Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra neste år skal jeg kutte ut min søster fra å få julegave fra meg. Hvert år gir hun ting som jeg ikke har bruk for. Ett skjerf som klør,ei bok som jeg ikke liker, en pynt lysestake som ikke passer inn osv osv. Jeg sier hvert år at det er bedre om ar hun gir ett gavekort på ett kjøpesenter. Jeg spørr henne hvert år om hva hun ønsker og kjøper etter det. Hadde du droppet å gi gave?

Hun har grei økonomi så trenger ikke å kjøpe noe billig 

Anonymkode: c798d...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du hadde droppet gaver fordi du ikke får det du ønsker deg? 

Anonymkode: 5dff0...a0c

• Liker 1
Skrevet

Du får i det minste gave av din søster! Jeg hørte ikke et kvekk fra min søster!

Skjerf og andre ting kan gies videre eller selges, bøker som er nye kan byttes oms du går innom en bokhandel og spør fint, si at det ikke var med byttelapp

Anonymkode: 546f6...396

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fra neste år skal jeg kutte ut min søster fra å få julegave fra meg. Hvert år gir hun ting som jeg ikke har bruk for. Ett skjerf som klør,ei bok som jeg ikke liker, en pynt lysestake som ikke passer inn osv osv. Jeg sier hvert år at det er bedre om ar hun gir ett gavekort på ett kjøpesenter. Jeg spørr henne hvert år om hva hun ønsker og kjøper etter det. Hadde du droppet å gi gave?

Hun har grei økonomi så trenger ikke å kjøpe noe billig 

Ja, dropp det! Si tydelig i fra. Ikke gave fra neste år. Dersom hun ‘’mukker’’ så si da at hun iallfall må/bør spørre deg hva du faktisk kunne like å få/trenger slik du gjør hver år.

Skrevet

Jeg gir gaver fordi jeg vil glede mottageren, ikke for at jeg skal få tilsvarende igjen.

Anonymkode: d2a00...6d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Poenget med gaver er ikke at du grafser til deg mest mulig. Synes ikke du høres ut som en hyggelig søster. Tenk så sårende at gaver noen har kjøpt til deg i beste mening ikke er bra nok for deg. Mange gir ikke gavekort/penger så du kan forsøke å nevme andre ting du liker og ønsker deg. 

Anonymkode: 1dcfc...ae4

• Nyttig 1
Skrevet

Husk å avtale/informere med henne om dette da, for det hjelper lite at du ikke kjøper til henne om hun kjøper til deg.

Anonymkode: c662a...823

Skrevet

kan dere ikke bare bytte hundrelapp? Så kan dere kjøpe akkurat det dere vil selv. 

Anonymkode: 50274...643

Skrevet

Hm, kanskje kjøpe en random bok til henne neste år? Sorry, litt ondskapsfullt, men ja…

Anonymkode: 549e8...ce6

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hm, kanskje kjøpe en random bok til henne neste år? Sorry, litt ondskapsfullt, men ja…

Anonymkode: 549e8...ce6

Har tenkt tanken. Skal iallefall ikke spørre om hva hun ønsker seg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har tenkt tanken. Skal iallefall ikke spørre om hva hun ønsker seg 

Det er ganske barnselig.

Anonymkode: b2aa6...4f1

Skrevet

Hørt om å bytte julegaver, TS? 

Anonymkode: 7ac07...926

Skrevet

Utakknemlig og bortskjemt denne ts. Skjerf som klør? 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: 77e56...85b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...