Særlig kleint blir det når man kjenner seg misbrukt, og ikke får tilsvarende tilbake noen gang.

Ikke gjør noe seksuelt som ikke gleder deg selv. Det er aldri en plikt.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Handler ikke dette i bunnen og grunn at man egentlig ikke elsker hverandre lenger, når slikt er så vondt?

Absolutt ikke. Alle har forskjellige grenser.

Hadde du stilt deg på opp alle fire og latt din samboer kjørt en dildo i anusen på deg fordi det hadde tilfredstilt samboeren?

Anonymkode: f890d...e66

• Liker 8
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Absolutt ikke. Alle har forskjellige grenser.

Hadde du stilt deg på opp alle fire og latt din samboer kjørt en dildo i anusen på deg fordi det hadde tilfredstilt samboeren?

Anonymkode: f890d...e66

Hvis det hadde gitt samboeren en orgasme av en annen verden og et rikt sexliv etterpå? Kanskje.

Anonymkode: 2a361...c31

• Liker 3
Skrevet
Andro skrev (13 minutter siden):

Nei, kjærlighet er respekt. Å forvente at noen skal gi avkall på egne grenser og preferanser er det motsatte.
Noen liker å yte andre nytelse, enten det er å gi en fotmassasje eller en orgasme, og for andre blir det kleint. Særlig kleint blir det når man kjenner seg misbrukt, og ikke får tilsvarende tilbake noen gang.

Ikke gjør noe seksuelt som ikke gleder deg selv. Det er aldri en plikt.

Og hvis samboeren min svindlet meg for penger, la ut video på nett av oss uten mitt samtykke og med vilje smittet meg med kjønnssykdom så føler jeg det heller ikke som min plikt å gi henne en orgasme.

For å holde oss på topic så synes jeg at det er uproblematisk å gjøre «mitt beste» hva enn det er for å gi henne nytelse også en gang iblant når jeg er dårlig motivert.

Jeg er midt i livet og dette har aldri gitt meg PTSD, jeg føler det ikke som psykisk vold om dama er kåt, og jeg anser det ikke for «voldtektslignende» om hun trygler.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er midt i livet og dette har aldri gitt meg PTSD, jeg føler det ikke som psykisk vold om dama er kåt, og jeg anser det ikke for «voldtektslignende» om hun trygler.

Det er din greie. På deg selv kjenner du ingen andre, og du kan ikke bruke din egen opplevelse til å gaslighte andre inn i skyldfølelse over å ikke ha det på samme måte. Du kan ikke skyve andres grenser og bagatellisere andres opplevelser.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg vil ha sex med en partner som vil. I tidligere forhold har vi gitt litt til hverandre selv om vi var slitne, men da var vi alltid litt kåte eller ble det under slikkingen/sugingen selv om vi ikke orket mer eller ikke gadd noe samleie. Med en som ikke er litt kåt engang? Nei takk. DET skjønner jeg ikke. 

Anonymkode: eb834...d7e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er stor forskjell på hvorfor man velger å gi den andre nytelse. Du beskriver egentlig at du ønsker å gjøre det? Det er noe helt annet enn å velge å bli med på noe man ikke egentlig vil for å unngå konsekvensene av å ikke gjøre det.

Er det noe du utelater når du beskriver situasjonen? Jeg spør, fordi jeg selv har opplevd konsekvenser som kjefting/roping halve natta om noe ikke ble som partneren min ønsket (ikke bare seksuelt). Andre beskriver en partner som kan være vanskelig å forholde seg til i dager om de blir avvist. 

Problemet med pliktsex i den "milde" enden av skalaen er at man aldri vet når man har gått for langt over egne grenser, det er lett å tenke at "det tar jo bare x min, det har gått bra før". Det kan bli en prossess hvor man overkjører egne signaler i lengre tid, og plutselig sier kropp og følelser helt stopp. Da er det vanskelig å reparere.

Selv ville jeg slitt veldig med å ha sex med en jeg visste ikke ville. Det hadde vært vanskelig å få vite i ettertid at han ikke ville være ærlig med med meg. Med et godt sexliv med en mann, ville jeg kunne levd greit med å noen ganger kunne gi nytelse uten at jeg måtte få tilbake like mye/ofte/samtidig. Samtidig så måtte det være noe jeg kunne velge, uten at det var en forventning i bunn som ga konsekvenser dersom det ikke ble som han ønsket.

Anonymkode: 6dd06...c88

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og hvis samboeren min svindlet meg for penger, la ut video på nett av oss uten mitt samtykke og med vilje smittet meg med kjønnssykdom så føler jeg det heller ikke som min plikt å gi henne en orgasme.

For å holde oss på topic så synes jeg at det er uproblematisk å gjøre «mitt beste» hva enn det er for å gi henne nytelse også en gang iblant når jeg er dårlig motivert.

Forskjellen på deg og de som klager på "pliktsex" er at du elsker hun du er sammen med. Det er så enkelt. Disse uærlige menneskene kommer nå sikkert til å prøve nekte men de lurer kun seg selv, ja og den de er sammen med.

Anonymkode: 69935...77a

Skrevet

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, og noen venninner jeg har diskutert dette med, men det er ordentlig vondt å få noe presset inn i vaginaen når man ikke er klar og våt nok. Vaginaen føles nærmest som et åpent sår. Og det hjelper ikke nødvendigvis å bare jukse med litt glidemiddel heller, vaginaen er fortsatt trang og «jobber litt i mot» når man ikke har ordentlig lyst. 

Jeg har hatt sex med tidligere partner når jeg egentlig ikke hadde energi og ikke klarte å bli kåt på kort tid, fordi jeg elsket han - og det er jo pliktsex. Jeg lot han presse den inn likevel, for hans skyld. Og det går kanskje bra et par ganger, men etter hvert (i mitt og venninners tilfelle), så begynner vaginaen å bli stressa, musklene strammer seg isteden for å slappe av, som en slags traumerespons. Sår, tørr vagina sammen med muskler som stresser og strammer seg, gjør så inn i helvetes vondt. Etter hvert begynner musklene i vagina å stramme seg når man egentlig har lyst til å ha sex også. Muskelminnet slår inn, kroppen forbinder sex med smerte, og hele sexlivet er ødelagt. 

Det høres kanskje dramatisk ut, men det kan dessverre bli sånn. Jeg var veldig seksuell og glad i sex tidligere, og trodde ikke det lille jeg hadde av pliktsex ville få så alvorlige konsekvenser, spesielt siden jeg gjorde det av kjærlighet. Det ble slutt og er nå 5 år siden, men kroppen min reagerer fortsatt med frykt i seksuelle sammenhenger, og jeg orker ikke å gå inn et nytt forhold på grunn av dette. Og jeg har jobbet med det, skal dere vite. 

K31

Anonymkode: 10686...bc8

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, og noen venninner jeg har diskutert dette med, men det er ordentlig vondt å få noe presset inn i vaginaen når man ikke er klar og våt nok. Vaginaen føles nærmest som et åpent sår. Og det hjelper ikke nødvendigvis å bare jukse med litt glidemiddel heller, vaginaen er fortsatt trang og «jobber litt i mot» når man ikke har ordentlig lyst. 

Jeg har hatt sex med tidligere partner når jeg egentlig ikke hadde energi og ikke klarte å bli kåt på kort tid, fordi jeg elsket han - og det er jo pliktsex. Jeg lot han presse den inn likevel, for hans skyld. Og det går kanskje bra et par ganger, men etter hvert (i mitt og venninners tilfelle), så begynner vaginaen å bli stressa, musklene strammer seg isteden for å slappe av, som en slags traumerespons. Sår, tørr vagina sammen med muskler som stresser og strammer seg, gjør så inn i helvetes vondt. Etter hvert begynner musklene i vagina å stramme seg når man egentlig har lyst til å ha sex også. Muskelminnet slår inn, kroppen forbinder sex med smerte, og hele sexlivet er ødelagt. 

Det høres kanskje dramatisk ut, men det kan dessverre bli sånn. Jeg var veldig seksuell og glad i sex tidligere, og trodde ikke det lille jeg hadde av pliktsex ville få så alvorlige konsekvenser, spesielt siden jeg gjorde det av kjærlighet. Det ble slutt og er nå 5 år siden, men kroppen min reagerer fortsatt med frykt i seksuelle sammenhenger, og jeg orker ikke å gå inn et nytt forhold på grunn av dette. Og jeg har jobbet med det, skal dere vite. 

K31

Giftet deg veldig ung. Religiøs? 

Anonymkode: f0dc4...25a

• Liker 1
Skrevet

Det er helt jævlig med pikk når man ikke har lyst, både mentalt og fysisk. Mange menn forstår det ikke da det ikke er de som får noe puttet inn i kroppen sin som byr en i mot (der og da). Til deg som sier at man ikke elsker partneren sin fordi man ikke har lyst til å traumatisere seg selv ved å gå med på sex - ta deg sammen.

Anonymkode: 17cfb...b43

• Liker 7
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Giftet deg veldig ung. Religiøs? 

Anonymkode: f0dc4...25a

Vi var ikke gift, bare kjærester. Finnes ikke religiøs. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg får ikke vondt når jeg har pliktsex (og det har jeg, sånn cirka hver gang). Gjør det for å glede mannen min, men får ingenting ut av det annet enn en glad(ere) mann. Nå er det ikke så ofte vi har sex da, kanskje to-tre ganger i halvåret, så det går greit. 

Anonymkode: 16569...bc4

Skrevet

Bare å avslutte forholdet når det er blitt slik. Bedre for den som fortsatt har lyst å finne en ny likesinnede partner. Livet er for kort til bare å leve for familien AS.

Anonymkode: a552f...fd3

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke pliktsex du gir henne når du har lyst og når det tenner deg. 

Pliktsex er når man ikke har lyst. 

Problemet med pliktsex er ikke nødvendigvis åpenbart der og da, selvom mange føler det som overgrep allerede første gang. Men veldig ofte tar det år før man klarer å ta innover seg alle overgrepene man har vært gjennom, for kroppen klarer ikke undertrykke traumene for alltid. Ofte dukker ikke traumereaksjonene opp før etter mange år eller til og med i helt andre forhold enn med den som foregrep seg. 

Pliktsex er voldtekt. 

Anonymkode: 321a5...ccd

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hvis man virkelig elsker partneren sin, så bør vel ikke det å gi nytelse være så skadelig?

Bytt ut ordet partner med forelder. Mener du at det ikke er skadelig for et barn å bli presset av pedofil voksen til å suge pikken til faren sin? For barnet må jo gjøre det om hen elsker foreldrene sine? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ts du snakker som en overgriper. Oppsøk hjelp 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg har i mitt 60 år lange liv aldri hatt «pliktsex». Skjønner ikke helt hva det er en gang. Riktignok er jeg ikke alltid sprengkåt i utgangspunktet, men har heldigvis en mann som vet akkurat hvilke  knapper han skal trykke på for å få meg i modus. Så jeg er alltid entusiastisk med etter et par minutter, og jeg har aldri hatt sex uten å komme selv. Har vært gift i 30 år , og har vel hatt sex med min mann ca 10 000 ganger på disse årene. Aldri dårlig. Og jeg ville virkelig aldri vurdert å ha samleie uten å ha lyst. Kanskje derfor jeg alltid har lyst? Fordi jeg aldri kompromisser?

Anonymkode: 9f739...1b7

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...