AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Hei. Jeg er sykemeldt og jordmor nevnte at jeg kan ha krav på svangerskapspenger. Jeg har vært sykemeldt i 52uker og lurer på hvordan økonomien blir om jeg har krav på svangerskapspenger nå? Jeg er i tillegg permittert og regner med å bli sagt opp snart. Det er vanskelig å få en ny jobb når jeg synlig er gravid. Hypotetisk spørsmål. Kan det ha noe å si om jeg er selvstendig næringsdrivende eller ikke? Er det noen som vært 100% sykemeldt og fått 100% svangerskapspenger? På nav står det at man må ha vært 4 uker i jobb. Anonymkode: d0246...e29
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Svangerskapspenger er for når jobben utgjør en fare for fosteret, når du allerede har vært sykemeldt ett år er det ikke det som er problemet. Ergo er ikke svangerskapspenger for deg. har du brukt opp sykepengerettighetene må du søke AAP. Anonymkode: 39f00...b34 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg er sykemeldt og jordmor nevnte at jeg kan ha krav på svangerskapspenger. Jeg har vært sykemeldt i 52uker og lurer på hvordan økonomien blir om jeg har krav på svangerskapspenger nå? Jeg er i tillegg permittert og regner med å bli sagt opp snart. Det er vanskelig å få en ny jobb når jeg synlig er gravid. Hypotetisk spørsmål. Kan det ha noe å si om jeg er selvstendig næringsdrivende eller ikke? Er det noen som vært 100% sykemeldt og fått 100% svangerskapspenger? På nav står det at man må ha vært 4 uker i jobb. Anonymkode: d0246...e29 Er du frisk, men jobben din er til fare for fosteret da? Svangerskapspenger er ikke for syk mor. Anonymkode: 7a07a...4bb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå